kører dårlig i høj gearing

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
hjalti
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 23:56
Kontakt:

kører dårlig i høj gearing

Indlæg af hjalti »

Hej
Min knallert kører dårlig i høj gearing. Det som sker er at da jeg kommer op i fuld fart i 4 gear mister den kraften i 1-2 sekund. Det føles som der ikke er nogen forbrænding i de 1-2 sekunder hvorefter den kører igen. Sådan bliver den ved når jeg kører.
De ting har jeg tjekket:
Renset karburator
Skiftet bund og top pakning på stempel.
Tjekket om membranen er tæt.
Tjekket at krumtap huset er tæt.
Der kommer nok benzin til.
Stempel og cylinder ser fint ud.
Knallerten er lovlig og alt er standard på den. Jeg bruger en olie som har et blandings forhold som er 1:50
Håber nogen har nogle forslag hvad det kan være.

Hjalti
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kører dårlig i høj gearing

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

det du beskriver lyder som om at den "hugger" ved fuldgas
hvad gør den hvis du lige tager en smule af gassen igen ,,, og holder den der ,,, når du køre med fuldgas,,, køre den så fint nok ,,, hvis den gør det så har du sikkert en dyse i som er et nr for lille ,,, det kan også være at din luftskrue skal justeres en smule ind ,,, måske din dysenål skal flyttes et hak op ( der er 5 hak i nålen ) det midsterste er standard indstilling på den,,,, som du beskriver det ovenover tyder det på en for mager benzin blanding ,,, så inten en for lille dyse eller luft skruen er forlangt ude ,,, begge dele giver en for mager blanding / forlidt benzin,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
hjalti
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 23:56
Kontakt:

Re: kører dårlig i høj gearing

Indlæg af hjalti »

Takk for svaret :D

Jeg har prøvet at justere luftskruen, så det er ikke det.
Det kan godt være dysen som du siger, der sidder en 115 dyse. Da jeg ikke har andre dyser vil jeg købe nogle andre størrelser. Hvor mange og hvilke størrelser vil i anbefalede at jeg køber??
Hvad skal jeg først, prøve skifte dyse, skifte hak i dysenålen eller begge samtidig??
Så har jeg lige et andet spørgsmål, jeg har renoveret en gammel original bremsekaliber, der sidder nogle firkantede bremseklodser i den. De runde bremseklodser som man kan købe passer de også til den??
Nå jeg går ig gang med at afprøve did forslag so snart jeg kommer hjem om godt 2 uker (er ude og sejler) Så skriver jeg tilbage om hvordan det gik 8)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: kører dårlig i høj gearing

Indlæg af Kim B S »

Hej Hjalti.
I lovlig stand har min altid kørt bedst med en 110 dyse, og nålen i midten. :(y) Så hvis alt andet er i orden, burde den køre fint med det. :(y)

PS. De runde bremsebelægninger passer i en original kaliber. :(y) Det er i hvert fald nogen af dem, som sidder i min kaliber, og det virker fint. :(y)

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"