Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Som sagt rækker mit kabel ikke helt ned til min snegl. Den mangler ca en cm. Det undrer mig da jeg lige har fået det fra benny. Derfor tror jeg det må være håndtaget der nok er fra t-hansen.

Er der andre der har prøvet dette? og hvordan har i løst problemet? Jeg kunne evt bore lidt ud i det hul kabelsokken sidder i i håndtaget?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Guess who »

Det har jeg og andre været udsat for før.

Det kan også skyldes koblings armen kan sidde i 3 positioner. Men svært når man ikke står med delene i hænderne.

Mvh
Benny
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af tøffe »

så må der være noget galt et sted for kabler plejer da at vær yders kvalitet der over fra som alt andet plejer da at være helt i tip top
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Jeg er ret sikker på at koblingsarmen sidder rigtigt. Når den går i bund sidder den vandret og sneglen sidder rigtig godt når jeg vipper den op og ned, men kablet mangler atså lige en cm'erts penge og jeg kan nok kun bore en halv ud af grebet. Har i nogle Forslag til hvordan jeg kan løse det?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af nielsfup »

Jeg har været ude for det samme.
Det blev løst ved at fjerne den store justere fingrer skrue ved koblings håndtaget. Og alt justeret til minimum.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Men problemet er lidt større da der ikke sidder fingerstillerskruen på min k1 og jeg har indstillet den ved koblingen til minimum. Og jeg kan kun bore en halv cm ud, så jeg må enten lave noget smart med nippelen ved koblingsarmen eller skære i kablet?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af nielsfup »

Ja det kan jeg godt se

Har du kikket i denne guide
viewtopic.php?f=23&t=4428&p=44796&hilit=guide#p44796
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Jep den har jeg fulgt step by step - tak for alle de lækre guides!

Jeg må være lidt opfindsom?

Er det muligt at lave sit eget kabel? for at få den rigtige forskel på kabel og kabelsok? Hvad er forskellen på jeres kabel og kabelsok?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af FS1originalen »

Hej Sigurd,

Jeg kan ikke forklare hvorfor dit koblingskabel er for kort, men jeg har også oplevet det.

Som du selv er inde på så kan man godt korte lidt af yderkablet, og hvis du gør det nederst så bliver "den manglende metalende" gemt under gummihætten. Jeg har slebet på metalenden og stålspiralen i yderkablet - endelig ikke ramme inderkablet, men sliber du spiralen igennem så bliver den til "løse ringe" som kan vrides af med en tang en af gangen.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Det havde jeg også tænkt mig. Jeg kan forsøge med at få metal enden af, slibe, og så få den på igen, det kunne være sjovt hvis det lykkes.

Tak for alle svarene.
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Jeg har slebet skoen kortere så den passer, men nu erkan sneglen ikke nå helt ind. Det må da betyde at der ikke er nogen kugle på den anden side af koblingspinden ik? Kan jeg skubbe den lille kugle derind eller skal det hele åbnes?...
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af nielsfup »

Hej

Du kan bare putte kulen ind.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Skal jeg komme fedt på så jeg er sikker på den bliver der? eller kommer den til at sidde i et rør?

Mange tak for det hurtige svar! :)
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

... Så prøvede jeg det, men kuglen sidder fast i simmeringen?? Hvad skal jeg gøre??
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af nielsfup »

Ja den kommer til at sidde inde i boringen i akslen.
Mener der er to forskellege kule størrelser ned ene er noget tomme mål. Og det er den i akslen. Den i snegler er større
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: Koblingskabel rækker ikke til vandret snegl

Indlæg af Sigurd »

Jeg kunne godt få den ud så jeg kom de to kugler i sneglen indtil jeg får fat i den lille... Jeg har også to pinde, men den ene er større end den anden og passer derfor ikke.

Den kører perfekt nu... 40 efter spedo, 5,3 udstødning, og resten lovligt... vil jeg mene?
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"