Før!kreidlerhansen skrev:Før eller efter?!Nabo Jan skrev:Fortænding er reduceret til 1mm.kreidlerhansen skrev:Hyggeligt!
Tændingsbanken! Reducer fortænding!!!
Lucky bastard! Da jeg lavede samme nummer, var der slået hul i stemplet 5min efter opstart... Og alu overalt
Der er stadig risiko for, at potten spiller ind... det er reeet væsentligt
77,5 ccm 5 gear
Re: 77,5 ccm 5 gear
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg har ihvertfald opnået en bedre squis og mere kompression men svært at sige når man lige har brændt et stempel af.Morten - Webmaster skrev:Nabo Jan skrev:Ja træls, men den kørte godt indtil det skete, heldigvis kunne jeg køre hjem ved moderat hastighed.Morten - Webmaster skrev:Av !!
Men godt at høre at den ellers virkede..
Hjalp det på varmen med dette topstykke ?
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg kører med NGK 7 rør og max 8000rpm, dysen er 170 og burde være hævet samtidig med det nye topstykke.Kai skrev:For varm tændrør og lidt for lidt benzin..laver også huller i stemplet.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Hvis det tændrør er for varmt, må dysen eddermagemig være til den fede side, når det er så mørkt! Men jo, hvis det har glødet det fjerneste, kan tændingspunktet være ligegyldigt, og et koldere tændrør skader intet - hvis et B9HS ikke kan holdes rent, kan din Kreidler sikkert rense det en dag.Nabo Jan skrev:Jeg kører med NGK 7 rør og max 8000rpm, dysen er 170 og burde være hævet samtidig med det nye topstykke.Kai skrev:For varm tændrør og lidt for lidt benzin..laver også huller i stemplet.
Jeg holder på for stor squish-afstand og giver tændingsbanken pga tændrør en andenplads delt med pilnuforhelvedefløjtenudafdenudstødning!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
hejsa racer banditter... hvorfor skal i køre med så højt kompressionsforhold ? hvorfor så høj gearing ? hvorfor må knallerten ikke tage omdejninger ? jeg syntes der blev nævnt et kompessionsforhold 12-1, men det hører jo til på en crossmaskine... jeg tror i vil slippe for smadrede stempler, varmesættere og klirrede cylinder hvis i anvender et kompressionsforhold på 8-1... desuden er sejtræk = høj varmeudvikling, og med de gearinger i anvender sejtrækker i altid... jeg bruger meget mere fortænding end i drømmer om, det kan jeg gøre fordi kompressionsforholdet ikke er presset til grænsen på mine yamahaer...
jeg er vældig glad for denne tuningstråd så bliv bare ved...
jeg har lige fået min racer hjem efter 3 års stilstand - jeg har dog også mine problemer, se selv...
hilsen olieklud
jeg er vældig glad for denne tuningstråd så bliv bare ved...
jeg har lige fået min racer hjem efter 3 års stilstand - jeg har dog også mine problemer, se selv...
hilsen olieklud
- Vedhæftede filer
-
- DSC00512.JPG (104.66 KiB) Vist 10785 gange
-
- det er vel et luxus problem
- DSC00513.JPG (61.95 KiB) Vist 10785 gange
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Høj kompression og lav fortænding er mere effektivt = højere udnyttelsesgrad.
Læg dertil udfordringen i at få en modernisering af forbrændingskammeret til at fungere på en motor, som er født uden.
Lav kompression og høj fortænding fungerer, men det er bare ikke lige så godt.
Sejtræk slagter kun en motor, hvis den ikke er bygget til at sejtrække.
Læg dertil udfordringen i at få en modernisering af forbrændingskammeret til at fungere på en motor, som er født uden.
Lav kompression og høj fortænding fungerer, men det er bare ikke lige så godt.
Sejtræk slagter kun en motor, hvis den ikke er bygget til at sejtrække.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg er tilbøjlig til at give dig ret claus langt hen af vejen, ved vi 2 har diskuteret dette emne op til flere gange
Har jo selv prøvet opsætninger med 10-11000 omd. og lave gearinger som kunne trække 80 + også klare bakker og modvind
ved jo også hvordan dine fs1ére køre, men det jo ikke det vi vil have........
prøvede fornylig kreitlerhansens, og den kører fedt og trækker godt ingen tivl om det, men det jo ikke det vil have.....
VI VIL HA BEDSTEFARKØRSEL....... Altså gerne 80 + men uden alt for mange skrigende omd. og en maskine der lyder som om den er ved at rasle fra hinanden...
en der kan trække op ad div bakker uden at konstant skulle rode rundt i gearkassen hele tiden osv. osv. osv.......
Og så er det jo bestemt også fordi det ligger en kæmpe udfordring i at få det gamle lort til det at opføre sig sådan som vi gerne vil....
Og som en proff, jeg kender sagde her forleden, den har jo lige det en 50 ccm mangler...............
Har jo selv prøvet opsætninger med 10-11000 omd. og lave gearinger som kunne trække 80 + også klare bakker og modvind
ved jo også hvordan dine fs1ére køre, men det jo ikke det vi vil have........
prøvede fornylig kreitlerhansens, og den kører fedt og trækker godt ingen tivl om det, men det jo ikke det vil have.....
VI VIL HA BEDSTEFARKØRSEL....... Altså gerne 80 + men uden alt for mange skrigende omd. og en maskine der lyder som om den er ved at rasle fra hinanden...
en der kan trække op ad div bakker uden at konstant skulle rode rundt i gearkassen hele tiden osv. osv. osv.......
Og så er det jo bestemt også fordi det ligger en kæmpe udfordring i at få det gamle lort til det at opføre sig sådan som vi gerne vil....
Og som en proff, jeg kender sagde her forleden, den har jo lige det en 50 ccm mangler...............
Mvh
Frandsen
Frandsen
Re: 77,5 ccm 5 gear
De færreste "crossere" kører højere end 11:1 i kompressionsforhold og des højere man presser den i kompression, desto mindre rpm område trækker den over, det harmonerer ikke rigtigt med "bedstefarkørsel"
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
hejsa igen... ja jeg tænker det kai skriver... jeg lærte også i motorlære skolen, at man får langt større fyldning fra skyllekanalerne med et lavt kompressionsforhold ifht højt, simpelt hen fordi rummet der skal skylles er større... endvidre går en med et ikke for højt komressionsforhold langt bedre på alle områder fx evnen til at falde ned i tomgang og være ens hele tiden... og bred i træk område, uanset effektpotte eller ej...
nej tanken i har er helt sikkert fin nok, men tuningsstilen skulle nok være mere som en gammel mz 150 ccm eller sådan noget...
hilsen olieklud
nej tanken i har er helt sikkert fin nok, men tuningsstilen skulle nok være mere som en gammel mz 150 ccm eller sådan noget...
hilsen olieklud
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
På den anden side er dette ikke en crosser, som har gavn af et bredt trækområde, tonsvis af overdrejning og som skal over 10.000rpm.Kai skrev:De færreste "crossere" kører højere end 11:1 i kompressionsforhold og des højere man presser den i kompression, desto mindre rpm område trækker den over, det harmonerer ikke rigtigt med "bedstefarkørsel"
Her kan et højere kompressionsforhold og deraf begrænset overdrejning snildt udnyttes. Læg dertil, at omdrejningerne forsøges minimeret, og sejtræk netop er målet.
11:1 vil også være voldsomt for en 80-125cc crosser, alene ift. slagvolumen. Tager man derpå i betragtning, at den skal accelerere konstant fremfor at køre med en jævn hastighed, giver det mere mening at satse på lavere kompression.
Frandsen >> Alt der raslede på Kreidleren var et stempel med fejloplyst tolerance + mine koblingsplader er i hærdet alu, og koblingen hyler som følge af ligeskårne tænder.
Det hjælper næppe, at jeg har ramt skævt med mine shims til hovedlejerne, så den kører med ~6/100mm slør mod de 3/100mm, jeg sigtede efter. Bare pokkers at ramme plet, når man kun har shims i 0,03mm og 0,05mm Dårlig undskyldning, jaja, men sår'n er det.
Vedr. ombygning til overdrevet volumen, så kan man enten slå sig på de originale stumper og deres begrænsninger = 50cc har nul moment og er nødt til at køre på omdrejningerne...
...eller man må øge volumen mest muligt og opnå, hvad man ønsker af sin motor! Lad det være sejtræk eller max ydelse ved 15.000rpm og blæreværdien i 400HK/L 15sek ad gangen...
Hvor mange biler kører ikke rundt med hårdt pumpede turbo-opsætninger og 20-50% øget slagvolumen? Men det er måske kun i orden, hvis man kører 1/4-mile og reelt KAN opnå 1.000HK, eller hvad?
En ombygning af en knallert er blot langt billigere, lettere tilgængelig og endda mulig med relativt beskedne indgreb. Og det handler vel netop om knallerter (ejere og maskiner!) herinde... ellers burde det hedde 'originalitetsforum.dk'
Til spørgsmålet om hvorfor:
Hvorfor ikke?!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Den viden er i dag forældet.claus olieklud skrev:hejsa igen... ja jeg tænker det kai skriver... jeg lærte også i motorlære skolen, at man får langt større fyldning fra skyllekanalerne med et lavt kompressionsforhold ifht højt, simpelt hen fordi rummet der skal skylles er større... endvidre går en med et ikke for højt komressionsforhold langt bedre på alle områder fx evnen til at falde ned i tomgang og være ens hele tiden... og bred i træk område, uanset effektpotte eller ej...
nej tanken i har er helt sikkert fin nok, men tuningsstilen skulle nok være mere som en gammel mz 150 ccm eller sådan noget...
hilsen olieklud
Ellers giver det ikke mening, at man i moderne motorer generelt satser på øget krumtaphusvolumen (lavere primærkompression), højere kompressionsforhold, langt skrappere porttimings og tykkere karakteristikdominerende udstødnigssystemer inddelt i 3-8 kamre...
...ift '70ernes lavtliggende skyllekanaler, lave kompressionsforhold, lav krumtaphusvolumen, voldsom fortænding og tynde oversimple udstødningssystemer der alt sammen giver et piv-snævert trækområde...
Effekten pr. CCM er i dag langt højere, trækområdet bredere og driftstemperaturen lavere... nej, alt det moderne duer virkelig ikke!
Lav tomgang er lige så meget et udtryk for den samlede roterende masse, som det er for effekten ved høj kompression. I den ligning må reduceret fortændig OG det korrigerede kompressionsforhold ikke glemmes.
Jo, lav kompression osv. virker... men det er ikke bedst. Det er bare nemmest.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Claus, vi SKAL ikke køre med ekstrem høj kompression, men bare med det som kører bedst og det er ikke 12:1 som måske i virkeligheden er 14:1 når vi lægger hvælvingen fra stemplet til!
Det er simpelthen på prøvebasis da jeg ikke aner hvor jeg befinder mig, et eller andet sted er det bare nogle tal for mig og om det hedder 20:1 eller 7,5:1 betyder ikke noget for mig hvis bare det kører
Nå lidt ændringer, i fredags monterede jeg nyt stempel (PW80) og skiftede dyse fra 170 til 180 derudover monterede jeg et NGK 8 rør istedet for det NGK 7 jeg kørte med...det hjalp lidt men ikke nok, så jeg smed 4 stk 0.35mm pakninger i = 1.4mm.
Jeg kunne med det samme mærke at squis bandet ikke passede mere, men den kunne køre
I dag var jeg så en tur i Kerteminde og rundt, en tur på 75 km, jeg havde god medvind derned og en fart på 83-86km/t ved ca 8000rpm,
på vejen hjem havde jeg strid modvind og holdt en hastighed på 70-75km/t i femte gear hele vejen
Det var f***me dejligt, ingen tendens til overophedning overhovedet men bare et massivt træk
Det er simpelthen på prøvebasis da jeg ikke aner hvor jeg befinder mig, et eller andet sted er det bare nogle tal for mig og om det hedder 20:1 eller 7,5:1 betyder ikke noget for mig hvis bare det kører
Nå lidt ændringer, i fredags monterede jeg nyt stempel (PW80) og skiftede dyse fra 170 til 180 derudover monterede jeg et NGK 8 rør istedet for det NGK 7 jeg kørte med...det hjalp lidt men ikke nok, så jeg smed 4 stk 0.35mm pakninger i = 1.4mm.
Jeg kunne med det samme mærke at squis bandet ikke passede mere, men den kunne køre
I dag var jeg så en tur i Kerteminde og rundt, en tur på 75 km, jeg havde god medvind derned og en fart på 83-86km/t ved ca 8000rpm,
på vejen hjem havde jeg strid modvind og holdt en hastighed på 70-75km/t i femte gear hele vejen
Det var f***me dejligt, ingen tendens til overophedning overhovedet men bare et massivt træk
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det lyder sgu godt Jan, bliv endelig ved at poste dine erfaringer herinde.
Jeg har sendt bestillingen på tænding til tjekkiet så jeg afventer at de sender en invoice så jeg kan betale dem.
Jeg har som vi snakkede om i eftermidags afmonteret min 5 gears motor igen og monteret 4 gears motoren igen. Det bliver den der må køre resten af året da jeg er ved at brække mig over den lorte 5 gear motor Den VIL bare ikke køre ordentligt. 4 gear'en kører som den plejer mellem 70 og 82-83 alt efter vind og terræn.
Imorgen aften begynder jeg at kigge på statorer til jer, jeg kommer muligvis til at mangle een men måske vi finder en på stumpemarked i fredericia eller i Holbæk.
Jeg har sendt bestillingen på tænding til tjekkiet så jeg afventer at de sender en invoice så jeg kan betale dem.
Jeg har som vi snakkede om i eftermidags afmonteret min 5 gears motor igen og monteret 4 gears motoren igen. Det bliver den der må køre resten af året da jeg er ved at brække mig over den lorte 5 gear motor Den VIL bare ikke køre ordentligt. 4 gear'en kører som den plejer mellem 70 og 82-83 alt efter vind og terræn.
Imorgen aften begynder jeg at kigge på statorer til jer, jeg kommer muligvis til at mangle een men måske vi finder en på stumpemarked i fredericia eller i Holbæk.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jan >> Bandit! Sådan at ændre ved alt muligt på én gang Men ja, bare det kører, så går det endda! Alt det arbejde for at køre lige så stærkt i modvind, som den normalt gør uden vind...
Jeg kan dog ikke benægte, at den råtrækker og dermed er rar at køre på! Men ville jeg have dén karakteristik, havde jeg købt en 4t 125-250cc maskine, mehehe... 2T skal skrige!
Jeg kan dog ikke benægte, at den råtrækker og dermed er rar at køre på! Men ville jeg have dén karakteristik, havde jeg købt en 4t 125-250cc maskine, mehehe... 2T skal skrige!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det skal jeg nok MortenMorten - Webmaster skrev:Det lyder sgu godt Jan, bliv endelig ved at poste dine erfaringer herinde.
Jeg har sendt bestillingen på tænding til tjekkiet så jeg afventer at de sender en invoice så jeg kan betale dem.
Jeg har som vi snakkede om i eftermidags afmonteret min 5 gears motor igen og monteret 4 gears motoren igen. Det bliver den der må køre resten af året da jeg er ved at brække mig over den lorte 5 gear motor Den VIL bare ikke køre ordentligt. 4 gear'en kører som den plejer mellem 70 og 82-83 alt efter vind og terræn.
Imorgen aften begynder jeg at kigge på statorer til jer, jeg kommer muligvis til at mangle een men måske vi finder en på stumpemarked i fredericia eller i Holbæk.
Tror den motor trænger til at blive kigget på af andre øjne!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Du er velkommen !!Nabo Jan skrev: Det skal jeg nok Morten
Tror den motor trænger til at blive kigget på af andre øjne!
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jo tak men jeg tænkte egentlig Benny i første omgang, han er tættere på end jeg og har jo en god ekspertiseMorten - Webmaster skrev:Du er velkommen !!Nabo Jan skrev: Det skal jeg nok Morten
Tror den motor trænger til at blive kigget på af andre øjne!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
Ja ja...hvo intet vover intet vinder.kreidlerhansen skrev:Jan >> Bandit! Sådan at ændre ved alt muligt på én gang Men ja, bare det kører, så går det endda! Alt det arbejde for at køre lige så stærkt i modvind, som den normalt gør uden vind...
Jeg kan dog ikke benægte, at den råtrækker og dermed er rar at køre på! Men ville jeg have dén karakteristik, havde jeg købt en 4t 125-250cc maskine, mehehe... 2T skal skrige!
Jamen jeg har jo haft sådan en skrigende RD'er ting som ville køre på baghjul og have mange rpm, men den var jo ikke til at holde ud at køre på
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Nemlig... nu må vi se, til at starte med kan den få lov og skamme sig ovre i hjørnetNabo Jan skrev:Jo tak men jeg tænkte egentlig Benny i første omgang, han er tættere på end jeg og har jo en god ekspertiseMorten - Webmaster skrev:Du er velkommen !!Nabo Jan skrev: Det skal jeg nok Morten
Tror den motor trænger til at blive kigget på af andre øjne!
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75