at poste sine tråde de rigtige steder.

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Venner.

Er der nogen der ved hvorfor så mange indlæg postes i forkerte forum ? f.eks postes der rigtig mange spørgsmål i "Guider"

Er der noget vi kan gøre for at lave strukturen bedre / mere forståeligt, eller er problemet et andet ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af jesmo71 »

Morten

Her vil jeg godt komme med lidt , det er fint med struktur men man må nok bare forvente en del fejlplaceringer.

Til dagligt bruger jeg dog ikke meget grupperne eller ser hvor de er posteret. Der opdatere jeg mig ved "vis aktive emner" men når jeg skal finde noget går jeg under de grupper for at finde emnerne, så de skal postes rigtig.

Ros for kravet til struktren Webmaster :)
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Dewil »

Da det ofte er nye brugere den kommer til det, er det muligvis fordi man selvfølgelig bliver grebet af det man nu lige har set/læst og da man er usikker på hvordan man selv starter en tråd, ja så "forurener" man altså eksempelvis en guide. Tror at det er usikkerhed der er problemet... mit ringe bud.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Tottenham »

Dewil skrev:Da det ofte er nye brugere den kommer til det, er det muligvis fordi man selvfølgelig bliver grebet af det man nu lige har set/læst og da man er usikker på hvordan man selv starter en tråd, ja så "forurener" man altså eksempelvis en guide. Tror at det er usikkerhed der er problemet... mit ringe bud.
Vi er ikke alle ens og heldigvis , og vi bliver det heller aldrig !!!!!!!!
Senest rettet af Tottenham tors 3. feb 2011 08:52, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af strynboen »

måske skal man beskytte guiderne..så at poster i guider går gennem webmarsterene...det giver jer mere arbejde..men til gengæld skal der ikke rrettes så tit...det er ikke ond mening når det sker...men folk er bare ivrige for at skrive..heldivis...
men de nye er nok ikke så vant til vores grundige og fine forum..det kræver lidt af folk..og sådan har vi valgt at det er her..
dette forum er jo bare mere seriøst og veldrevent end så mange andre...og tak for det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

laursem skrev:Pas på , med alt for meget Tordensskjold soldater, det var vel ikke menningen i opstarten.
Vi er ikke alle ens og heldigvis , og vi bliver det heller aldrig !!!!!!!!
Men som jeg, der kun har dette som en hobby, sårer det mig dybt, hvis nogen, sætter spørgsmål ved min troværdighed, da jeg kun gør dette , for at få en fælles interresse !!
Og ja , der er sgu ingen penge i det, men vi har sgu det sjovt!!!!!!!!!!!!
Altså jeg fatter ikke en meter ?? Jeg har INTET nævnt om troværdighed og penge ????
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
sailor

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af sailor »

Kære Morten

Jeg er enig i den problem stilling du beskriver, og ikke mindst
de udfordringer det giver i forhold til "brugbarheden" af de
mange gode indlæg.

Jeg tror at strynboen har ret i, at mange nye brugere på forum
er ivrige for at bruge de mange funktioner det indeholder, og
derved overser den struktur indlæggene skal indordnes under.

Og så er der selvfølgelig også nogle af de "garvede" brugere der
anvender forum som et socialt medie, og derved kommer til at
poste indlæg, hvor de retteligt ikke bør være.

Det er svært - indrømmet, men en løsning kunne være som
beskrevet tidligere i tråden, at der "ryddes" op af en erfaren
bruger, det være sig redaktør eller måske webmaster.
Det er et omfattende arbejde, men når det er gjort, vil det være
til gavn for alle der søger oplysninger om stort og småt vedr.
Yamaha FS1 :D
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Jensmc »

Jeg har somme tider kigget igennem uden at finde et egnet sted til lige netop mit emne. Så ryger det bare ind under general chat. Her kan dethele bruges til emnet evt. flyttes.
Jeg har osse på fornemmelsen, at mange ikke læse "Læs før du poster". Kan man ikke lægge en "sluse", så nye brugere skal klikke på "Ja" før man er inde? Ved godt det er M. Web. der står for tur igen igen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:Jeg har somme tider kigget igennem uden at finde et egnet sted til lige netop mit emne. Så ryger det bare ind under general chat. Her kan dethele bruges til emnet evt. flyttes.
Jeg har osse på fornemmelsen, at mange ikke læse "Læs før du poster". Kan man ikke lægge en "sluse", så nye brugere skal klikke på "Ja" før man er inde? Ved godt det er M. Web. der står for tur igen igen.
Det med at tvinge til at læse en tråd før man poster er noget øv at få til at virke ordentligt.

Man kan lave det sådan at en redaktør skal godkende de første 10 indlæg (eller flere) før man kan poste selv, og det har jeg prøvet som test, men blev selv træt af at skulle godkende hele tiden.

Jens !! du er inde på noget væsentligt ! Jeg har brug for at vide hvilken type spørgsmål der mangler et "rigtigt sted" til !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Tottenham »

Morten - Webmaster skrev:
laursem skrev:Pas på , med alt for meget Tordensskjold soldater, det var vel ikke menningen i opstarten.
Vi er ikke alle ens og heldigvis , og vi bliver det heller aldrig !!!!!!!!
Men som jeg, der kun har dette som en hobby, sårer det mig dybt, hvis nogen, sætter spørgsmål ved min troværdighed, da jeg kun gør dette , for at få en fælles interresse !!
Og ja , der er sgu ingen penge i det, men vi har sgu det sjovt!!!!!!!!!!!!
Altså jeg fatter ikke en meter ?? Jeg har INTET nævnt om troværdighed og penge ????
Så er vi 2 . Se hvordan det gik sidst !!!!! At poste de rigtige steder
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af strynboen »

øøøø hvad sker der..er der igen redigeret så helheden forsvinder..hvis man ændre på noget man har skrevet ...efter at andre har komenteret..giver det ingen mening...skriv edit..hvis du ændre..så kan man bedre se at du har rettet..eller tænk grundigt over hvad du skriver..så rettelser ikke er nøvendige
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:øøøø hvad sker der..er der igen redigeret så helheden forsvinder..hvis man ændre på noget man har skrevet ...efter at andre har komenteret..giver det ingen mening...skriv edit..hvis du ændre..så kan man bedre se at du har rettet..eller tænk grundigt over hvad du skriver..så rettelser ikke er nøvendige
Du kan se det citeret i mit indlæg. Jeg er total forvirret ?? jeg tror måske der tages pis på mig... eller også er vi ude i noget med forskellige sprog.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af strynboen »

ja kan godt se hvad han skrev..men så rettede han..så helheden forsvandt...eller var den ikke væk i forvejen...måske er der et andet indlæg med pointen..edit...har rettet :!: :!:
Senest rettet af strynboen tors 3. feb 2011 19:49, rettet i alt 3 gange.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har givet op :whew
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Dewil »

Jeg synes at alle er bedst tjent ved at ligge den sag bag sig og så se fremad... vi skal ikke slås indbyrdes, der er nok ufred i verden :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Dewil skrev:Jeg synes at alle er bedst tjent ved at ligge den sag bag sig og så se fremad... vi skal ikke slås indbyrdes, der er nok ufred i verden :(
Hvilken sag ? slås ? altså jeg forstår ingenting ?????

Hvad kan evt. gøres bedre for at emner postes mere rigtigt ?

Mangler vi bedre forklaring af forums indhold ? Mangler vi et underforum ?

Kontruktive bud ønskes !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:
Dewil skrev:Jeg synes at alle er bedst tjent ved at ligge den sag bag sig og så se fremad... vi skal ikke slås indbyrdes, der er nok ufred i verden :(
Hvilken sag ? slås ? altså jeg forstår ingenting ?????

Hvad kan evt. gøres bedre for at emner postes mere rigtigt ?

Mangler vi bedre forklaring af forums indhold ? Mangler vi et underforum ?

Kontruktive bud ønskes !
Jeg syntes nu at der er under forums nok,,, er der ikke et under forum som passer lige til det mekaniske problem og spørgsmål man har ,,, så kan man bruge det under forum som hedder div mekaniske problemer og spørgsmål,,, til det som falder uden for foreks. el problemer osv. som der er under forums til ,,, eller har jeg bare misforstået noget,,,, men jeg er enig i at man burde nok lige sætte sig ind i hvor og hvordan forum er sammen sat,,, inden man poster sit spørgsmål,,, så det lander det rigtige sted,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af claus olieklud »

hej... hvis indlæg i denne tråd kun må handle om hvordan man får folk til at poste de rigtige steder, så er jeg igang med at poste noget off topic... jeg vælger at skrive aligevel da det er et forslag til forbedring af forum... jeg har tideligere nævnt noget om begrænsninger for ikke indloggede personer/ikke oprettede brugere... det gjorde jeg for lang tid siden i en tråd der hedder " hvor mange skal vi ende med at være "... jeg blev mødt af lidt modstand og valgte at tie stille om det... for ikke så lang tid siden kom jesper j med noget af samme skuffe, og det blev lidt bedre taget imod, måske fordi tiden har ændret sig lidt...
denne gang vil jeg påtale problematikken i at man tilsyneladende kan lade sig registrere som bruger, og som sit første indlæg sætte sin knallert tilsalg - sandsyneligheden for det bliver det eneste indlæg fra den nyregistrerede bruger er ret stor !!! derfor syntes jeg ideen med at man følger en ny brugers første indlæg er ret god - måske endda med nogle begrænsninger...
jeg syntes også at der snart skulle være en oprydningsrunde i registrerede brugere som der har været en gang før !!! jeg tror at man snildt kan slette 500 stk uden at forumet bliver dårligere - bare brug reglen med at man skal være logget på mindst hver 6. måned... jeg er selv rigtig glad for forum og absolut ikke det mindste mavesur, men jeg syntes der skal opstramninger til nu... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Dewil »

Jeg har lige fået mail om at det nu var 6 måneder siden jeg havde været logget på golf2.dk og at min brugerprofil ville blive slettet om x dage..... synes at det er helt fair.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: at poste sine tråde de rigtige steder.

Indlæg af Thomas P. »

Hej. Jeg syntes nu at forum er sat så godt op som det kan. Beskrivelsen af hvad de forskellige underforums skal indeholde, syntes jeg også er nemt at forstå.. Har ikke rigtig nogen løsning på hvordan det kan gøres anderledes..
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"