Membran tuning..
Re: Membran tuning..
Jeg har prøvet med et tykt stykke papir og den holdt fint tæt
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Membran tuning..
Sat en stykke papir på bagsiden og så suget i den jeg ved bare ikke om jeg har filet midten rigtigt.. eller om den skal være tykkere eller mindre skal bladet være åben i midten? for så har jeg vel filet den for langt ind
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Membran tuning..
For hvis man kigger på dem til scootere så er den nemlig ikke åben i midten http://speedline.dk/da/scooter/membran- ... 219066-rb/" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Membran tuning..
nej det har de ikke. De har stadig midter væggen selvom pladen dækker det hele. jeg ved ikke om det har en effekt på hvordan benzinen forstøver på vej ind i cylinderen.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Membran tuning..
Nej nemligroberthandvask skrev:nej det har de ikke. De har stadig midter væggen selvom pladen dækker det hele. jeg ved ikke om det har en effekt på hvordan benzinen forstøver på vej ind i cylinderen.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Membran tuning..
Nu hvor du har valgt at lave ét stort membranblad, så kan du lave midtervæggen ret smal ~ 2mm. Den kan måske helt undværes, men i første omgang ville jeg lade den blive der for at undgå at membranen bøjer ned på midten når den smækker i, og lade gummiet være på.
Du har taget lige lovlig meget af gummikanten forneden i den ene side, og gummiet har nogen grimme hakker, men den kan nu nok holde tæt alligevel hvis du sliber det pænt til.
Jeg ved godt det er svært at undgå når det er et Uorg hus, de er ikke støbt ret godt og nogen gange så tynde som papir på steder de ikke burde være det.
Der er et par små kanter i hjørnerne indvendig, dem kan du sikkert godt få jævnet lidt bedre ud med en lille fil.
Du har taget lige lovlig meget af gummikanten forneden i den ene side, og gummiet har nogen grimme hakker, men den kan nu nok holde tæt alligevel hvis du sliber det pænt til.
Jeg ved godt det er svært at undgå når det er et Uorg hus, de er ikke støbt ret godt og nogen gange så tynde som papir på steder de ikke burde være det.
Der er et par små kanter i hjørnerne indvendig, dem kan du sikkert godt få jævnet lidt bedre ud med en lille fil.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Membran tuning..
Ja, det var faktisk ret svært det ville have været nemmere hvis det var en nyt originalt hus... men det ville næsten have været synd.. jeg kan jo altid prøve med denne ellers koster en anden jo ikke alverdenKai skrev:Nu hvor du har valgt at lave ét stort membranblad, så kan du lave midtervæggen ret smal ~ 2mm. Den kan måske helt undværes, men i første omgang ville jeg lade den blive der for at undgå at membranen bøjer ned på midten når den smækker i, og lade gummiet være på.
Du har taget lige lovlig meget af gummikanten forneden i den ene side, og gummiet har nogen grimme hakker, men den kan nu nok holde tæt alligevel hvis du sliber det pænt til.
Jeg ved godt det er svært at undgå når det er et Uorg hus, de er ikke støbt ret godt og nogen gange så tynde som papir på steder de ikke burde være det.
Der er et par små kanter i hjørnerne indvendig, dem kan du sikkert godt få jævnet lidt bedre ud med en lille fil.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Membran tuning..
kan man ikke fjerne væggen i membranhuset og lade noget være tilbage for at støtte membran pladen på midten?
det samme som på en scooter membran
det samme som på en scooter membran
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Membran tuning..
Hvis jeg nu skulle have/lave en ny hvordan skulle det så være i forhold til det jeg har lavet?
Nr. 1: ... Større eller mindre osv..
Nr. 2: ...
Nr. 3: ...
Nr. 4: ...
Nr. 5: ...
Nr. 6: ...
Nr. 7: ...
Nr. 1: ... Større eller mindre osv..
Nr. 2: ...
Nr. 3: ...
Nr. 4: ...
Nr. 5: ...
Nr. 6: ...
Nr. 7: ...
Senest rettet af Nikolaj Y ons 14. dec 2011 15:56, rettet i alt 1 gang.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Membran tuning..
Det er hvis den jeg har nu ikke kommer til at virke helt så godt, som den skulle
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Membran tuning..
jeg fandt lige den her tråd.
http://s8.zetaboards.com/FizzyTalk/topic/8082304/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s8.zetaboards.com/FizzyTalk/topic/8082304/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Membran tuning..
Linket virker ikke uden man er logget ind ( kræver man er oprettet som bruger på boardet)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Membran tuning..
Kai skrev:Linket virker ikke uden man er logget ind ( kræver man er oprettet som bruger på boardet)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Membran tuning..
Så for sa... der er ski gennemgang
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'