stoppet af politiet

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Allan M »

Hm. Jeg ville nu checke teksten i typegodkendelsen. Hvis dén er blevet ændret på et tidspunkt, så kunne redningen være, hvis din 2 gear er fra før ændringen.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Jensmc »

Jeg er bange for, at Strisserne for en gangs skyld har fundet en "nål i en høstak", om jeg så må sige. For ændringen kan ikke høres, når der gasses op.
Det er rigtigt, at indsugningen er ændret på FS1-2g. Det er osse rigtigt, at den er 5,2mm i hullet. Gearingen kan der ikke umiddelbart ændres på, da der mig bekendt ikke produceres andre kædehjul til denne model.
Du har højst sansynligt monteret en 6,5mm studs. Det er den eneste, der kan købes ved f.eks Thansen. Der skal osse være en 2,3mm tyk toppakning monteret.
Håber for jer, at det hele får en lykkelig udgang.

MEN for at udrydde evt. misforståelser:
Drejeventilmotor: 6,0mm indsugning. 3-kanals cylinder(257 el. F5B + TUM 178). Tynd toppakning. 9/43 i gearing.

Membranmotor: 6,5mm indsugning. 2-kanals cylinder(381 + TUM 178) 2,3mm toppakning. 9/43 i gearing.

2-gears motor: 5,2mm indsugning. 2-kanals cylinder (381 u. TUM 178) 2,3mm toppakning. 14/37 gearing.

ALLE typer har samme topstykke, mærket med 257.

ALLE typer har 10mm karburator MED forskellige dele indbygget, dyse, nål samt strålerør.

ALLE andre oplysninger fra diverse "perlestensmekanikere" er rene AMMESTUEHISTORIER.

P.s. Det skal da lige nævnes, at det i flg. en meddelse fra justitsministeriet ER tilladt at montere begge typer TUM 178 cylindre og toppakninger på de 2 typer motorer der er godkendt under TUM 178.

///
jensmc
Senest rettet af Jensmc ons 18. jun 2008 20:49, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:ALLE andre oplysninger fra diverse "perlestensmekanikere" er rene AMMESTUEHISTORIER.
:lol: godt ord igen :shock:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
tomgang
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 29. sep 2007 13:55
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af tomgang »

hej igen..

så er den hentet hjem og i har så evigt ret med det at der sad en 4 gears indsugning plade på. i følge der rapport og der var også nøje skrevet på at den kun måtte være 5,2 m/m på en 2 gear.

jeg har ikke selv set stumpen for dem der stod for at chekke knallerten var gået hjem..
men det er nu ikke kun indsugningen de har nappet, men også membramen,, (SÅDAN NOGLE TÅBER) for den var jo ikke ulovlig, men orginal. så øv øv.

har her til aften prøvet at sætte noget andet på men kan ikke rigtigt få den til at gassen ordentlig..

tomgang :( :(
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja den membran skal de da ikke tage :? jeg har selv haft diskution med en betjent da jeg måtte pille mit tun af, han ville også have membranen..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af FS1originalen »

Prøv da lige at kontakte dem i morgen og spørg pænt efter membranen. Og prøv ved samme lejlighed at nævne at indsugningspladen ikke er en tuningsdel, men en fejlmonteret lovlig del der nærmer sig klenodiestadiet. Det kunne jo være du kunne få den igen :roll:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Jensmc »

Ikke for at dreje kniven rundt i såret, men hvad er udfaldet blevet m.h.t. membran, studs evt. bøde osv?
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
tomgang
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 29. sep 2007 13:55
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af tomgang »

det er gået sådan at de dele politiet, har taget på knallerten ikke kan udleveres, da de er blevet kasseret og ødelagt. øv øv

bøden har vi ikke modtaget endnu og venter med spænding.

efter det har vi købt en ny indsugnings plade og en ny menbram.
men nu kan vi ikke få den til at starte uden at den skal løbes i gang, før var det nok at træde på kickstarteren 1 gang.øv øv

:( ved ikke helt hvad vi gør forkert. :(

mvh tomgang
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

det var da surt..... men hvis de har destrueret din membran, så burde de godt nok kræves erstatning for den. bare møg ærgerligt at de ikke har givet jer en kvittering :evil:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Jensmc »

Jeg har selv en 2-gears. Den korrekte karburator er mærket med 3EE. Den har specielle dele i forhold til den gamle 4-gears. Bl.a, strålerør og gasnål. Man kan jo godt forestille sig, at det ikke rigtig duer, hvis det er blandet samme.
Jeg mener jeg har en ekstra 2-gears karburator liggende, hvis i vil prøve den.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Anders A »

Det er til grin den situation, hvad er meningen med at køre lovlig så når man alligevel bliver taget og får beslaglagt knallerten, og hvordan kan betjenten vide at den ulovlig på omdrejninger hvis en lovlig knallert er stillet godt tager den jo også en del omdrejninger :cry:

Øv øv.. det er bare surt, håber i får løst problemt :wink:
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Jensmc »

Jeg har en helt ny lygte med beslag liggende, og det er IKKE den samme lygteholder. Den kan da muligvis tilpasses, men jeg har ikke prøvet.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Ole Rasmussen »

jeg har fulgt med i denne tråd her!

og jeg må virkelig sukke over politiets arbejde.. ikke nok med de tager din membran!
Jeg har mødt politiet og har sluppet billigt, men blev tiltalt som storforbryder, hvilket jeg synes er træls da man næppe får et godt øje til politiet

Du SKAL have erstatning for den membran og du skal også ved orden og ret kunne kræve din indsugningsplade tilbage da den som bekendt er lovlig, men til en anden type fs1'er

du skal ikke blive forundret over hvis de har skilt den helt ad og det så derfor giver dig problemer, nu hvor du somsagt prøver at få ordentlig liv i den igen.

og det er helt latterligt og dybt uproffsionelt at du ikke får en kvittering på at de har taget de forskellige dele og at de medtog knallerten... Dårligt politiarbejde!


Jeg går faktisk nu og overvejer at gøre min helt lovlig så en flok cykelryttere kan kører hurtigere end mig? men det er blot for at beholde min knallert!
for ellers har jeg også haft i tankerne at indregistrere den som motorcykel!
- Jeg er blevet i tvivl angående bøder omkring ulovlige knallerter, min far har nævnt at han her i foråret så en tv-udsendelse med at det gav 5000 kr i bøde hvis man kører ulovligt :? ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Jensmc »

Jeg kender heldigvis ikke priserne, men 5000 dask kan det nok aldrig komme op på. De 5000 er nok for at køre uden kørekort på en 45-knallert.
Mht. de fonfiskerede dele, så har de jo selv ødelagt beviset. Og så kan de da ikke forelægger en bøde osse.
Bare for at gøre det besværligt for strisserne, så bed om at se beviset for, at den var ulovlig. Det kan de jo ikke!!
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Ole Rasmussen »

hej Jens..

ja jeg har også tvivlet på om min far huskede rigtigt.. for ja som nævnt så får man 5000kr i bøde hvis ikke man har kørekort til dette køretøj man kører på

politiet sælger knallerter på politiaktion, så mon ikke de også sælger det, de tager fra knallisterne ;)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Tomgang, Jeg ville lige høre om du har fået fat i en 5.2 mm boreplade til din 2 gears ?

Ellers har jeg nu en liggende.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
tomgang
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 29. sep 2007 13:55
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af tomgang »

hej

nej det har jeg ikke. jeg havde en læggende til en fire gears som røg på.

men kunne godt være intresseret i den du har læggende.

hvad er prisen..

mvh tomgang
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

tomgang skrev:hej

nej det har jeg ikke. jeg havde en læggende til en fire gears som røg på.

men kunne godt være intresseret i den du har læggende.

hvad er prisen..

mvh tomgang
46 i porto med GLS + en 20'er det var hvad jeg gav igår... jeg købte den faktisk med dig i tankerne.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
tomgang
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 29. sep 2007 13:55
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af tomgang »

det er da i orden. hvordan klare vi økonomiske.

for jeg er da gerne køberen til den.

mvh tomgang
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: stoppet af politiet

Indlæg af Morten - Webmaster »

du får lige en PM med mit kontonr, så kan du overføre og jeg sender den til dig. send lige din adresse i en pm til mig
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"