Nye originale dele?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Nye originale dele?

Indlæg af Puchdrengen »

Hej er der nogen der har en ca. liste over hvad ting er værd. F.eks. nye tanke, sideskjolde osv. til både Puch og Yamaha?

Skal ud til en cykelhandler i Esbjerg som vist havde både tanke og m.m til flere knallerter og jeg vil gerne købe det hele men aner jo intet om hvad tingene er værd som sådan så gider ikke give overpris når jeg køber alt. Det eneste jeg kender priserne på er Puch Maxi :bravo

Hvad vil f.eks. en tank til Puch & Yamaha koste hvis den er ny :) ?

På forhånd tak.

Puch Drengen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Dewil »

NOS Yamaha tanke kan være alting og ingenting. "torbenhartvig" har pt en 77´tank i rød til 3000. Har ladet mig fortælle et en ´metalblå 78-79 tank skulle have været gået for omkring 10.000 på ebay (aner ikke om det er sandt, men nok ikke usandsynligt). Så ser du alt eller intet...... kommer an på hvad det er og hvem der er køber. Husk på at det er farver man kun kommer tæt på, men aldrig kan lave "spot on" da Yamaha aldrig har udleveret deres farvekoder. :(

Skal du tømme en cykelhandel, vil det være klogt at evt. betale en af de hardcore brugere herinde for at tage med, så bliver du ikke snydt....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Jensmc »

Til de, der vil lave "jødehandler" på den måde: Gid I må gå fallit !! Og rådne op i helv....
Hvad f..... er meningen at spørge om noget sådan her på forummet?
Jeres forhandlererfaringer, må I selv tilegne jer.
Jeg ser helst ikke "Puch klub.dk"-tilstande her .
Men det bestemmer jeg jo selvfølgelig ikke. :shutup Jeg er jo altid på tværs.

Til redaktøren: Hvis mit indlæg er for skarpt, så slet det.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Puchdrengen »

Det er ikke noget der bliver sat til salg, bare rolig JENSMC,

Men hvis en tank til enten ms/vz/yamaha koster ca. 3000 og han har 10 forskellige stk. og vil have 2000,- per styk. Ja så gider jeg sgu da ikke da det ikke kan betale sig. (bare et eksempel, vi kan jo også bare sige en cykelkæde)

Kan du bedre følge mig nu? (:

Mvh Puchdrengen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Jensmc »

Det er altså de færreste, der køber et så stort antal tanke for at beholde dem selv.
Nææh, den må du længere ud på landet med.
Det , der osse ligger i det er at en ny bruger med kun 13 indlæg på samvittigheden, forespørger om noget sådant. Det ikke bare lugter, det stinker!
Men om forladelse, hvis jeg var for hurtig. :oops:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Puchdrengen »

Hej igen JensMC,

Han har måske 1 eller to tanke, hvad ved jeg, han snakkede på en dialekt som selv jeg ikke fattede ret meget af end at der var nogle stumper til puch & yamaha og så noget med tanke som VISTNOK var nye (det var en MEGET gammel mand eller os havde han bare den kraftigste dialekt jeg har hørt nogensinde). Det var bare et eksempel med de 10 tanke håber du forstår min pointe (:

Mvh Puchdrengen.
laursen
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 21. dec 2009 21:58
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af laursen »

Her i dette forum er ånden at Yamaha interessen IKKE skal ødelægges som det er sket med Puch.

Priserne på stumperne er blevet banket op under skyerne så det er de færreste der vil/kan være med :sad .
Det er en "vej" som de færrest herinde ønsker skal ske for Yamaha'erne. Her er det interessen/hobbyen og det at finde lige den del man mangler et sted i landet, samt bytte indbyrdes der trækker og ikke profitten ved at sælge med fortjeneste.


Det er i bund og grund det som Jens udtrykker "anderledes", :hihi og den vinkel kan Jeg selv tilslutte mig (Jens, ret mig hvis det er forkert)

Ang. priser kan du følge op på dba/gul&gratis samt div. andre.

Mvh
Nuværende legetøj/motoriske sager...


SEARAY 180 Bowrider. 4,3L V6 Mercury 200+HK
Yamaha FS1 1976 DX rød 2HK
SUZUKI DR 650R 1993 Hvid 48HK
VW Passat 3BG Variant '05 Sort 130HK
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Henrik Fs1 »

:dust :dust
laursen skrev:Her i dette forum er ånden at Yamaha interessen IKKE skal ødelægges som det er sket med Puch.

Priserne på stumperne er blevet banket op under skyerne så det er de færreste der vil/kan være med :sad .
Det er en "vej" som de færrest herinde ønsker skal ske for Yamaha'erne. Her er det interessen/hobbyen og det at finde lige den del man mangler et sted i landet, samt bytte indbyrdes der trækker og ikke profitten ved at sælge med fortjeneste.


Det er i bund og grund det som Jens udtrykker "anderledes", :hihi og den vinkel kan Jeg selv tilslutte mig (Jens, ret mig hvis det er forkert)

Ang. priser kan du følge op på dba/gul&gratis samt div. andre.

Mvh
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Puchdrengen »

Altså jeg syntes bare de er for dyre inde på dba& guloggratis til at jeg faktisk kan få et overskueligt blik. F.eks. var der en grim grå brugt tank til en pris af 1500,- hvilket jo er helt ABSURD! Så ja kan da også tilslutte mig den forsamling.

Men yamaha er sgu da dyrere end Puch ;)

Hvis i tænker jer om. Hvor lang tid tager det jer at skaffe 25-30 tusinde til en nyrenoveret Yamaha/Puch/Suzuki/Kreidler. I forhold til hvor lang tid det tog jer at have råd til en knallert på jeres 15-16 års fødselsdag? I vil nok komme frem til at det i dag er billigere at købe en ''ny'' Yamaha i dag end i Gamle dage:D

Mvh
Søren

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Søren »

Jensmc skrev:Til de, der vil lave "jødehandler" på den måde: Gid I må gå fallit !! Og rådne op i helv....
Hvad f..... er meningen at spørge om noget sådan her på forummet?
Jeres forhandlererfaringer, må I selv tilegne jer.
Jeg ser helst ikke "Puch klub.dk"-tilstande her .
Men det bestemmer jeg jo selvfølgelig ikke. :shutup Jeg er jo altid på tværs.

Til redaktøren: Hvis mit indlæg er for skarpt, så slet det.
Så for den da, så røg fynboen op i det røde felt. :crying :crying

Det eneste manden her vil undgå er at komme til at give for meget for nogle dele som han evt. vil købe.
Om delene er til videresalg eller ej, er for mig sådan set ligegyldigt, jeg tror ikke der er ret mange her på forum som ikke selv ville gøre det samme.

Hvis der er nogen som sætter dele til salg til "optrækker" priser, er det da nemt bare at lade være med at købe.

At det er en bruger med 13 indlæg, hvad betyder det??
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af strynboen »

syntes også bare at butiks slagtere skal gå stille med dørene...det er jo kun for fortjenestens skyld..når det er dele man ikke selv skal bruge...men det er et frit land så gør hvad du vil..skal bare ikke tro vi kommer med priser du kan bruge at skrue op ..for mange her inde er hobbyen ikke penge men glæden ved at reparere og mødes på forum og til træf..og at kunne sælge en billig reservedel til gode venner som mangler en del..som så en anden gang hjælper dig...uden faktura..sitat peter belli..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Søren

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Søren »

Vi er enige strynbo, jeg mener jo også at man selv skal gå lidt stille med dørene når man nu selv har opkøbt cykelhandlere.
Istedet for at ønske al mulig død og ulykke.

Igen moral er godt....... men dobbeltmoral er dobbelt så godt. :whew
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af nielskoch »

Umiddelbart vil jeg også mene at det var en høflig forespørgsel for ikke at betale alt for meget....

Kan ikke forstå hvor den gode tone blev af... :whew

Men det lyder jo som om der nogle politibetjente herinde eller hvad?

Man skal sgu ikke spørge for meget da..
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Jensmc »

Der er tilsyneladende nogen, der kun læser halvt. Hvis I læse Dewils efterfølgende indlæg, er der nævnt priser på helt op til 10kilo kr. Det er osse det, der giver mig røde knopper.
Selvfølgelig må folk forlange, hvad de vil. Jeg kan jo bare lade være at købe.
Måske jeg var for hurtig og for olm, men jeg står nu ved mit indlæg. Og forhåbentlig har jeg sat gang i spekulationerne, Men at blive kaldt "politibetjent" er helt uacceptabelt. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig "Bare at rette ind".
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af nielskoch »

Til Jensmc,

Jeg troede dit indlæg gjalt "puchdrengen" og ikke "dewil" men ok. At kalde dig for "politibetjent" er jo sådan at forstå
at hvad du mener er bestemt det rigtige, ikke sandt, set ud fra det sprog du følger op med.

Jeg mener bare ikke at det er god tone her på forummet.

Jeg har bestemt ikke noget imod dig som person men var lidt stødt over tonen i dit indlæg, som tangere "politibetjent" i mine øjne.

Ret mig hvis jeg tager fejl
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Jensmc »

Jeg tror bare, vi har forskellige meninger om det at sælge dele her på forummet.
Men vi kan da godt ændre forumnavnet til f.eks. "millionærforummet". :(y)
Arhh, det sidste var en grov spøg.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af strynboen »

ja og opkræve 250 om året i gebyr...som så giver rabat hos taivansen....nå ja og ændre navnet til yamaha club...så er vi næsten hvor det begynder at blive sjovt :whew
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Tottenham »

Søren skrev:
Jensmc skrev:Til de, der vil lave "jødehandler" på den måde: Gid I må gå fallit !! Og rådne op i helv....
Hvad f..... er meningen at spørge om noget sådan her på forummet?
Jeres forhandlererfaringer, må I selv tilegne jer.
Jeg ser helst ikke "Puch klub.dk"-tilstande her .
Men det bestemmer jeg jo selvfølgelig ikke. :shutup Jeg er jo altid på tværs.

Til redaktøren: Hvis mit indlæg er for skarpt, så slet det.
Så for den da, så røg fynboen op i det røde felt. :crying :crying

Det eneste manden her vil undgå er at komme til at give for meget for nogle dele som han evt. vil købe.
Om delene er til videresalg eller ej, er for mig sådan set ligegyldigt, jeg tror ikke der er ret mange her på forum som ikke selv ville gøre det samme.

Hvis der er nogen som sætter dele til salg til "optrækker" priser, er det da nemt bare at lade være med at købe.

At det er en bruger med 13 indlæg, hvad betyder det??
Jeg kan ikke være mere enig. Man bestemmer jo selv hvad man vil give for det man køber. Jeg har selv købt masser af knallerter og dele til bla stummarkeder, men når alt gøres op så er der ikke megen fortjeneste. Og jeg syntes bestemt at det er uheldigt at så ny en bruger får denne oplevelse .mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Jensmc »

Med tiden vil I nok give mig ret.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Nye originale dele?

Indlæg af Macel »

Udbud og efterspørgsel, JEG tror ikke det er sælger man skal gå efter at få til at sætte priserne ned, jeg tror nærmere det er os købere der kan være med til at holde priserne nede.

Der er garanteret rigtig mange der er villige til at betale totalt overpris for nogle dele, desværre. :( Måske fordi de har pengene til det og så er ligeglade.

Sælgere trækker vel naturligt priserne op til det de er på "markedet", så de kan tjene så meget som muligt. Hvis deres priser så er for dyre, lader køberne tingene stå.

Jeg tror nærmere det er køberne der burde ændre deres adfærd, og ikke købe noget hvis det er alt for dyrt, det er jo det sælgerne kan trække deres priser op på. Man kan jo ikke forlange at nogen ikke må sælge deres ting for dyrt, men man kan jo give en opfordring til køberne om at være mere "nærige", det vil naturligt trække priserne ned. :)

Det er nærmere de "rige købere" jeg mener burde tage sig sammen, men det er måske bare fordi jeg er en af dem med færre penge. :) Rige børn leger bedst.

Det her er bare MIN mening, og det er ikke skrevet for at støde nogen, nærmere for måske at få en debat i gang, og vise en anden vinkel af sagen. :)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"