Side 12 af 17

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: ons 25. jan 2012 21:24
af Morten - Webmaster
Det ender med et rigtigt pragt eksemplar !! ser godt ud Niels

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: ons 25. jan 2012 22:34
af patrick j.
Det ser altså skide godt ud det der :bravo :bravo FLOT eksemplar :)

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: søn 29. jan 2012 20:54
af nielsfup
Så er jeg ved at varme op til at lave en motor
Nummer blokken måtte lige ha nye gevind

Jeg har skåret m10*1.25 og drejet bøsninger med M6

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: søn 29. jan 2012 21:11
af Morten - Webmaster
Det ser godt ud Niels !

Hvad laver du bøsningerne af ?

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: søn 29. jan 2012 21:33
af nielsfup
Det er ganske alm stang aluminium
Og selvfølgeligt sikret med locktite 649

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: tors 2. feb 2012 20:38
af nielsfup
Så er jeg ved at lave motor
Nye lejer og 2 nye bøsninger fra Benny.

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: tors 2. feb 2012 21:40
af Michael
Hej Niels
Hvor er det godt at se at du laver det hele fra bunden. :(y)
Vi burde snart holde et 75ér træf :lol:
Super tråd.

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: tors 2. feb 2012 23:10
af Morten - Webmaster
Ja, Niels springer sgu ikke over det lave stakit :hihi

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: tors 2. feb 2012 23:17
af 12V
Der er ikke meget bedre end at følge renoveringsbilleder :)

Hvad mål har de bøsninger, indvendig, udvendig og bredde? Synes jeg kan se der står P10 til sidst, er det en PAP bøsning? Hvis ja, hvad nummer?

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 13:09
af nielsfup
12V skrev:Der er ikke meget bedre end at følge renoveringsbilleder :)

Hvad mål har de bøsninger, indvendig, udvendig og bredde? Synes jeg kan se der står P10 til sidst, er det en PAP bøsning? Hvis ja, hvad nummer?
Ja det er en PAP bøsning. Med PTFE belægning tror jeg.
Skal lige ta lidt mål senere.

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 13:10
af nielsfup
Ellers har Benny den her
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... r-343.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 14:19
af patrick j.
Hvorfor har du skåret 10X1,25 og ikke bare alm metrisk 10x1,5? så kunne du jo lave dem ved at bore en alm bolt ud og skære gevind?

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 17:33
af nielsfup
Det er fordi jeg ville ha det i alu. Og så havde jeg lige en tap og bakke i *1.25 :D

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 17:39
af nielsfup
Hej Igen
Så er midt sektionen samlet.
Jeg har brugt mit krumtap værktøj som det ses på billederne til at trække tappen i lejet med.
Gearkassen er fra min Tysker motor der var som ny og aldrig har været adskilt.

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 20:22
af Morten - Webmaster
Motor-Mester !!

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 20:28
af T.B.
Det er altså bare iorden det der Niels :(y) Kæft jeg er misundlig på dit krumtapværktøj :(

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 20:36
af bonde søren
har også glæden af hans værktøj (har købt et sæt) det er GENIALT :) :thunge

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 20:37
af nielsfup
Ha Ja
Lidt rutine får man da.
Her er kick starter tandhjulet monteret
Og pakdåser.

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: fre 3. feb 2012 23:27
af FS1originalen
Fine nærbilleder af detaljen med bølgeskiven - en vigtig detalje som mange overser!!!

Og husk lige at checke at der er fjeder i den lille pakdåse til koblingspinden (det er der sikkert ikke) - så skal den bare kastes ud over Langebro næste gang du kører over :teeth2

Erik

Re: Opbygning af en 75 K1 fra bunden

: lør 4. feb 2012 10:46
af Jensmc
nielsfup skrev:Ha Ja
Lidt rutine får man da.
Her er kick starter tandhjulet monteret
Og pakdåser.
Fint og probert arbejde.

Du skal lige være obs på, at de 2 flade skiver ved mellemhjulet, i reservedelskaraloget (I hvert fald det store danske), er byttet om. Det kan man også fornemme, da bølgeskiven rager noget ud over den flade skive. På motorer, der ikke har været adskilt, kan de ses på alu-anlægsfladen. Den er lidt anderledes i farven.
God weekend.