må slettes

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:32, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3939
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af kreidlerhansen »

Drejeventilen kan selvfølgelig trimmes... hvor meget i hver retning er vist det rette spørgsmål.

I kraft af indsugningstimingen er uafhængig af stemplets heftige men monotone rejseliv, vil jeg næsten vædde med, den kan være mere aggressiv UDEN de negative følger, som et hakket stempel fører med sig i en stempelstyret motor.
Desværre er min vægtning af ordet 'næsten' et klart udtryk for, jeg ikke kan give et præcist svar på, hvordan og hvorledes. :(

Nabo_Jan og jeg berørte emnet i dag, kortvarigt. Jan nævnte, at emnet tages op i Bell's bog om 2T-tuning, så den er sikkert et godt sted at starte... den er i det hele taget god at læse, hvis man er bidt af en gal 2-takter!

Og jeg bliver nødt til at grave den bog frem, påny... nu er jeg jo blevet nysgerrig!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Henrik Buresø »

Der er altså noget magisk ved den farve :dust er der monteret nye lejer og afstandstykke i fornav
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Henrik N »

knud er der ikke noget helt forkert ved forhjulet ????, normalt sidder bremsepladen i højre side, :whew
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Knud

Flot procjekt :bravo ,,, angående dit forhjul kan spændes så det sidder fast i lejet ,,,, så vil jeg mene at dit afstands stykke imellem lejerne er en smule forkort så ankerpladen spændes sammen med navet,,, istedet for inder ringen i lejet,,, ( selv prøvet det med et tante afstands stykke som sad i en af dem jeg købte engang ) men kan ikke huske hvorlang det skal være,,, jeg ved at den gl type k1 forhjul at der er afstands stykket drejet ned i begge ender så det kan gå ind i inder ringen på lejet så der er et "naturligt " stop så afstanden passer ,,, er der ikke en som har afstands stykket til ny type k1 i original som lige kan måle det ,,, så du kan få målet,,, jeg lavede dengang en nødløsning til jeg fik et andet afstands stykke med en skive i mellem ankerplade og lejets inder ring,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af trs »

Hej

Jeg har prøvet det samme med et baghjul. Så snart man spænder bolten, kan hjulet ikke eller næsten ikke drejes.

Der var fejlen at alu kanten uden for tromlen havde fået et slag.

Det er lidt svært at beskrive uden et billede.

Men hvis du tager hjulet af, så se om der er et fladt sted på ciriklen rundt.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:33, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

på min tog speedo drevet ikke skade,,, 1 glat skive på ca 1,5 mm tykkelse imellem så kan hjulet sikkert dreje frit igen ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:34, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af strynboen »

på min honda måtte jeg lægge en chims bag lejet..ellers strammede det...ved ikke hvorfor..havde ikke byttet eller skiftet noget udover lejerne..

jeg svejste lige en 8 mm møtrik ind i lejet,,så kunne det slås ud fra den anden side. m,ed en lang stang.det var hurtigere end få den bøvlede aftrækker ind i lejet
Vedhæftede filer
chims bag leje..for frigang til lejet-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3478
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af 12V »

strynboen skrev:på min honda måtte jeg lægge en chims bag lejet..ellers strammede det...ved ikke hvorfor..havde ikke byttet eller skiftet noget udover lejerne..
Et enradet sporkugleleje i den størrelses orden der bruges i MC/Knallerthjul har en bredde tolerance på +0/-0,12 mm iflg. DIN 625-1, og der kan sagtens være forskel på inder og yderring. Og det gælder for billige og dyre mærkevarer, de bliver alle lavet under denne DIN norm. Så man må aldrig bare knalde lejerne i så de rammer brystet i navet, det er næsten dømt til at gå galt hvis man ikke justerer.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Morten - Webmaster »

12V skrev:
strynboen skrev:på min honda måtte jeg lægge en chims bag lejet..ellers strammede det...ved ikke hvorfor..havde ikke byttet eller skiftet noget udover lejerne..
Et enradet sporkugleleje i den størrelses orden der bruges i MC/Knallerthjul har en bredde tolerance på +0/-0,12 mm iflg. DIN 625-1, og der kan sagtens være forskel på inder og yderring. Og det gælder for billige og dyre mærkevarer, de bliver alle lavet under denne DIN norm. Så man må aldrig bare knalde lejerne i så de rammer brystet i navet, det er næsten dømt til at gå galt hvis man ikke justerer.
Det var god Info, og faktisk overraskende meget tolerance.. Det forklarer jo tydeligt hvorfor manges hjul ikke løber ordentligt frit.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af strynboen »

1,2 hundredele er meget..når man tænker på at aksler og lejeskåle kan fremstilles mere presist..men aksialt slør skal der jo være for varmeudvidelsen..i en elmotor er der forskel på leje skold tolerencen den faste ende så tæt på 0 man kan komme ..i den "løse"ende= bølgefjeder..er der 0,02...så vidt jeg husker..let prespasning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Henrik Buresø »

Knud skrev:
Henrik Buresø skrev:Der er altså noget magisk ved den farve :dust er der monteret nye lejer og afstandstykke i fornav
Ja der er helt nye lejer og afstandstykke, faktisk er hele hjulet: dæk, slange, nav, fælg, eger og indhold i nav spritnyt både for og bag
Knud skrev:
Henrik Buresø skrev:Der er altså noget magisk ved den farve :dust er der monteret nye lejer og afstandstykke i fornav
Ja der er helt nye lejer og afstandstykke, faktisk er hele hjulet: dæk, slange, nav, fælg, eger og indhold i nav spritnyt både for og bag
jeg har selv haft problemet,men mit afstandstykke var org,og nav og lejer uorginal,den låste så meget at aksel drejet rundt i selve leje krænsen uden selve lejekuglerne drejet
Senest rettet af Henrik Buresø tors 11. apr 2013 16:20, rettet i alt 1 gang.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."