Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Jeg leder efter dokumentation for at en fs1ér ikke må rulles. har ledt på forum men kan ikke finde det, er der nogen der kan komme med link til det, da jeg mener at have set det her inde før. det er fordi min lære til knallert kort sys det lyder mærklig da den jo nok ikke ligefrem tager skade og kunne ikke forklare ham ordentlig så vil gerne kunne komme med beviser til næste gang håber i kan hjælpe
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Ot
Men hvis de ikke må rulle den så tar de den jo med og så får du den først en uge eller to efter
Men hvis de ikke må rulle den så tar de den jo med og så får du den først en uge eller to efter
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
jamen, det er ikke for at jeg synes det er en fordel at de ikke ruller den, for det kommer til at koste meget så. men sys det er for dårlig at de ikke ved det. men de ser nok disse regler som baggateller
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Jep
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Jeg har tidligere sendt en forespørgsel om det samme til både Nordjyllands Politi og KBH Politi og fik også svar retur som var rimelig ens.
Desværre har jeg kun den ene mail tilbage efter min PC døde for et stykke tid siden, den er kopieret ind efter følgende svar som nogenlunde svarer
til det i mailen fra Nordjyllands Politi:
(jeg kan ikke huske den korrekte ordlyd)
De må gerne hive den på rullefeltet, det tæller bare ikke som gyldig dokumentation for at den er ulovlig. Men som en hurtig indikation om, om den render 35 eller 75 så må de gerne, og så kan de forlange den skilt ad til kontrol bagefter.
Svar fra KBH Politi:
Det er korrekt at politiets rullefelt ikke bruges på knallert, der er TUM-godkendte. Jeg er ikke klar over grunden til dette, og har søgt svar flere steder uden resultat.
De TUM godkendte knallerter skal derimod adskilles på ”gammeldags” måde, hvilket vil sige med skruenøgle o.s.v.
I de sager vil delene der er uoriginale/ulovlige blive konfiskeret af politiet.
Med venlig hilsen
Morten Fredskild
Politiassistent
Færdselsafdelingen/knallertkontoret
Gammel Køge Landevej 1
2500 Valby
Tlf. +45 3314 1448
(visse dele udeladt da jeg ikke ser nogen grund til at kopiere mail adresser og lokalnumre ind også)
Desværre har jeg kun den ene mail tilbage efter min PC døde for et stykke tid siden, den er kopieret ind efter følgende svar som nogenlunde svarer
til det i mailen fra Nordjyllands Politi:
(jeg kan ikke huske den korrekte ordlyd)
De må gerne hive den på rullefeltet, det tæller bare ikke som gyldig dokumentation for at den er ulovlig. Men som en hurtig indikation om, om den render 35 eller 75 så må de gerne, og så kan de forlange den skilt ad til kontrol bagefter.
Svar fra KBH Politi:
Det er korrekt at politiets rullefelt ikke bruges på knallert, der er TUM-godkendte. Jeg er ikke klar over grunden til dette, og har søgt svar flere steder uden resultat.
De TUM godkendte knallerter skal derimod adskilles på ”gammeldags” måde, hvilket vil sige med skruenøgle o.s.v.
I de sager vil delene der er uoriginale/ulovlige blive konfiskeret af politiet.
Med venlig hilsen
Morten Fredskild
Politiassistent
Færdselsafdelingen/knallertkontoret
Gammel Køge Landevej 1
2500 Valby
Tlf. +45 3314 1448
(visse dele udeladt da jeg ikke ser nogen grund til at kopiere mail adresser og lokalnumre ind også)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Hehe, jeg kunne ikke lade være med at smile over dette Bliver det så ikke hurtigt dyrt for dem med mange Thansen-dele? Eller det er måske bare politiets måde at ophøjne sikkerheden for kørende og andre trafikanter ved at opfordre til at benytte originale reservedele?Kai skrev: Det er korrekt at politiets rullefelt ikke bruges på knallert, der er TUM-godkendte. Jeg er ikke klar over grunden til dette, og har søgt svar flere steder uden resultat.
De TUM godkendte knallerter skal derimod adskilles på ”gammeldags” måde, hvilket vil sige med skruenøgle o.s.v.
I de sager vil delene der er uoriginale/ulovlige blive konfiskeret af politiet.
Med venlig hilsen
Morten Fredskild
Politiassistent
Færdselsafdelingen/knallertkontoret
Gammel Køge Landevej 1
2500 Valby
Tlf. +45 3314 1448
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
CrazyCatman skrev:Hehe, jeg kunne ikke lade være med at smile over dette Bliver det så ikke hurtigt dyrt for dem med mange Thansen-dele? Eller det er måske bare politiets måde at ophøjne sikkerheden for kørende og andre trafikanter ved at opfordre til at benytte originale reservedele?Kai skrev: Det er korrekt at politiets rullefelt ikke bruges på knallert, der er TUM-godkendte. Jeg er ikke klar over grunden til dette, og har søgt svar flere steder uden resultat.
De TUM godkendte knallerter skal derimod adskilles på ”gammeldags” måde, hvilket vil sige med skruenøgle o.s.v.
I de sager vil delene der er uoriginale/ulovlige blive konfiskeret af politiet.
Med venlig hilsen
Morten Fredskild
Politiassistent
Færdselsafdelingen/knallertkontoret
Gammel Køge Landevej 1
2500 Valby
Tlf. +45 3314 1448
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
Hehehe ja sådan kan man jo også se på detCrazyCatman skrev: Hehe, jeg kunne ikke lade være med at smile over dette Bliver det så ikke hurtigt dyrt for dem med mange Thansen-dele? Eller det er måske bare politiets måde at ophøjne sikkerheden for kørende og andre trafikanter ved at opfordre til at benytte originale reservedele?
Men der vel en dybere mening med ordvalget, der findes jo fx Uoriginale udstødninger til scootere der er ulovlig at køre med selvom den ikke kører hurtigere end den må. Hvis den er født med katalysator så må man ikke bare mokke en thansen potte på.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Dokumentation for at man ikke må rulle fs1
CrazyCatman skrev:Hehe, jeg kunne ikke lade være med at smile over dette Bliver det så ikke hurtigt dyrt for dem med mange Thansen-dele? Eller det er måske bare politiets måde at ophøjne sikkerheden for kørende og andre trafikanter ved at opfordre til at benytte originale reservedele?Kai skrev: Det er korrekt at politiets rullefelt ikke bruges på knallert, der er TUM-godkendte. Jeg er ikke klar over grunden til dette, og har søgt svar flere steder uden resultat.
De TUM godkendte knallerter skal derimod adskilles på ”gammeldags” måde, hvilket vil sige med skruenøgle o.s.v.
I de sager vil delene der er uoriginale/ulovlige blive konfiskeret af politiet.
Med venlig hilsen
Morten Fredskild
Politiassistent
Færdselsafdelingen/knallertkontoret
Gammel Køge Landevej 1
2500 Valby
Tlf. +45 3314 1448
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'