tændingslås er mit problem nu;S

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Hej til jer. jeg har endnu et problem med min yamaha. altså jeg har en uorginal tændingslås og lednings net. Jeg kan ikke få min tændingslås til og virke ordenligt. det er helt nyt begge ting. Jeg har fået sat mit lys til. og jeg kan starte knallerten når nøglen står på off. og når jeg drejer nøglen hen på on tænder lyset så. Men jeg forstår ikke hvorfor den kan starte med nøglen på off. det skal siges at jeg køre uden batteri og ensretter. En af mine venner siger at det kan være på grund af jeg ikke køre med ensretter.
Skal også lige siges at vi har prøvet alle mulige forskellige krombinetioner, samt den RIGTIGE mange gange. men det er det samme resultat. Hvad er problemet? er min tændingslås allerede ødelagt? :whew :whew

Med venlig hilsen Nicklas
Vedhæftede filer
Udklip.PNG
Udklip.PNG (184.15 KiB) Vist 12287 gange
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Tottenham »

nicklastl skrev:Hej til jer. jeg har endnu et problem med min yamaha. altså jeg har en uorginal tændingslås og lednings net. Jeg kan ikke få min tændingslås til og virke ordenligt. det er helt nyt begge ting. Jeg har fået sat mit lys til. og jeg kan starte knallerten når nøglen står på off. og når jeg drejer nøglen hen på on tænder lyset så. Men jeg forstår ikke hvorfor den kan starte med nøglen på off. det skal siges at jeg køre uden batteri og ensretter. En af mine venner siger at det kan være på grund af jeg ikke køre med ensretter.
Skal også lige siges at vi har prøvet alle mulige forskellige krombinetioner, samt den RIGTIGE mange gange. men det er det samme resultat. Hvad er problemet? er min tændingslås allerede ødelagt? :whew :whew

Med venlig hilsen Nicklas
Print jens fup diagram ud og følg det , så løser det sig mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Når tændingslåsen står på off, skal tændsplolen "kortsluttes" til stel gennem tændningslåsen, ledningen er sort. Det vil sige at du skal kunne måle modstanden (ohme) mellem stel og den sorte ledning på ledningsnettet, der kobles til tændspolen.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Poul-Erik A. »

Som Johannes også delvis skriver, mangler tændingslåsen nok at få stelledningen skruet på i lygtehuset ? Men det er forkert, at lyset kan tændes i position "ON" , men kan ikke lige forstå hvordan !!!
Ensretterens funktion er at ændre vekselstrømmen til jævnstrøm mellem lysspole og batteri og har dermed ikke virkning på at kunne starte i pos. "OFF"
Senest rettet af Poul-Erik A. man 20. sep 2010 16:19, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Poul-Erik A. skrev:Som Johannes også delvis skriver, mangler tændingslåsen nok at få stelledningen skruet på i lygtehuset ? Men det er forkert, at lyset kan tændes i position "ON" , men kan ikke lige forstå hvordan !!!
Ensretterens funktion er at ændre vekselstrømmen mellem lysspole og batteri og har dermed ikke virkning på at kunne starte i pos. "OFF"
den Sorte ledning fra tændingslås er skruet fast der hvor lygtehuset er skruet fast. men måske skal trække en længere ledning også køre stel et helt andet sted. Men ja lyset virker kun når motoren er tændt og nøglen står på "ON". og så snart jeg drejer nøglen på off bliver motoren tændt og lyset slukker. altså det tænder ikke når motoren er slukket.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Jeg tror lige at vi skal "ryste pose". Når kontakten står på OFF er alt slukket og motor kan ikke startes. Når kontakten står på første trin, virker alt der er på batteri og motoren kan startes. Når kontakten står på andet trin, virker alt der er på batteri, motoren kan startes og der kommer for og baglys på når motoren kører.

Med de sære problemer du har, tænker jeg om "landbrugsmedhjælperen" kan have haft adskilt tændingslåsen og samlen den forkert (skulle ikke kunne lade sig gøre)??? Eller var den helt ny?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Dewil skrev:Jeg tror lige at vi skal "ryste pose". Når kontakten står på OFF er alt slukket og motor kan ikke startes. Når kontakten står på første trin, virker alt der er på batteri og motoren kan startes. Når kontakten står på andet trin, virker alt der er på batteri, motoren kan startes og der kommer for og baglys på når motoren kører.

Med de sære problemer du har, tænker jeg om "landbrugsmedhjælperen" kan have haft adskilt tændingslåsen og samlen den forkert (skulle ikke kunne lade sig gøre)??? Eller var den helt ny?
Ja jeg har hele tiden problemer, og det er endda helt nyt og jeg har fulgt fup's guide og et par andres også. min udenheld.
det er købt hos tsvansen, jeg ved ikke om det er en fejl fra deres side. min yamaha blev renoveret for 2 år siden. og tændingslåsen blev sat til her for 3 dage siden da dette problem opstod. den har aldrig været sat til, og knalleret har maks kørt 1 kilometer efter renovering
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Tror at du må i audiens hos en af de hårde gutter. Hvis du nu får påført din profil hvorfra i landet du kommer, kan det være at der kommer et tilbud om hjælp.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Dewil skrev:Tror at du må i audiens hos en af de hårde gutter. Hvis du nu får påført din profil hvorfra i landet du kommer, kan det være at der kommer et tilbud om hjælp.. :D
det mærkelige ved det hele er, at min papfar har haft 10 fs-1'er og har ALDRIG oplevet det samme. men jeg kommer fra ringsted alle sammen:)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg undrer mig over "alle mulige forskellige kombinationer" for med multistikkene kan det vel ikke samles forkert i lygtehuset - eller kan det ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Poul-Erik A. skrev:Jeg undrer mig over "alle mulige forskellige kombinationer" for med multistikkene kan det vel ikke samles forkert i lygtehuset - eller kan det ?
nope det kan det ikke:) men har prøvet og sætte stel et andet sted, og lidt andet :whew
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Man skal selvfølgelig ikke være blind overfor dårlig eller ingen stel-forbindelse kan få forbrugere til at gøre de mest underlige ting.. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Dewil skrev:Man skal selvfølgelig ikke være blind overfor dårlig eller ingen stel-forbindelse kan få forbrugere til at gøre de mest underlige ting.. :?
hehe nej. Jeg aner det sku ikke. det er lige før jeg hiver hele ledningsnettet ud af den og laver mit eget men jeg aner ikke hvordan dælen jeg trækker ledninger til tændings låsen :whew
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Hvis ikke du er ret sikker i el bør du søge assistance, du får det ALDRIG til at virke hvis du ikke kan betjene et multimeter og udøve systematisk fejlfinding, sorry.. :?

Det er nok ligesom ham her.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Dewil skrev:Hvis ikke du er ret sikker i el bør du søge assistance, du får det ALDRIG til at virke hvis du ikke kan betjene et multimeter og udøve systematisk fejlfinding, sorry.. :?

Det er nok ligesom ham her.....
haha. el kan jeg skam godt finde ud af, men inde for et hvis omfang:) altså lyset er jo mega let og sætte til. men det eneste er jo den der tændingslås. men tak for hjælpen alle sammen. tror bare jeg dropper den tændingslås :sad
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Dewil »

Ja det er beklageligt, skulle du ændre mening vil jeg gerne hjælpe dig, her hos mig naturligvis. :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Dewil skrev:Ja det er beklageligt, skulle du ændre mening vil jeg gerne hjælpe dig, her hos mig naturligvis. :)

tusind tak Dewil:) men lidt langt og køre 200km på en fs1 hehe :D kommer nemmerlig fra midtsjælland.
men jeg må vel bare blive ved med og prøve. ellers må jeg søge hjælp hos en af mine kammerater der også har meget forstand på elektronik og gamle knallerter :)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg er enig med Johannes i det grundlæggende el-forståelse, men forstår at både tændingslås + ledningsnet er uoriginal - men nyt ? Hvis der virkelig er fabriksfejl i det, burde forhandleren have det "lige i nakken" igen... :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: tændingslås er mit problem nu;S

Indlæg af nicklastl »

Poul-Erik A. skrev:Jeg er enig med Johannes i det grundlæggende el-forståelse, men forstår at både tændingslås + ledningsnet er uoriginal - men nyt ? Hvis der virkelig er fabriksfejl i det, burde forhandleren have det "lige i nakken" igen... :?
Ja du har ret, men problemet er at det er snart to år gammelt, og har bare været monteret man ikke sat til. og knallerten har ikke kørt med de overstående dele.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"