Yamaha YL-1

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Yamaha YL-1

Indlæg af Per »

Mojn.

Her kommer lige en lidt anden Yamaha - nemlig min YL-1´er fra 1968.
Den har længe svinet med olie fra de forreste gaffelben, så nu skulle det være. Jeg havde planlagt at nappe et par FS1-ben, korte dem af og tilpasse dem til YL-1´eren.

Jeg blev klogere... Så let skulle det ikke være. Det viste sig, at inderbenene var en mm tykkere end på en FS1. Styrebøsninger, simmerringe - ja stort set alt var anderledes.
To nye simmerringe kunne jeg heldigvis finde på EBAY. Værre var det med inderrørene. Til sidst ringede jeg til Jesper J, og spurgte, om han kunne hjælpe mig - og det kunne han!!! Han skaffede mig et rør i rustfri stål i den rigtige tykkelse, og Wupti, så havde jeg materialer til at kunne strikke et par nye inderrør sammen.

Tusind tak, Jesper :dust

Der følger lige et par billeder af forløbet...
Mvh Per.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Dewil »

I er for seje til det pjat.. :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af FS1originalen »

Tjaee... Man plejer jo at skrive "flot" eller "nydeligt" :mrgreen: Denne gang prøver jeg med BLÆRERØV :(y)

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D
Ja man mangler ord. Det er sku en flot løsning
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Henrik N »

er der ikke nogen der kan tage pillerne fra den mand :hihi :mrgreen: per du er :dust
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af strynboen »

ja en underlig ting at fjerne mufferne..eller dækrør..mon ikke de har haft kapper/dækrør på modellen før..og så ment at det så mere sport ud..med åbne fjedre..
har suzuki noget tilsvarende i deres modeller
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Nabo Jan »

Henrik N skrev:er der ikke nogen der kan tage pillerne fra den mand :hihi :mrgreen: per du er :dust
Ja og give dem til os andre, vi har brug for dem :thunge
Glæder mig til jeg engang får et "Tempel" med drejebænk og alskens maskine lækkerier :D
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
gonzo

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af gonzo »

Nabo Jan skrev:
Henrik N skrev:er der ikke nogen der kan tage pillerne fra den mand :hihi :mrgreen: per du er :dust
Ja og give dem til os andre, vi har brug for dem :thunge
Glæder mig til jeg engang får et "Tempel" med drejebænk og alskens maskine lækkerier :D
Måske man kunne få at vide hvilke piller det drejer sig om, det ser ud til at være ligenøjagtig dem jeg mangler :teeth2

YL-1 er skam en rigtig fin maskine, og så var det den første MC jeg havde.
Bare ikke noget lyn med passager på bagsædet, og så sjet ikke i blæsevejr som nu.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Per »

Tusind tak for alle kommentarerne.
Mht. pillerne, så røber jeg på ingen måde, hvad de hedder og hvor jeg køber dem :lol: :lol: :lol:
Mvh Per.
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af olebole »

Hej Per ! Det ser faaneme godt u`!! Som vi siger på fyn :dust :dust Hvis du på et tidspungt vil have hårdtforcromet gaffelben på igen . Kunne du måske bruge nogen fra en RD50 . De er 1mm størere i diameter og længere end dem fra en fs1. :wink: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Per »

olebole skrev:Hej Per ! Det ser faaneme godt u`!! Som vi siger på fyn :dust :dust Hvis du på et tidspungt vil have hårdtforcromet gaffelben på igen . Kunne du måske bruge nogen fra en RD50 . De er 1mm størere i diameter og længere end dem fra en fs1. :wink: Mvh. Ole
olebole skrev:Hej Per ! Det ser faaneme godt u`!! Som vi siger på fyn :dust :dust Hvis du på et tidspungt vil have hårdtforcromet gaffelben på igen . Kunne du måske bruge nogen fra en RD50 . De er 1mm størere i diameter og længere end dem fra en fs1. :wink: Mvh. Ole
Hej Ole.

Tak for info. Det var jeg ikke klar over.

Mvh Per.
Mvh Per.
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Dirtyold »

olebole skrev:Hej Per ! Det ser faaneme godt u`!! Som vi siger på fyn :dust :dust Hvis du på et tidspungt vil have hårdtforcromet gaffelben på igen . Kunne du måske bruge nogen fra en RD50 . De er 1mm størere i diameter og længere end dem fra en fs1. :wink: Mvh. Ole
Jeg tror ski, at jeg har sådan et par fætre af gaffelben at være,til at sidde på det stel jeg fik på Mors tidligere iår, så hvis de evt kan bruges til din Per, må jeg lige ha målene, på hvad de evt skal være, hvis du sku søge efter sådan nogle nu

Mvh. Per
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Yamaha YL-1

Indlæg af Per »

Dirtyold skrev:
olebole skrev:Hej Per ! Det ser faaneme godt u`!! Som vi siger på fyn :dust :dust Hvis du på et tidspungt vil have hårdtforcromet gaffelben på igen . Kunne du måske bruge nogen fra en RD50 . De er 1mm størere i diameter og længere end dem fra en fs1. :wink: Mvh. Ole
Jeg tror ski, at jeg har sådan et par fætre af gaffelben at være,til at sidde på det stel jeg fik på Mors tidligere iår, så hvis de evt kan bruges til din Per, må jeg lige ha målene, på hvad de evt skal være, hvis du sku søge efter sådan nogle nu

Mvh. Per
Ellers tak for tilbuddet, men jeg lever fint med de gaffelben i rustfri stål :D
Målene på YL-1´erens gaffelben er: Ø=27 mm og L=500 mm.

Mvh Per.
Mvh Per.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."