Puch Maxi K renovering

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Puch Maxi K renovering

Indlæg af Glaede »

Hej folkens,

Ved ikke om det er tilladt at poste Puch Maxi indhold her, men jeg gør det nu alligevel ;)

Sagen er den at jeg er ved at renovere en Puch Maxi K fra 1975. Knallerten er "face-liftet" til en 80'er model med ny model styr, forlygte og firkantet Bing karburator og sådan forbliver den. Knallerten er med matching stel og motor nr. og det er også derfor at jeg meget gerne vil holde liv i den.

Desværre er stellet noget rustent i bagsvingeren :( Har i dag fået den tilbage fra sandblæsning og som i kan se på billederne så skal der laves noget pladearbejde i højre bagsvinger. Er der noget herinde som har erfaring med sådan noget som evt. kan give mig nogle tips? Min makker som er smed mener at han kan skære det rustne stykke ud og bukke et nyt stykke plade og svejse i..

Planen med knallerten er at den skal males grøn igen og så skal den ellers have den store tur (så meget som min pengepung nu kan række). So far har jeg fået renoveret styr+greb, så der er langt endnu hehe..

Nå, nu til et par billeder af stellet:
Billede
Billede

Som i kan se står det slemt til.. Er det noget der kan reddes? :?
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af Guess who »

Hej

Ja, alt kan jo laves !!!! Næsten da.

Men i dette tilfæde skal du jo have pladesmed kasketten på og igang. Det er jo som rustarbejde på en gl bil.

God arbejdslyst.

Mvh
Benny
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af Glaede »

Jo tak :)

Men ja, det er sku lidt træls og jeg vil meget gerne ha' den fikset nu hvor jeg har mange org. dele til den samt matching numbers.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af claus olieklud »

hejsa der... som sagt kan alt laves, men er det virkelig kun der hvor man kan se hul den er rusten ??? jeg er helt med på at kædesiden oftest er bedst idet der som regel er lidt oliesnask til beskyttelse... du kunne jo også finde et andet stel og flytte stelnummeret over, men så er den jo ikke original længere... nej - pladearbejde er løsningen... jeg har selv en meget fin `72 at stå absolut uden rust og nummerren... det er før kickstarternes tid og kun samlet af 2 skaller... det største problem er nok at finde sideskjolde til den - de skal være grå... som ung knægt har jeg malet mange grå skjolde sorte for at gøre dem pæne, men hvor har man været dum... det var selvfølgelig også en anden tid dengang... dengang fantes der masser af de gode gamle knallerter... hilsen claus olieklud...
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af Glaede »

Hej Claus

Ja det er faktisk kun der, der er rustet hul.. Resten af stellet er sådan set fint nok. Jeg har faktisk et andet stel også med matching numbers hvor bagsvingeren i venstre side er lidt bøjet. Så i princippet kunne jeg skære det andet stel i stykker og benytte bagsvingeren. Synes bare det er lidt synd :/

Ang. grå sideskjolde, så kig her:

http://www.puch.dk/ProductDetails.aspx? ... 9dda710de4

Han har godt nok kun til den ene side, men prøv at send Michael en mail. Han har rigtig mange fine stumper!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af strynboen »

dit stel er tyndt i begge sider..men en blikkenslager kan nemt bukke dig nogle profiler i 0,5 meter længde..så kan du skære de lige stykker ud og erstatte..det er dem som er mest tæret..det tære hurtigt hvis du svejser lapper ind...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi K renovering

Indlæg af Glaede »

Tror nu ikke jeg har lyst til at skære venstre side op. Den er nu ikke så tynd igen, der er stadig lidt gods tilbage :)

Men ja, i højre side skal det rustne stykke skæres ud og så skal der bukkes noget nyt og svejses i.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."