Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Krelleh »

Hej forum.

Det er ikke langtid siden jeg vandt en aktion med en rød Puch Maxi P :(y) Jeg hentede den i Kolding i lørdags (7/4)
De sidste tre dage efter arbejde, har jeg ligget på knæ og vasket og pudset. Jeg har lavet nyt "ledningsnet", ingen ting i forhold til FS1 :oops:
Dækken var meget møre, så jeg købte et nyt bagdæk og slange, jeg havde nyt dæk til forhjulet.
Kæderne har lagt i dieselolie og smurt godt ind igen. Den har fået ny stk benzinslange, tanken er totalt rustfri inden i!

Det er original cylinder og topstykke, og den trækker bare fantastisk godt, i dag har jeg fået forsikring på og målt den med GPS, til 35 km/t :thunge
Her kommer lige en omgang billeder så i kan se æ Maxi

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det eneste jeg mangler lige ny, er et sæt nye stafferinger i guld (de rigtige) og en anden benzinhane, den som sidder på ny har ingen funktion med reservetank :D
Mvh. Christian
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af 12V »

Nydeligt! Det er en rimelig ny årgang kan jeg se, ikke til man ser den i pedal udgave.
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Krelleh »

12V skrev:Nydeligt! Det er en rimelig ny årgang kan jeg se, ikke til man ser den i pedal udgave.
Ja, det er faktisk den sidste årgang 1985. Den slutter nemlig på det sidste bogstav i alfabetet "Z"
Mvh. Christian
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af strynboen »

danmarks sidste pedal maxi...det er et smukt syn...smid den lige ind til puch vennerne...de bliver så glæde når de ser en orginal u spoleret maxi..det gør vi osse herinde :what2

gad vide om jeg kan finde en 70 årgang igen..det var den med lygten på stilk..og styret på pind også
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af 12V »

Min K'er er også en 85'er (Z). Men de må være bygget senere endnu? Min har stadig steyer typeplade, jeg har set andre typeplader fra piaggio overtagelsen. Eller husker jeg helt forkert?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Kim B S »

Hej Krelleh.
Rigtig flot eksemplar af en Maxi du har fået. :bravo Dejligt at den stadig er så original. :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Krelleh »

Jeg ligger den lige ind på Puch Venner når jeg får tid :(y)

Carsten, ja du har ret. Det er mig som har kigget forkert, de starter bare med "A" igen og er årgang '86 så :wink: Men jeg ved ikke om det er der skriftet kommer over til P1 og KL, hvor de kører med :whew støddæmperen bagi. Nede i Holland kan jeg se de er helt tosset med støddæmper og pedal model og deres må være nyere tror jeg.
920507_l.jpg
920507_l.jpg (94.42 KiB) Vist 7707 gange
Mvh. Christian
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg kan også godt lide de puch maxièr fordi de kører godt og er stabile... jeg har en årgang `72 at stå som jeg en dag skal sætte istand... det er den med lygten på stilk, cykelstyr, flad saddel, egerhjul med alu fælg og motoren er samlet af kun 2 stykker... den er fin uden rust og med nummermatch, og så er den lovlig med plump... dem er der ikke så mange af... hilsen olieklud
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Tottenham »

Hej Krelleh og endnu engang tilyk
Nu mangler du bare ølåbneren, der kan ta 30 pilsnere på en gang :thunge
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af Krelleh »

claus olieklud skrev:hejsa... jeg kan også godt lide de puch maxièr fordi de kører godt og er stabile... jeg har en årgang `72 at stå som jeg en dag skal sætte istand... det er den med lygten på stilk, cykelstyr, flad saddel, egerhjul med alu fælg og motoren er samlet af kun 2 stykker... den er fin uden rust og med nummermatch, og så er den lovlig med plump... dem er der ikke så mange af... hilsen olieklud
Nej, det tønder ud i dem. Plumpen sidder stadig i denne, og tror faktisk det har kørt samme fra ny :roll:
Tottenham skrev:Hej Krelleh og endnu engang tilyk
Nu mangler du bare ølåbneren, der kan ta 30 pilsnere på en gang :thunge
Haha :lol: Også lige en grøn AGV æggeskal :teeth2
Mvh. Christian
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Min nyindkøbte "Polle" knallert ;)

Indlæg af CrazyCatman »

strynboen skrev:danmarks sidste pedal maxi...det er et smukt syn...smid den lige ind til puch vennerne...de bliver så glæde når de ser en orginal u spoleret maxi..det gør vi osse herinde :what2

gad vide om jeg kan finde en 70 årgang igen..det var den med lygten på stilk..og styret på pind også
Jeg tror vi har en stående på værkstedet - jeg kigger lige når jeg kommer deropad igen (der står to røde uspolerede pedaler med "cykelstyr" og to med U-styr hvoraf den ene er blevet voldtaget med en spraydåse)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"