Hej FS1 forum

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Bibendum

Hej FS1 forum

Indlæg af Bibendum »

Hej,
Jeg hedder Jørgen og bor i Varde. Jeg havde ikke mindre end 3 FS1 maskiner fra jeg var 15 til 20 år gammel. Desværre alle solgt og nu her så mange år efter dukker der atter et behov op for at få sådan et par stykker i mit ejerskab. Ikke for at køre på dem, men blot for at nyde synet af dem. Sagen er den at jeg i flere år har samlet på klassiske biler og har i dag en samling på 12 stk. Nu kunne jeg så godt tænke mig igen at finde et par fine FS1 maskiner (hvis man da kan finde nogen der er velbevaret i original stand) og sætte dem ind blandt mine biler.

Om mig selv kan jeg fortælle at jeg er uddannet automatikmekaniker og senere videreuddannet til PLC programmør hvor jeg i dag procuderer software og styringer til bl.a. bagagehåndtering og sorteringsanlæg. Forud for dette har jeg været medejer af et dækcenter.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Dewil »

Velkommen til, lyder som en prima ide at supplere samlingen med lidt pust fra ungdommen.... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Stub »

Velkommen til forumet ,,, en yamaha tager sig jo altid god ud i en samling så det er da en god ide at finde et par stykker af dem ,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Kim B S »

Hej Jørgen.
Velkommen på forum. :(y) Det lyder som om du har en meget fin samling, og jeg er ikke i tvivl om at et par Yamaha FS1, vil passe rigtig fint ind. :(y) :BALLOONS

PS. Jeg går selv meget op i klassiske biler, men har ikke plads til mere end en bil. Jeg har tidligere haft Opel Kadett C 1200 S fra 76, Volvo Amazon 121 fra 67 og Volvo Amazon 123 GT fra 67. :(y) I dag køre jeg i en Volvo 240 GLT fra 85. :wink: Til gængæld har jeg en ret stor samling modelbiler, af ældre klassiske biler, blandt andet en del gamle Tekno, Corgi, Dinky og lignede. :(y)

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Jensmc »

Velkommen, men køre på en FS1, det skal du altså. Ikke for at kunne skrive herinde, men for at blive "ung" igen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Bibendum

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Bibendum »

Tak for den varme velkomst! Jeg samler skam også på modelbiler. De er af mærket Maisto. Det er en god (og billig) start på de drømme man har om den ægte vare. Min samling af rigtige biler består af alt fra Fiat 500 til Austin Healey. Jamen jeg har faktisk for nyligt været ude og køre på en helt original FS1. Den står hos en lille bilforhandler nær Silkeborg, blå med skivebremse foran (de forskellige modeller kender jeg ikke endnu). Han har haft den fra ny, men ødelagde en arm lige efter han fik den og siden har den stået gemt i kælderen til han for nyligt satte den ind i forretningen. Jeg var hos ham for at aflevere en bil og kunne straks genkende hvad han havde stående. Jeg fik så lov til at køre en ganske kort tur på den, og jo - man bliver straks 16 år igen! Jeg er i tvivl om hvad sådan en fin maskine er værd, så jeg vil danne mig lidt mere erfaring før jeg byder på den. Dækkene var noget møre, men der var ikke skyggen af rust. De må være sjældne at finde.
Fortsat god dag.
Kristian C

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Kristian C »

Hej Jørgen,

Tak for sidst, det var hyggeligt at få sparket lidt dæk, selv om du siger at de er møre :crying .

Nu må vi håbe at vejret snart bliver lidt bedre så vi også kan komme ud at køre lidt i åben sportsvogn :teeth2

Hilsen
Kristian
Bibendum

Re: Hej FS1 forum

Indlæg af Bibendum »

Kristian C skrev:Hej Jørgen,

Tak for sidst, det var hyggeligt at få sparket lidt dæk, selv om du siger at de er møre :crying .

Nu må vi håbe at vejret snart bliver lidt bedre så vi også kan komme ud at køre lidt i åben sportsvogn :teeth2

Hilsen
Kristian
Hvad pokker Kristian,
Troede ikke at du kunne skrive (-: Håber vi kan lave en handel om den fine knallert selvom dækkene er mølædte. Ja, fik krænget de 19" under Z4'eren, så nu mangler vi bare det gode vejr...
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"