Lidt mærkelig start efter den har stået stille?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Lidt mærkelig start efter den har stået stille?

Indlæg af o0nodland0o »

Hej min lovlige yamaha har stået stille i min sommerferie og nu da der var skolestart for mig
i torsdags skulle den jo gøres køreklar. Det viser sig nu at når jeg starter den (med chok den kan ikke uden) skal jeg træde ca 3 gange så kommer der liv i den men så er det som om den drukner sig selv lige på stedet. så sparker jeg yderligere 3 gange og det samme sker men efter de næste 3 spark går den nogle gange i gang og så står den der i tomgang og hvis jeg så giver gas sker der ingenting altså man kan høre at den suger luft ind men der kommer hverken højere eller lavere i omdrejninger og hvis jeg slipper chokeren efter lidt tid står den også i tomgang uden noget gasrespons og den eneste måde jeg kan få lidt liv i den er at lige løbe den lidt så den kommer op i omdrejninger og så firtakter den helt vildt.
det var dog først i går (lørdag) at den gjorde det de andre dage skulle man også sparke de der 9-12 gange men så tog den også gas men der firtaktede den også indtil den blev lidt lun hvad kan skyldes dette? Platinerne står rigtigt og kondensatoren skulle meget gerne virke optimalt den har alt lovligt 6,5mm sidestykke eller hvor stor plumben nu er, 10mm karburator som den har kørt med hele tiden og en normal lovlig TUM-178 udstødning og så er det en 110 hovedyse. Nogen der kan hjælpe?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"