Side 2 af 3

Re: FS1 Cross - Special

: tirs 4. sep 2012 08:19
af Frandsen
se lig og få den smidt på så vi kan se om det er noget der dur :teeth2

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. jan 2014 15:44
af Konrad407
Hej Christian. WOW Fed maskine du har da lavet den er da alt for fed hehe :)

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. jan 2014 19:11
af Konrad407
Kan du ikke lave en video med den ???

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. jan 2014 21:53
af trs
Hmm.
Der er jo sket en del siden...

Men det kan godt være jeg jeg skal kontakte chefmekanikeren. Der er unfinished business ang. inddysning mm.

Re: FS1 Cross - Special

: ons 8. jan 2014 16:40
af Konrad407
er den til salg ? hvis ja sa skriv pb :)

Re: FS1 Cross - Special

: ons 8. jan 2014 20:26
af trs
Ah tror lige jeg beholder den lidt endnu. Bor du ikke også nede ved grænsen. Du kan da rimeligt let om danne den du har?

/TRS

Re: FS1 Cross - Special

: tors 16. jan 2014 20:20
af Konrad407
Hej jo jeg jo bor i 6430 nordborg hvad med dig ? hvis du vil sælge den så har du en sikker køber ! :) arh vil ike lave min om til crosser :thunge

Re: FS1 Cross - Special

: ons 1. okt 2014 23:09
af kim96v4
passer cylinderen i pindboltafstanden?

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 09:07
af juhl-drengen
Mit spørgsmål!

Hvor finder man sådan en fin lyddæmper?

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 12:45
af trs
Cylinder passer i pinbolt ja.

Potten har jeg købt her på forum. -Kan ikke huske hvem

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 13:38
af kreidlerhansen
Lyddæmperen er en Proma af ældre dato - mener West Import stadig har nogle på lager.


Cylinderen hører til Derbi Variant (pedal-maskine) og findes i en gevaldig udgave, som i sig selv frister mig til at springe på den første og bedste FS1, jeg kan finde:

http://www.rrd-preparation.com/fr/kit-h ... art-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 13:42
af Knud
Ja fedt nok (også selvom de ikke kan regne den er altså kun på 69.3 ccm)
men umiddelbart et hidsigt design med både dobbelt side skylle kanaler og 3 udstødnings porte og så med nicasil-belagt alu cylinder og et ordenligt stempel

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 14:43
af Kai
Derbien findes både i 39.8..ish.. og 43mm slaglængde. Hvis cylinderen er til 43mm slaglængde, så giver det omkring 74cc

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 14:45
af Knud
Tak så forstår jeg bedre :(y)
Denne er dog til 40mm slaglængde:
https://www.treatland.tv/derbi-47mm-70c ... cc-kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denne
https://www.treatland.tv/derbi-47mm-met ... 082647.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(feeee!)
(feeee´est med en 42mm (JT1) slaglængde krumtap: 73ccm)
(desværre kræver den "grave-arbejde" i blokken: måler 61.5mm på skørtet)

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 22:06
af trs
Bare pokkers man ikke lige har et stempel til den :crying

Re: FS1 Cross - Special

: tors 2. okt 2014 22:41
af kreidlerhansen
Det er da kun et spørgsmål om at måle den ud og finde et passende stempel! VHM til Kreidler er med 12mm krydspind og ringåbningen sidder i midten!

Vedr. det brede skørt, kan man nok lokke nogen til at dreje en sjat af, og at den er til længere slaglængde gør blot porttiderne mildere ift. kortere slaglængde, så jeg kan virkelig ikke se problemet.
Når cylinderen alligevel er spændt op i bænken, kan man måske dreje tilpas af den nederste palflade, hvorved man får mulighed for at bruge en spacer, som giver bedst mulighed for at få et godt flow gennem skyllekanalerne, hvis de ikke liner 100% op.


Sæt i gang? :thunge

Re: FS1 Cross - Special

: søn 5. okt 2014 11:11
af kim96v4
Det er vel ikke værre end man kan bestille et nyt stempel til din cylinder de er jo på rrd siden de burde da kunne bruges
Lidt gravearbejde i et par gamle motorblokke er vel det mindste problem jeg vi har vel alle et par stykker liggende der i forvejen ikke er for gode

Er der nogen der har en ide om hk med den 47mm cylinder?

Kim

Re: FS1 Cross - Special

: søn 5. okt 2014 11:19
af Knud
Jeg overvejer et 74 ccm puch maxi gilardoni kit med membrankit og tilhørende topstykke

Re: FS1 Cross - Special

: søn 5. okt 2014 12:30
af kreidlerhansen
kim96v4 skrev: Er der nogen der har en ide om hk med den 47mm cylinder?

Kim
Komplet umuligt at vurdere uden portmål og uden kendskab til både topstykke samt udstødning.

Men hvis man ikke henter minimum 7-8HK med 70cc, er der noget galt. Slagvolumen øges fra 50 => 70cc = +40%
Desuden øges portarealet, så altså... :P

SÆT I GANG! :D

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 17:31
af kim96v4
nu må jeg indrømme at jeg ikke syntes 7-8 hk som min er ret meget, jeg har gået og lejet med tanken om at sætte en vandkøler cylinder på fra en af de nye gearknallerter, ect en derby cenda, nogle af disse cylindre giver op mod 20 HK, det er dog ikke hvad jeg regner med at få ud af min gamle yamaha da jeg vil beholde karburatoren i sideskjoldet, måske med modifikation så der kan være en ect.24mm men det er da fristende at prøve den cylinder der linkes til, det er jo ret nemt og lidt gravearbejde i en gammel blok er jeg ikke bleg for, men er det det værd??? eller skal man gå efter den vandkølede model fra en senda???

vild skal den være :twisted:

kim