Side 2 af 2

Re: samling af johnny`s motor

: søn 8. apr 2012 12:07
af kreidlerhansen
Åh, hvor jeg dog nyder sådan en fotoseriernes med fyldestgørende beskrivelse!

Godt arbejde! :)

Re: samling af johnny`s motor

: man 9. apr 2012 22:24
af nielsfup
:dust :dust :dust

Re: samling af johnny`s motor

: tors 19. apr 2012 09:45
af claus olieklud
johnny var forbi den anden dag med et par småting og vi skulle egenligt samle lidt på hans motor, men vi er åbenbart bedre til at drikke bajer og fortælle røverhistorier... johnny er skrap til computer og han rensede lidt ud og deaktiverede nogle ting jeg aligevel ikke bruger... avast blev droppet til fordel for microsoft eget system... det har alt ialt gjort min computer en del hurtigere i opstartsfasen...
jeg har monteret cylinder og tændingssystem så det ligner snart en hel motor... jeg syntes ikke der er så meget forskel på et uoriginalt stempel kontra et originalt yamaha stempel - begge er 39,96mm, men aligevel syntes jeg yamaha stemplet passede lidt mere stramt i cylinderen...
jeg har nu alle stumper til færdig gørelse af motoren - johnny havde en meget fin original membran med, og jeg har modtaget en komplet original koblingssnekke, så jeg vil snart lave motoren helt færdig...
ps. johnny samler på yamaha reservedelsposer lige som en tøs samler på glansbilleder, derfor sætter han pris på at jeg nænsomt åbner poserne uden at beskadige posen og yamaha mærket...

Re: samling af johnny`s motor

: tors 19. apr 2012 11:01
af kreidlerhansen
Det ser stadig godt ud, og det er rart, det går fremad! :bravo


Vedr. stempler, så skal man ikke se bort fra, der kan være stor forskel på konusiteten - altså, hvor meget smallere stemplet er i toppen end i bunden. Det skal matche cylinderens materiale for at undgå klemmere eller blot effekttab.

Stempelkronen bliver varmest, og hvis den udvider sig forbi den acceptable tolerance (læs: 'for lille konusitet'), så bliver stempelringene permanent integreret i stemplet.
Modsat vil for stor konusitet medføre øget slid på cylinder, stempel og ringe samt forøge blowby og give reduceret ydelse, selv fra ny.

Derfor: Mål både skørt og stempelkrones diameter. 2/100mm kan gøre en stor forskel! Og derfor er det generelt den bedste løsning at benytte org. stumper.

Desværre betyder dette også, at man ikke 'bare lige' kan benytte et stempel fra en vandkølet cross-maskine uden man kompenserer under udboringen af en støbejernscylinder.

Re: samling af johnny`s motor

: fre 20. apr 2012 22:06
af Hansenturbo
Super flot arbejde claus! godt at vide at der er en super motor bygger her i byen :dust :dust

Re: samling af johnny`s motor

: man 30. apr 2012 22:18
af claus olieklud
godaften igen... højhastighed er jo ikke ligefrem mig, men det ender da med motoren er samlet færdig... jeg havde igår besøg af johnny, og det var ligesom meningen af vi lige skulle samle det sidste færdig... faktisk tager det næsten lige så lang tid at tage billeder af div. og overføre dem til computeren, samt at skrive en historie, som det tager at ordne det som skal ordnes...
derfor er det begrænset til en omgang billeder af hvordan en original koblingssnekke ser ud i de poser de er blevet leveret i... faktist ville jeg ønske at jeg havde taget et billede af den færdig samlede snekke, som så smukt er vejnet sammen med flere hundrede hammerslag - desværre...
alt ialt er motoren blevet samlet færdig, og jeg vil tro at johnny har en video af den færdige motor igang... johnny er filmmand, jeg holder motoren, jesper c trykker på kickstarten... det lader til at den går rigtigt godt... faktisk er det første gang i mit liv at jeg samler en 100% lovlig motor...
faktisk er motoren rigtig hidsig, måske pga den lette krumtap, og måske pga den ulovlige originale boss dempers som kun er monteret for opstartens skyld...
ellers en fed motor som jeg vældigt gerne ville havde monteret på min første "strynøracer"
hilsen olieklud

Re: samling af johnny`s motor

: man 30. apr 2012 22:38
af Tottenham
`Ka man bestille en motorrenovering I så fald har jeg 2 stk :what2

Re: samling af johnny`s motor

: lør 5. maj 2012 22:14
af Krelleh
Den lyder bare godt, rigtig godt arbejde af jer. :dust :dust

Køre den med 16mm indsugning også? :roll:

Re: samling af johnny`s motor

: søn 6. maj 2012 20:53
af olebole
Flot arb. :dust :dust Og god beskrivelse med billeder :(y) Mvh. Ole