Side 4 af 5

Re: Projekt 1991 Replica

: tirs 12. aug 2008 15:09
af Allan M
Tak for de pæne ord :D
Ja, efter at have plaget min familie med diverse dele, som flød overalt, så er min hustru glad for alt, som bringer projektet tættere på afslutningen. Incl at samle delvist i stuen :mrgreen: Men det skal med til historien, at vi bor i lejlighed uden værkstedsfaciliteter.

Men den helt store årsag til at jeg får lov til det roderi i stuen kommer her:

Min søn på 1 1/2 år er helt vild med at pille ved knallertdele! Talrige gange har han peget op på reolen og sagt "hnng!!" og "Nhiiii!" indtil jeg har taget en dims ned til hans store begejstring. Særlig lykke vækker karburatoren, han ELSKER den simpelthen!
Som knallerten står nu, er han også henne og nusse ved den flere gange om dagen. Jeg prøver at lære ham, at man ikke må gnide sin sut de steder, hvor der er smurt med kobberfedt. :roll: :wink:

Re: Projekt 1991 Replica

: tirs 12. aug 2008 21:34
af Michael A
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Projekt 1991 Replica

: tirs 12. aug 2008 22:10
af FS1originalen
Tillykke :!: :!: :!:

Ham skal du nok få "EN RIGTIG DRENG" ud af :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik

Re: Projekt 1991 Replica

: tirs 12. aug 2008 22:14
af Thomas P.
Børn bør have nogen sunde interesser... Din dreng er godt på vej :lol:

Re: Projekt 1991 Replica

: ons 13. aug 2008 23:49
af martin p
sej unge og have... vi venter os til oktober, jeg håber jeg også for en lille mekaniker... :mrgreen:

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 13. sep 2008 18:49
af Allan M
Som det har kunnet ses i en anden tråd, så står den samlet, dog med anden tank og sideskjolde end den originale blå farve, den skal have.
Lortet kan bare ikke starte, lige nu ved jeg ikke helt om eventyret slutter hér. :?

Det er vist den første 2taktsmotor i verden, som har gnist, benzin, kompression og stadig nægter at starte :?

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 13. sep 2008 19:56
af Kim B S
Hej Allan M.
Ja: Det er jo rigtig træls. :( Nu har du fået lavet en suveræn flot Yamaha, så skulle den da også helst ud at køre. :lol: :wink: Jeg håber meget at det lykkedes for dig, at få gang i den. :wink: Jeg har set at Nielsfup vil hjælpe. Jeg krydser fingre for at det lykkedes. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 20. sep 2008 18:45
af Allan M
Så blev der fejlfundet med meget venlig og kyndig back-up fra nielsfup! Tak for det! Og tak til alle andre, som har bistået indtil nu.

Jeg har i dag været ude at køre første tur - dog kun rundt i gården, da jeg ikke vil vise mig på offentlig vej uden en prøveplade på. Den er jo ikke lovlig som knallert. Som det ses på billederne, så er der også liv i omdrejningstælleren. Et lille problem med at tændingslåsen ikke kortsluttede blev løst ved at sætte sort ledning ordentlig til... :roll:

Den har en usandsynlig dejlig sprød og skarp lyd fra udstødningen når den får lidt gas :mrgreen: Det hele er jo nyt, så jeg beherskede mig lidt, men jeg GLÆDER mig til at skyde den ordentligt af!

Tanken skal males metallicblå med original-type stafferinger og der skal generelt pudses en masse alu og chrom. Men det bliver til vinter, når nummerpladen forhåbentlig er i hus. Lige nu må den gerne være bemøget - bare den kører !

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 20. sep 2008 19:38
af Kim B S
Hej Allan M.
Det glæder mig at se, at der er kommet gang i din fine Yamaha. :wink: Har du så fået en tid til syn? :?: :wink: Eller har jeg bare lidt for travlt? :?: :lol:
Hilsen Kim.

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 20. sep 2008 20:27
af nielsfup
Hej Allan
Hold da kæ** den er blevet flot. Godt du fik den startet.
Bare vent til du kommer ud at køre rigtigt. Der er godt piv i den med den opsktning.
Tillykke

Re: Projekt 1991 Replica

: fre 26. sep 2008 20:57
af Allan M
så er det i morgen, den skal ud at køre på rigtig vej :mrgreen:

Damen på Skat i Hvidovre (der har de med nummerplader at gøre nu) var nu ikke meget for at give mig prøveplader, når der ikke var en tidligere registreringsattest. Selv om jeg forklarede hende på pædagogisk vis, at der var tale om en nyindregistrering af et gammelt køretøj. Det var nok mit "træt småbørnsfar har været oppe siden halv fem"-udseende som fik hendes sidemand (m/k) til at udbryde: "gør det nu bare!".

Og så vandrede jeg ud med en prøveplade formedelst 300,- kongelige danske kroner.

Re: Projekt 1991 Replica

: fre 26. sep 2008 21:08
af Morten - Webmaster
skal den synes på mandag ?

Re: Projekt 1991 Replica

: fre 26. sep 2008 22:50
af nielsfup
Tillykke
Det er godt nok iorden. Håber du får en rigtig god tur.
Og at den køre godt.

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 27. sep 2008 17:43
af dexta
Det ser godt ud det der..

Re: Projekt 1991 Replica

: lør 27. sep 2008 20:18
af Allan M
Jo tak. Som det ses i mekanik-tråden, så er der lidt tilbagevendende bøvl med platinerne.

Den skal ikke synes på mandag, jeg skal lige have den til at fungere stabilt før jeg tør binde an med et syn ...

Re: Projekt 1991 Replica

: fre 24. okt 2008 11:12
af Allan M
En lille update:

Har prøvekørt med den nye tænding påsat (som mc med prøveplade). Den rykker godt, følger fint trafikken selv på de 4-sporede ringveje omkring københavn.

Men: efter noget kørsel begyndte den at "hakke i det" ved acceleration. Ligesom den sætter ud, men det forsvinder, når jeg når de højeste omdrejninger, og den tager stabil topfart.... :x
MEGET underligt, nogen forslag til, hvad det kan være?

Det skal siges, at det opstod et par kilometer efter jeg havde drejet luftskruen endnu 1/4 omg. ud. (hvilket iøvrigt gavnede motorgangen)

Re: Projekt 1991 Replica

: fre 24. okt 2008 15:23
af FS1originalen
Prøv at hæve nåle et hak. Lyder lidt som om den får rigeligt luft i mellemområdet.

Erik

Re: Projekt 1991 Replica

: søn 26. okt 2008 19:44
af Allan M
Det vil jeg prøve! Det sker også ved "håndtaget i bund - accelerationer", og derfor så jeg bort fra nålen i første omgang.

Re: Projekt 1991 Replica

: søn 26. okt 2008 21:49
af nielsfup
Hej Allan
Mon den ikke skal dyses op
Hvad køer du med nu :?:

Re: Projekt 1991 Replica

: ons 29. okt 2008 14:04
af Allan M
Jeg har ikke fået eksperimenteret videre endnu.
Den kører med 160-dyse, og luftskruen er 2 til 2 1/4 omgang ude, så mon dog den skal have større??

(Jeg har udendørs værksted - dvs jeg ligger og skruer nede i gården - så vejret og mørkets frembrud kan være rimeligt irriterende indimellem :wink: )