Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 FS1
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
sjov detalje at topskruerne i forgaffel rørene er "normale" og kun den over kronrøret er drejet af ,,og rundet fint af med afdrejning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
det ville da osse næsten være synd at lave noget ved så fin en knallert, der er nok ikke mange af de helt gamle tilbage i så flot stand trods alt, så hellere nypudset end nymalet i dit tilfælde, meget lækker yamaha og IKKE spor misundelig( )
79,er k1 match
75,er dx spec.
75,er dx spec.
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Tillykke med den Poul Erik Fine billeder !! så kan vi se hvordan en rigtig 69er skal se ud . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Nu har jeg endelig fået gang i blinklyset.Poul-Erik A. skrev:Skønt at se en rigtig årgang 1969 og fin iagttagelse med de 3 forskelle. Mon ikke der har været påtænkt en smørenippel til bremsenøglen ? De 3 skruer i koblingsdækslet burde vel også være nok m.h.p. belastningen fra sneglen ? Hvad med motornr. må man spørge om hvad de de 3 cifre efter "FS1" er ? Hvor store er pærerne i blinklysene, for det er vel den indstøbte kondensator i relæ'et, der er læk ?
Det viste sig, at selv et nyt blinkrelæ af den gamle original type, ikke er nogen
garanti for at det fungerer
Jeg har en pose med gamle originale blinkrelæer, som jeg nok hellere må få testet
før de bliver lagt tilbage i kassen. Jeg formoder at kondensatoren i relæet kan
udskiftes, således at relæet igen bliver funktions dueligt ?????
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Kun måske og det skyldes, at den indstøbte kondensator (vistnok) ikke kan skaffes, men til gengæld har jeg (med succes) fundet en alm. stor kondensator med samme micro-ferrad som den indstøbte og den har jeg så fastgjort med en krympemuffe UDVENDIG - og det virker, men er ikke særlig køn... Jeg har også skaffet en tilsvarende til JensMC, men har glemt at høre om han fik sit til at virke...sailor skrev:Nu har jeg endelig fået gang i blinklyset.Poul-Erik A. skrev:Skønt at se en rigtig årgang 1969 og fin iagttagelse med de 3 forskelle. Mon ikke der har været påtænkt en smørenippel til bremsenøglen ? De 3 skruer i koblingsdækslet burde vel også være nok m.h.p. belastningen fra sneglen ? Hvad med motornr. må man spørge om hvad de de 3 cifre efter "FS1" er ? Hvor store er pærerne i blinklysene, for det er vel den indstøbte kondensator i relæ'et, der er læk ?
Det viste sig, at selv et nyt blinkrelæ af den gamle original type, ikke er nogen
garanti for at det fungerer
Jeg har en pose med gamle originale blinkrelæer, som jeg nok hellere må få testet
før de bliver lagt tilbage i kassen. Jeg formoder at kondensatoren i relæet kan
udskiftes, således at relæet igen bliver funktions dueligt ?????
viewtopic.php?f=68&t=55&start=40
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Hej Poul-ErikPoul-Erik A. skrev:Kun måske og det skyldes, at den indstøbte kondensator (vistnok) ikke kan skaffes, men til gengæld har jeg (med succes) fundet en alm. stor kondensator med samme micro-ferrad som den indstøbte og den har jeg så fastgjort med en krympemuffe UDVENDIG - og det virker, men er ikke særlig køn... Jeg har også skaffet en tilsvarende til JensMC, men har glemt at høre om han fik sit til at virke...sailor skrev:Nu har jeg endelig fået gang i blinklyset.Poul-Erik A. skrev:Skønt at se en rigtig årgang 1969 og fin iagttagelse med de 3 forskelle. Mon ikke der har været påtænkt en smørenippel til bremsenøglen ? De 3 skruer i koblingsdækslet burde vel også være nok m.h.p. belastningen fra sneglen ? Hvad med motornr. må man spørge om hvad de de 3 cifre efter "FS1" er ? Hvor store er pærerne i blinklysene, for det er vel den indstøbte kondensator i relæ'et, der er læk ?
Det viste sig, at selv et nyt blinkrelæ af den gamle original type, ikke er nogen
garanti for at det fungerer
Jeg har en pose med gamle originale blinkrelæer, som jeg nok hellere må få testet
før de bliver lagt tilbage i kassen. Jeg formoder at kondensatoren i relæet kan
udskiftes, således at relæet igen bliver funktions dueligt ?????
viewtopic.php?f=68&t=55&start=40
betyder det at kondensatoren bare skal sidde parallelt over udgangsledningerne (Gl type blinkrelæ kan jo ikke åbnes)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Joe, relæet kan godt åbnes ved kraven, men kondensatoren er ikke forbundet med de 2 ledninger, men derimod mellem stel og een af spolerne i relæet. Derfor SKAL denne relætype mont. på stellet, hvorimod de nye typer med bimetal "bare" må hænge løs - eller sidde i gummiophæng og forbindes med de 2 brun + brun/hvidledninger.
Senest rettet af Poul-Erik A. tirs 25. jan 2011 18:16, rettet i alt 4 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
her
- Vedhæftede filer
-
- relæ kond.jpg (32.48 KiB) Vist 2849 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Alle ved hvordan en 1974 FS1 ser ud, så her er en 1969 F
Hej Larsstrynboen skrev:sjov detalje at topskruerne i forgaffel rørene er "normale" og kun den over kronrøret er drejet af ,,og rundet fint af med afdrejning
Her kan du se et scan af reservedelshæftet, hvor formen på skiverne tydeligt fremgår.
Men som du ganske rigtigt anfører, så er det lidt påfaldende at skiverne ikke har rejfede
kanter, når center skiven er med rejfede kanter.
- Vedhæftede filer
-
- Scan.jpeg (141.75 KiB) Vist 2829 gange