Puch ms50

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
prinslauge
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: man 16. mar 2009 23:05
Kontakt:

Puch ms50

Indlæg af prinslauge »

Jeg kom lige til at købe 2 stk ms50 her sidste dag, så dem er jeg gået lidt i krig med, og kan allerede sige nu, jeg hader nålelejer :evil: Men ellers er de lige til at gå til :D
Vedhæftede filer
P8050709 (Small).JPG
P8050709 (Small).JPG (52.81 KiB) Vist 4502 gange
P8050710 (Small).JPG
P8050710 (Small).JPG (56.88 KiB) Vist 4502 gange
Yamaha Fs1 dx 79 95% færdig
Yamaha yzf R1 03
Thoms

Re: Puch ms50

Indlæg af Thoms »

prinslauge skrev:Jeg kom lige til at købe 2 stk ms50 her sidste dag, så dem er jeg gået lidt i krig med, og kan allerede sige nu, jeg hader nålelejer :evil: Men ellers er de lige til at gå til :D
:bravo Jeg havde sådan en engang. Med 2 håndgear og flad udstødning under bunden (to piber). Den blev senere ombygget med Tomos gearkasse - stadig håndgear, men nu med 3 af slagsen....Den blev kørt ekstremt hårdt - til tiden uden 2-takts olie, men den overlevede simpelthen alt! Jeg lader mig stadig imponere over lyden af den blæserkølede motor.
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: Puch ms50

Indlæg af Jesper C »

Hej

Det var et par fine ms'er du der har købt :!: Jeg har selv haft et par stykker med og uden "kyllingecylinder" som vi kaldte dem...
Hvorfor hader du nålelejer? det er da et dejligt pillearbejde.. hehe... du skal bare ligge en pølse af fedt og så sætte nålene i så er
du fri for de rasler ud når du samler motoren :hihi nemt ik :(y)
Mvh
Jesper C
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch ms50

Indlæg af strynboen »

hej den 2 gears har da specielle nålelejer..hvor nålene er 6 mm..og der kun er 4-5 ruller i lejet..det er den hvor kick starteren går frem,ad...det er faktisk den motor blok som senere blev til den 2 gears monza motor,,dog med fod gear skift..
tror det med frem af kick starter er et lævn fra pedal motorene..hvor de har genbrugt drevet fra pedal akslen..fine knallerter
som sakt en klat fedt,,så hænger nålene fast,,og motoren skal stå i 2 gear når den samles...mener jeg...det er længe siden jeg har samlet en 3 gears motor.....men de er måske 2 gear begge to..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Puch ms50

Indlæg af olebole »

Tillykke med Puch èrne :(y) De fleste er blevet skæve i stellet af alle de tæv de har fået gennem årene.
:crying Nå !! men det var sjovt :shutup
Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"