Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Her vil være nogen kendte problemer & løsningsforslag til dem.
Besvar
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Hej igen. :)

Da jeg er ved at lave et par 73ér, manglede jeg et sideskjold til oplagt! :roll: :wink: Og til de priser de er tilsalg til, ville jeg hellere undvære! :shock: :lol: men så kom jeg i tanke om de sideskjolde jeg engang byttede med the eagle herinde fra, for noget tid siden! 8) De var meget bulet fra en mislykket sandblæsning, så vidt jeg husker! :D :lol: Og gik så igang med at pladearbejdet.. og 2 timer senere så de sådan ud!
Skal lige siges at de ikke har fået spartel endnu! :mrgreen:



( De er ikke lavet for at blive solgt som originale, hvis jeg engang sælger knallerten vil jeg gøre køber opmærksom på det! Og håber i tager godt imod mit forslag! :roll: )
Vedhæftede filer
Billede0418 [1024x768].jpg
Billede0418 [1024x768].jpg (113.39 KiB) Vist 15080 gange
Billede0419 [1024x768].jpg
Billede0419 [1024x768].jpg (109.38 KiB) Vist 15080 gange
Billede0420 [1024x768].jpg
Billede0420 [1024x768].jpg (134.23 KiB) Vist 15080 gange
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Dewil »

Det synes jeg da godt man kan være bekendt :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Nøj hvor er ens dybde fornemmelse Dårlig på billeder! Ligner jo at fordybningen kun er 1,5cm! I virkeligeheden er den lige så dyb som originalt.. :roll:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Dewil »

Regnede med at du netop have lavet en prøvemontering...... så det passer vel?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

De har samme mål som originalt, så går ud fra de passer :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Dewil »

Sejt :wink:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Flot arbejde !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af nielsfup »

Det er bare rigtig flot arbejde.
God ide at smede dem selv. Lige i min ånd :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Siger mange tak! :D

Kunne det være en idé at jeg lavede en billed-guide punkt for punkt? Det er utroligt nemt at lave! :roll: :wink: :D
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af strynboen »

lad os se bagsiden,,,ha ha..det er flot arbejde..en lille klat spartel..og de ser ud som orginale...man kan alså bygge meget med en karosse plade og fantasi..og lidt at bukke over..jeg har nogle vinkel jern..og rør jeg spænder op og bukker over..det med kugle hammeren har jeg ikke helt styr på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Henrik Fs1 skrev:Siger mange tak! :D

Kunne det være en idé at jeg lavede en billed-guide punkt for punkt? Det er utroligt nemt at lave! :roll: :wink: :D
Ja, det ville da være en god idé... men man kan faktisk købe kopier i glasfiber i Holland... på den måde "ødelægger" man ikke et alm skjold (dem er der jo heller ikke for mange af)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af strynboen »

du kan jo bygge hele skjoldet,,,så ryger der ingen orginale stumper...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Morten - Webmaster »

til 58 pund skal man ikke bruge ret lang tid på at modificere et andet skjold

http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 86a3ac54fe
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Kim B S »

Hej Henrik FS1.
Flot arbejde. :D Jeg er faktisk ret imponeret af dine evner. :D Jeg tror ikke at jeg kender til andre på din alder, som kan lave den slags ting. :D Og det ser sku godt ud det du får lavet. :D
Jeg har også tit været imponeret over de svar og forklaringer, du giver folk her på forum. :wink:
Du har en ret stor viden, i forhold til din alder. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Altså det skjold jeg har lavet det ud af var ikke meget værd! Det er vind og skæv, og meget bulet! Ved at gøre det her, har jeg sørget for dette skjold, selvom jeg sælger det, at det ikke bliver smidt ud! :D :wink: :lol: Siger hellere ikke man skal lave en ud af sit pæneste skjold, men måske som forsøg på at redde det! :P :mrgreen: Der var jo hellere ikke værktøjs-holder i det, det var fjernet? :roll:
strynboen skrev:lad os se bagsiden,,,ha ha..det er flot arbejde..en lille klat spartel..og de ser ud som orginale...man kan alså bygge meget med en karosse plade og fantasi..og lidt at bukke over..jeg har nogle vinkel jern..og rør jeg spænder op og bukker over..det med kugle hammeren har jeg ikke helt styr på
Lars, nu var dette et forsøg, så bagsiden har bare fået en gang "sealer" i samlingerne.. :lol: Man kunne sagtens lave så der ikke var spor at se.. ( hvis man havde tålmodighed til det! haha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )
Morten - Webmaster skrev:til 58 pund skal man ikke bruge ret lang tid på at modificere et andet skjold

http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 86a3ac54fe
Vidste slet ikke man kunne købe kopier! Så du har ret, hvis man ikke lige har mulighederne til at lave det, er en kopi vel en billig og fornuftig mulighed! :D
Kim B S skrev:Hej Henrik FS1.
Flot arbejde. :D Jeg er faktisk ret imponeret af dine evner. :D Jeg tror ikke at jeg kender til andre på din alder, som kan lave den slags ting. :D Og det ser sku godt ud det du får lavet. :D
Jeg har også tit været imponeret over de svar og forklaringer, du giver folk her på forum. :wink:
Du har en ret stor viden, i forhold til din alder. :D
Hilsen Kim.
Takker mange gange kim, det er altid dejligt at få ros af andre! :D Alle har vel deres at være god til :wink: :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Flot Arbejde knægt 8) ,,, og ja man kan lave meget med lidt tålmodighed og det rette værktøj,,, :D ,,, herude hos os da jeg var i lære som mekka for mange år siden :roll: ,,, var der hos en anden mekanikker ansat en svend som i det daglige gik for at være lidt af en særling også når han gik rundt i byen,,,min mester var ovre ved dem efter en eller anden reservedel og kom til at snakke med ejeren om hvad han nu kunne bruge ham til,,, jo siger han han er skam en god mekaniker og pladesmed,,,det ville mester nu gerne se med alle de rygter der gik om ham særlingen,,, ok sagde den anden jeg har lige fået en gl cadilac ind og den skal have en ny dør,,, så den kan han jo så lige lave en ny dørplade til,,, kaldte på ham og bad ham om at lave døren og sagde han bare kunne bruge den gl 200 liters olie tromle som stod ude bagved,,, manden gik ud og hentede tromlen skar den op og bankede en fin ny dørplade ud af den til cadilac`n,,, bare med retteklodser og plade hamre,,,bagefter var der ingen som kunne se at den dørplade var lavet af en gl olie tromle med vulker på,,, det tog ham ca 2 timer at lave den,,,, behøver jeg at sige at min mester var temelig imponeret 8) ,,, så håndværk og tålmodighed er en god ting 8) ,,, så Henrik brug dit gode håndværk og håndelag,,, og du vil komme langt :D 8) ,,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Sjov lille historie! :lol: :D Er glad for du syntes om mit arbejde, inden jeg lagde det herind, tænkte jeg lidt på om i syntes det var noget klamp! :lol: :lol: Men det er tydeligvis ikke tilfældet! :D

Og skal nok gøre brug af dit råd. :D Altså jeg har aldrig været god til at stave og skrive, men heldigvis kan jeg da noget andet :wink: :D Jeg burde nok have brugt lidt flere timer på lektier, istedet for at gå i værkstedet :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af strynboen »

hej ja jeg gemte mig også mange år på mit værksted,,i stedet for at lave lektierne..det gav problemer da jeg skulde til svendeprøve...jeg kom gennem med en 7 tal..men havde jeg været bedre til matematik..kunne jeg have fået 10..
det var det med programering af cnc maskiner..som var problemet....senere tog jeg en masse kurser..og fik hentet de manglende ting...men det er drøjt at hente når man er blevet 30 og mere..hjernen visner med alderen..


der er ikke mange job til de sorte fingre i dag,,jeg fandt dog et på elektro værkstedet hvor man demontere gearkasser og skilder en masse spændene ting af,,,,,,og samler dem igen...men de job bliver mere og mere sjældne...og lønnen er lav
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Løsning på mangel af sideskjold til oplagt

Indlæg af FS1originalen »

Jamen jeg melder mig da i koret: FLOT ARBEJDE :!: :!: :!:

Der er bare lige den detalje ved det at du skriver at det er til en 73'er :!: Den skal efter min bedste overbevisning IKKE have udskæring i sideskjoldet :oops: :oops: :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)"