Hvor højt står olien på oliepinden?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af Thomas P. »

Hej Gutter.

Hvor skal olie-standen stå på oliepinden, når der er de 600ml som skal være?

Grunden til jeg spørger er at der er markeret 2 ringe på oliepinden. Og det ville forekomme mig meget naturligt at det skulle angive max. og min. for oliestanden. Men hvis jeg tapper olien af min motor, og derefter hælder 600ml på, når olien meget længere op end den øverste ring. Den ligger nærmest plan med bunden af hullet til oliepinden..

Gør den også det på Jeres?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af nielsfup »

Hej Thomas
Når du måler olie standen skal du ikke skrue pinden i igen men bare lægge den an mod toppen af blokken.
Så skal olie standen være mellem de to streger. Du må ikke skrue pinden i bund og så måle så kommer olie standen over max
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af Thomas P. »

nielsfup skrev:Hej Thomas
Når du måler olie standen skal du ikke skrue pinden i igen men bare lægge den an mod toppen af blokken.
Så skal olie standen være mellem de to streger. Du må ikke skrue pinden i bund og så måle så kommer olie standen over max
Ok.. Det er sku da nok dér at det går galt så.. Det må jeg lige prøve i morgen :)
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af Michael A »

Hvis du har haft det hele skilt ad og gjort godt ren, så skal der også mere end 600 ml i. Det fandt jeg ud af den anden dag, troede sq den havde smidt olie da jeg overhovedet ikke kunne se olie på min pind :P
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af Thomas P. »

Michael A skrev:Hvis du har haft det hele skilt ad og gjort godt ren, så skal der også mere end 600 ml i. Det fandt jeg ud af den anden dag, troede sq den havde smidt olie da jeg overhovedet ikke kunne se olie på min pind :P
Nå ok. Nej, det har jeg ikke. Jeg har bare tappet olien af ved bundproppen :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Hvor højt står olien på oliepinden?

Indlæg af Thomas P. »

Hmm, prøvede og tjekke oliestanden i dag som Nielsfup sagde, men den er stadig væsentlig over max-mærket :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"