2 cylindre er smadret nu?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af o0nodland0o »

hej.
jeg har kørt med en 43mm i ca 2 måneder uden problemer men så en dag skiftede jeg til 11 tands foran fra et 13 for jeg havde ikke et 12
og jeg syntes nemlig den mistede mere og mere topfart men da jeg så skiftede kørte jeg rundt med en ven i nogle dage (han kører kun 60 så jeg skulle ikke have fulde omdrejninger) og så en dag skulle jeg alene 14km væk og da jeg var kommet der ud var jeg der i 5 minutter og så kørte jeg hjem igen og 3km inden jeg var kommet hjem var min motor vidst blevet så¨varm at låseringen ved stemplet var hoppet af og lavede en dejlig dyb ris op igennem skylletog kanalen. det var ikke så fedt. . . . så jeg fik fat i en original 40mm så jeg i det mindste kunne køre og da jeg havde fået den på skulle jeg til fest næste dag og turen der op gik godt nok lige indtil jeg næsten var fremme for hvis jeg skal gassen og koblede ud døde den bare og jeg skulle løbe den igang og hvis den så bare fik en smule gas og gik lavt i omdrejningerne havde den en lidt sær lyd som en slagt klingen fra cylinderen men det ville jeg ikke tage mig af der for jeg skulle sådan set bare krydse vejen og så var jeg fremme. da jeg skulle hjem igen og var nået halvejs skete det samme som der var sket med den første cylinder. . Jeg kunne godt køre de sidste km men der var ingen optræk og da jeg så nogle dage efter skulle sætte den lovlige yamaha lidt i stand til skolestart tog jeg tændrøret af og det var fuldstændig tørt? jeg kører med en 4-5% blanding med en 170 hoved dyse 16mm karburator og 16mm indsugning og et 5,3 rør. skal der en større dyse i eller hvad?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af nielsfup »

Jeg tænker på om det er nålen i karburatoren der er løs og er faldet ned i stråle røret.
Så for den meget for tynd blanding og vil blive for varm og sætte sig
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af o0nodland0o »

men er det ikke også det der sker ved for lille dyse?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af strynboen »

låseringe falder ikke af..af varme..men af sjusket montering....har selv prøvet det engang.. :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af Guess who »

Hvilken olie i benzinen kører du med? Er det også det bedste fra kvickly??

Prøv denne her, så er olien i benzien ihvertfald IKKE problemet.

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... 1-855.html

Mvh
Benny
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af o0nodland0o »

jeg bruger ikke den fra Kvickly men en meget god en vi har brugt i flere år fra superbest og sådan nogle steder. hvis det var sjusket montering burde de så ikke være faldet af for længe siden?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af strynboen »

tjo,,det er nok dårlig kvalitet..har de været monteret mange gange..kan fjeder spændingen måske svækkes..det med sjusket mont var mere når man genbruger gamle,,og måske bøjer den unødigt sammen ved montage,,,så bliver de løse...tror det var det som gik galt for mig...jeg vred dem i med en spids tang...i dag trykker jeg dem i med fingrene..og en lille skruetrækker til hjælp..for at skåne dem for sammenmasning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af kreidlerhansen »

Det tyder på, ringene er svækket under monteringen. Jeg bruger også kun fingrene til akkurat at liste dem i med.

Åbningen skal vende op- eller nedad, og jeg kører gerne hver låsering en fuld omgang i rillen, for at være sikker på, de sidder rigtigt.

Hvis krydspinden går så let, at den drejer rundt i stemplet, kan den gnave stykker af låseringene.
Det kan man kun gardere sig imod ved at købe kvalitetsstempler, hvor krydspinden har den rette presform.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af nielsfup »

Og årsagen til at man skal montere dem med åbningen enten op eller ned er at accelerations kræfterne ellers kan mindske forspændingen på låse clip'ene og til sidst lødsne dem.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af o0nodland0o »

Hmm det lyder som en mulighed. jeg sætter dem i med en lille tang men der var 2 nye med da jeg købt den nye cylinder her inde fra fs1 shoppen (den der var 43mm) og det var med komplet stempel og da jeg havde sat dem i havde jeg da godt nok vreddet dem lidt og sådan men jeg tjekkede også at de kunne køre rundt inde i hakket men jeg havde dem ikke til at vende specielt. Når i siger at åbningen skal være opad skal den så det eller er det op mod toppen af stemplet? + er det ikke lidt mærkeligt at den først gør det et par måneder efter at den har fået dem på? + at den kørte stortset hver dag men det blev også meget meget varm og stemplet satte sig begge gange inden at låseringen fløj ud og det satte sig så meget at hvis jeg slap koblingen blokerede den bare hjulet og min kickstarter kunne jeg heller ikke bruge da stemplet simpelthen bare sad fast hvilket fik mig til at tænke på om dysen var for lille
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af kreidlerhansen »

Det sker, når det sker. Logik og fysik følges ikke altid helt ad, og små faktorer som vind og vejr kan gøre en stor forskel i denne sammenhæng. Det virker måske lidt selvmodsigende, men medmindre du virkelig mosler låseringene, sker det kun under visse betingelser.
Teknisk set kan der også være en fabrikationsfejl i stemplet - hvis rillen ikke har matchet låseringen 100%, så kan den blive mast ud. Det er ikke noget, du sådan bare lige kan bevise, men den slags forekommer.

'Opad' er ift. stemplets bevægelse og nedad er såmænd lige så godt. De må bare ikke have åbningen til at sidde ud mod stempelskørtet. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev: 'Opad' er ift. stemplets bevægelse og nedad er såmænd lige så godt. De må bare ikke have åbningen til at sidde ud mod stempelskørtet. ;)
Og vender man dem med åbningen op ad ift stemplets bevægelse, sikrer de i teorien at der altid ligger en lillebitte dråbe olie "forneden" til at smøre krydspinden.. meeeeen.. det er vist kun i teorien :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 2 cylindre er smadret nu?

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Og vender man dem med åbningen op ad ift stemplets bevægelse, sikrer de i teorien at der altid ligger en lillebitte dråbe olie "forneden" til at smøre krydspinden.. meeeeen.. det er vist kun i teorien :)
Dén tror jeg sgu er lidt tynd, når man tager trykket i motoren i betragtning. OK, så måske er jeg lidt pedantisk anlagt, men jeg vil gerne have, at selv olien er forstøvet i en sådan grad, at reelle dråber ikke forekommer, og i øvrigt skal olie gerne skiftes ud i stedet for at blive liggende.

Venskabeligt dril fra Hansen! :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"