Kobling problemer?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4253
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af FS1originalen »

Kig lige denne tråd. Der er et billede hvor pakningen er rigtigt monteret:

viewtopic.php?f=16&t=1034&p=11502&hilit=snegl#p11502

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Lige inden du skrev kom jeg til at se at jeg havde vendt den forkert, så nu skal jeg se om jeg kan få den af i god behold :)
Det var en god idé med den 6mm bolt... tak! :)
Var heller ikke helt tryk ved at spænde nylon sneglen fast i et skrustik... så tak tak! :)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Nikolaj Y »

Kemø skrev:Lige inden du skrev kom jeg til at se at jeg havde vendt den forkert, så nu skal jeg se om jeg kan få den af i god behold :)
Det var en god idé med den 6mm bolt... tak! :)
Var heller ikke helt tryk ved at spænde nylon sneglen fast i et skrustik... så tak tak! :)
den kan godt være lidt svær at få af igen, det har jeg i hvert fald prøvet et par mange :) men bare lidt snørklen og den kommer :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Bare iorden :) Tak nu har jeg fået den af..
Så skal jeg bare have armen og kuglen i og så have presset kuglen ned i... håber det kommer til at virke!.. :)
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Åh åh.. nyt problem..
Nu fik jeg sat sneglen på.. men nu er kablet og det alt for stramt.. jeg kunne ikke få armen til at stå "vandret" som der står i guiden... jeg fik den til at stå klokken 4-5 stykker.. men det er alt alt alt for stramt.. hvad kan jeg gøre?..
Jeg givet den alt det kabel den overhoved kan få..
Hvordan kan i få den til at stå klokken 6 (vandret)?.. hvor starter i med at skrue den i så?.. :)
Nu håbede jeg eller lige det ville virke :(
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af claus olieklud »

hej... nu har du vel prøvet at armen vender den rigtige vej inden du banker snekken sammen ??? armen kan vende 2 veje, men kun den ene er den rigtige... der er selvfølgelig 50 % sandsynelighed for det... hvis man prøver begge veje inden man banker snekken sammen er man ikke i tvivl om hvilken vej der er den rigtige...
jeg sætter lige som erik altid en 6mm skrue i udefra til at tage slaget, men jeg spænder ikke noget fast - jeg holder den komplette snekke lodret ned imod en skruestik eller armbolt imens jeg med bagsiden af en lille bitte hammer langsomt vegner metallet ud med mindst 100 slag...
husk at komme kuglen i fra start - jeg mener bestemt ikke man kan montere kuglen efterfølgende igennem gevindet...
gummipakningen har i allerede snakket om, men den har også en retning der er den korrekte sådan at den følger med ind i koblingsskjoldet... hilsen claus olieklud...
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Okay. Testede ellers sneglen og armen inden jeg bankede dem sammen.. så det skulle ikke være noget problem.. Nu har min kone så lige sagt at hun kom til at puffe til nogle ting ude i værkstedet, og hun satte det bare sammen igen, det kan være der problemet ligger.. Troede ellers hun havde forstået at mit værksted var et kvindefrit område ;-) men næh nej.. Jeg prøver at ser hvad jeg kun gøre, om jeg kun nu at redde den :-)
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Så fik jeg fixet det... den armen sad bare forkert, doh! :) Nu triller bæstet igen :) lækkert... takker for hjælpen..
Keld...
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

HJÆLP!!!!
Jeg tog lige dækslet af igen og smurte kablet.. men da jeg så satte det på igen faldt denne lille ting ud (se billeder)... hvad og hvor hører den til ? Den røg ud af koblingsdækslet eller fra motorblokken... Håber I ved det :s
Vedhæftede filer
DSC_0127-1024.jpg
DSC_0127-1024.jpg (30.61 KiB) Vist 5363 gange
DSC_0129-1024.jpg
DSC_0129-1024.jpg (29.88 KiB) Vist 5363 gange
DSC_0130-1024.jpg
DSC_0130-1024.jpg (30.19 KiB) Vist 5363 gange
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kai »

Det er en lille styre tap/bøsning. Der sidder en ved den øverste, og den nederste (til venstre) skrue der holder koblingsdækslet på plads.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Kai skrev:Det er en lille styre tap/bøsning. Der sidder en ved den øverste, og den nederste (til venstre) skrue der holder koblingsdækslet på plads.
Okay, så den skal sidde i "skruehullet" ved de 2 skruer til venstre?... Så den er ikke 100% nødvendigt når man kører ? :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af strynboen »

der er en for oven og i bunden..til at styre dækslet..og støtte det..på de tideligeste fra før 70 var der ikke så mange skruer i dækslet..så de hjalp med at holde det på plads

hvis de ikke er der kan tryk stangen støde på den udborede gear aksel den løber i..så hyler motoren og kobler ikke ordenligt ud...jeg manglede dem på min 78"
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Min er fra 1976 og skifter gearene helt flydende uden larm...)
Så for at være sikker: der skal sidde denne slags bøsning på indersiden af dækslet ved de 2 umbracho skruer der er længst til venstre på dækslet? (de lange umbracho skruer) :-)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Nikolaj Y »

Kemø skrev:Min er fra 1976 og skifter gearene helt flydende uden larm...)
Så for at være sikker: der skal sidde denne slags bøsning på indersiden af dækslet ved de 2 umbracho skruer der er længst til venstre på dækslet? (de lange umbracho skruer) :-)
jeps :(y) eller retter sagt.. i midten af dækslet for oven og for neden :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Kemø
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 17:27
Kontakt:

Re: Kobling problemer?

Indlæg af Kemø »

Iorden.. Ved i hvor man kan få fat i en til? Har nemlig kun en og vil da gerne have en mere for en sikkerheds skyld :-) kan bare ikke finde den nogle steder..
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"