Min nevø´s yamaha..

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af strynboen »

ja man kan lige så godt,tage den store tur,,så kommer der ikke så mange problemer
i fremtiden,,det er en god forsikring..mod motor problemer.så bliver i klar til træf
forhåbenligt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

hybber skrev:Jamen så skete der jo "lidt" igen! Kan da godt se at den godt ku trænge til en tur. Det er vist det eneste rigtige at i fik den splittet ad så man kan starte forfra! Det ender sgu tit med for mange lappeløsninger, nu ved i hvad i har at gøre med!

God arbejdslyst!!
Ja, alle de lappeløsninger hører sig ikke til på driftsikker knallert :!:
dexta skrev:Det ser godt ud, men den er dælme beskidt :shock: :roll:
MEGET beskidt :D
strynboen skrev:ja man kan lige så godt,tage den store tur,,så kommer der ikke så mange problemer
i fremtiden,,det er en god forsikring..mod motor problemer.så bliver i klar til træf
forhåbenligt
Ja, det vigtigste er at den kører ordentligt, og er driftsikker. Så kan udseendet komme henad vejen.
Og den SKAL være klar til Strynø :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af strynboen »

yes det er den rigtige vej,,motoren i orden,,så må rustne hjul vente,,jeg får nok ikke de pæne klar,,,men bare tanken kommer på så er den testklar
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Ja, det går jo ikke for hurtigt her :-)

Men jeg er da kommet lidt videre med motoren :)

Satser på og samle motoren færdig her i løbet af påsken.
Vedhæftede filer
02042009298 (Medium).jpg
02042009298 (Medium).jpg (48.14 KiB) Vist 5875 gange
02042009299 (Medium).jpg
02042009299 (Medium).jpg (91.76 KiB) Vist 5875 gange
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Så kom der lidt flydende pakning på blokken, og jeg fik skruet krumtapshuset sammen.

Jeg har også drejet nogle nye bøsninger til højre side af krumtappen, samt til bagved fortandhjulet :)

På det første billede kan i se et af de muntre indslag man støder på, når man skiller sådan en motor ad :)
Jeg har set mange sjove løsninger på sådan en fusker-motor. Men en hjemmelavet simmerring, hvor man oven i købet har gjordt sig "umage" og støbe en fjeder med ind i, har jeg sku godt nok ikke set før :lol: :lol: :lol:
Jeg havde godt set på motoren at der var noget flydende pakning ved koblingspinden, men troede at det bare var smurt på simmerringen. Så jeg kunne ikke lade være med og grine, da jeg så at simmerringen slet ikke var der :lol: :D
Vedhæftede filer
Hjemmelavet simmerring :)
Hjemmelavet simmerring :)
07042009302 (Medium).jpg (65.67 KiB) Vist 5820 gange
07042009300 (Medium).jpg
07042009300 (Medium).jpg (81.86 KiB) Vist 5821 gange
07042009301 (Medium).jpg
07042009301 (Medium).jpg (80.23 KiB) Vist 5820 gange
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af nielsfup »

Nydeligt forsøg på at lave en pakning :D :o
Ellers ser det meget flot ud. Den bliver jo som ny igen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

nielsfup skrev:Nydeligt forsøg på at lave en pakning :D :o
Ellers ser det meget flot ud. Den bliver jo som ny igen
Ja, jeg håber og tror på den kommer til og køre godt igen :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Fik samlet lidt mere på motoren. Mangler bla og montere tændingen, men skal lige have kigget på nogen "dejlige" samlinger af ledningerne ved spolerne :)
Ellers bliver der sku spændene om den er tæt :D
Vedhæftede filer
14042009328 (Medium).jpg
14042009328 (Medium).jpg (74.21 KiB) Vist 5732 gange
14042009329 (Medium).jpg
14042009329 (Medium).jpg (92.43 KiB) Vist 5734 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det ser jo SUPER ud Thomas, hvordan med resten af "dyret" ? er den klar ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

:) Den er overhovedet ikke klar :? Men det er til og overse.. Nu skal den først køre.. Så skal ledningsnettet monteres, bremsekaliber monteres, manchetter på forgaffelen, speedo/rpm-tæller monteres og sidst men ikke mindst.. 2 flade dæk :lol:
Man skal bare passe på, for lige pludselig er det den 22.maj :wink:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Morten - Webmaster »

nemlig... og et godt råd er at i får kørt nogle gode kilometer på den inden træffet så i er 100 % på den er helt kringeling
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Ja, det er jo lige det. Nu har han jo ikke så meget tid til og skrue på den, så gad vide om han har tid til og køre på den hvis jeg ringer at den er køreklar :lol: :lol: :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Æv... :x
Nu fik jeg sat motoren på, og havde lige regnet med og høre den gå.. Så er der ingen gnist :cry:
Havde godt mistanke om at tændningen ikke var for god, men den virkede før, og jeg har kun tørt den ren. :) Nå, men det må jeg kigge på i morgen :wink:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af strynboen »

prøv at tørre platinen af med lidt bensin,,hvis den har ligget i kassen med gearkasse dele kommer der nemt lidt olie på ,,havde du sat en bøsning på udgangs akslen,,syntes ikke jeg kunne se den på billed,,den ende ved mellem-tandhjulet,til kickstarter,,men den bøsning når måske ikke helt i gennem normalt
jeg har drejet en ny til min,som går hele vejen i gennem,,
og ja vi skal snart ud og prøve dem af,,jeg er ved at være færdig med at spartle og slibe min tank,,den fårlige lidt spartel hver dag,,så kan det nå at tørre godt,,inden det slibes,,og så lidt på igen..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

strynboen skrev:prøv at tørre platinen af med lidt bensin,,hvis den har ligget i kassen med gearkasse dele kommer der nemt lidt olie på ,,havde du sat en bøsning på udgangs akslen,,syntes ikke jeg kunne se den på billed,,den ende ved mellem-tandhjulet,til kickstarter,,men den bøsning når måske ikke helt i gennem normalt
jeg har drejet en ny til min,som går hele vejen i gennem,,
og ja vi skal snart ud og prøve dem af,,jeg er ved at være færdig med at spartle og slibe min tank,,den fårlige lidt spartel hver dag,,så kan det nå at tørre godt,,inden det slibes,,og så lidt på igen..
Ok, ja det må jeg lige ud og prøve her til aften. Men jeg tror vi giver den en ny lys- og fødespole, samt kondenstator og platiner. Det ser ikke alt for nyt ud :)
Mht bøsningen så har jeg ikke skiftet dem. De så ikke så slidte ud, og jeg kan ikke mærke noget slup i dem. Men den sidder i :)
Jeg har også lige snakket med maleren i dag. Han har malet min tank, sideskjolde og anderøv i den ene farve, og lægger den anden farve på i aften. Så muligvis kommer der stafferinger på i weekenden. Så jeg kommer med nye farver til Strynø :) :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af strynboen »

vi glæder os til i kommer,,,uanset hvilkne farver,,vi skal lave den mad max,manøvre hvor 30 yamahaer står og gasser vildt op,,og når johnny slår med armen,,,,bliver der stille på et sekundt,,,eller er jeg helt forkert på den :?: :?: :?: hvis i ikke har set den så prøv at se på youtube,,søg på madmax 1.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

:lol: :lol: Det da det vi skal :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Thomas P. »

Så fik jeg da motoren til og gå :) Jeg måtte lige montere en bagbremse så jeg kunne prøve dyret. Den starter fint og går i tomgang, men den kører ikke så godt. Den dør lidt ud når den skal trække, og tager ikke så mange omdrejninger. Men jeg har heller ikke kigget hvilken dysse som sidder i, så dér vil jeg starte. :)
Lasse kommer i weekenden og skruer på den, så det kunne jo være lidt sjovt hvis jeg bad ham tage en tur på den :wink: :lol: Nu må vi se :)
Vedhæftede filer
20042009333 (Medium).jpg
20042009333 (Medium).jpg (60.47 KiB) Vist 5910 gange
20042009334 (Medium).jpg
20042009334 (Medium).jpg (74 KiB) Vist 5542 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Morten - Webmaster »

Dejligt å se det skrider fremover ! den skal nok blive værdsat !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min nevø´s yamaha..

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas P.
Dejligt at endnu en Yamaha er vækket til live. :wink: Den skal din nevø nok blive glad for. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."