Hej Poul-Erik.Poul-Erik A. skrev:Hej Kim.
Jeg mener at vide, at Passola og Sting har meget til fælles og i så fald har jeg før haft en Sting motor skildt ad - dog ikke mellem blokhalvdelene !
Jeg har oplevet, at stempelringene er blevet slappe ved længere stilstand og der hjælper et nyt sæt øjeblikkelig og bliver nemmere at starte med kold motor.
Jeg har også prøvet, at een af låseringene til krydspinden er hoppet af - længe efter mont., hvilket jeg tror skyldes metaltræthed, for ellers burde det være sket kort efter mont. og afprøvningen. Det gav dybe ridser i foringen.
Tilføjelse : Hvad med den lille slange mellem oliepumpe og karburator, sidder den på og er den tæt, for ellers får den falsk luft den vej ind ?
Der gav du mig lige et par nye ideer til hvad jeg kan gøre. Den har jo ren faktisk stået stille i lang tid, før vi købte den. Derfor kunne den med de slappe stempelringe godt være realistisk. Jeg har faktisk et helt nyt stempel til at ligge, godt nok til en FS1. Men jeg tror at det er magen til det på en Passola. Så vil den med låseringen til krydspinden være sikret samtidig. Og med hensyn til den lille slange mellem oliepumpe og karburator, så er den på. Men den kunne jo godt være blevet mør, af at stå stille så længe. Så det var måske en god ide at montere en ny slange.
Hilsen Kim.