Elektronisk tænding til FS1 ?????

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af per.paulsen »

Kan man få det, hvis ja hvor ????? Gider ikke de platiner mere.

På forhånd tak

Per
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Jensmc »

Altså!
Min 1975 med nr. plade kører med platiner. Det har den gjort de sidste 8 år uden justering.
Den har tidligere kørt med Passolatænding med succes. Men nu kører den med platintænding igen. Og det virker perfekt. 80km/t med 40mm stempel. :wink: :!:
Husk at smøre filten og fedte svinghjulknasten. Så virker en platintænding osse fint. :lol:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af tøffe »

det lille flit stykke hvor køber man det i da eller hvad bruer man som astatnin for det org stykke må meet erne sende en pm så jeg ser det vh tøffe
Brugeravatar
mads1987
Stor knallert
Indlæg: 158
Tilmeldt: man 8. feb 2010 12:09
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af mads1987 »

man kan også købe de org. platiner så virker det bare

mvh

mads
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning

Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690

Yamaha Passola solgt
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af M.Ruseng »

hvor kan man købe den Passolatænding hvis det er
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af roberthandvask »

kør ud med yam's, kom hjem med fjams
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af M.Ruseng »

takk
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det system kan ikke lave nok strøm til rigtigt lys / ladesystem...

Hvis i har lidt tålmodighed, så tror jeg http://www.yamahafs1.dk shoppen er klar i det nye år med noget der virker ordentligt og laver massere af lys / strøm, og til en noget bedre pris :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af M.Ruseng »

okay
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Michael »

Hej
Jeg vil give JensMC ret. Platinner af en god kvalitet fungerer ok.
Jeg har kørt Kratig Kreidler i mange år med platinner (12000+ Rpm) Uden problemer.
MENNNN Køb nogle platinner af ordenlig kvalitet og brug en kondensator af ordenlig kvalitet ellers brænder du dine platinner.
Personligt foretrøkker jeg platinner. Det gælder både mine MCér og Knallerter.
Jeg kan anbefale Niels Fups tændingsindstillingsbox.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Macel »

Morten - Webmaster skrev:Det system kan ikke lave nok strøm til rigtigt lys / ladesystem...

Hvis i har lidt tålmodighed, så tror jeg http://www.yamahafs1.dk" onclick="window.open(this.href);return false; shoppen er klar i det nye år med noget der virker ordentligt og laver massere af lys / strøm, og til en noget bedre pris :(y)
Er der blevet gjort noget ud af det? :) Nu når vi nærmer os vinteren, kom jeg til at tænke på at skulle have lidt kraftigere lys på min vinter-FS1'er da jeg ofte kører på landet=totalt mørkt. Samtidig kunne det jo være sjovt med en elektronisk tænding. :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

H
Macel skrev:Er der blevet gjort noget ud af det? :) Nu når vi nærmer os vinteren, kom jeg til at tænke på at skulle have lidt kraftigere lys på min vinter-FS1'er da jeg ofte kører på landet=totalt mørkt. Samtidig kunne det jo være sjovt med en elektronisk tænding. :)
Hej, ja der er faktisk testet en del på det, men jeg har ikke været 100% tilfreds med spændingsreguleringen. Der kører 2 testpiloter rundt i sydsjælland som har haft lidt problemer med pærer der springer pga overspænding. Til gengæld kører de med 12 volt 35 watt halogen i forlygten, og det skal jeg hilse og sige giver en del lys :(y)

Der skal laves noget sikring mod overspænding ved løse forbindelser / sprængt pære før jeg tør frigive det. Selve tændingsdelen fungerer perfekt og driftsikkert.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af roberthandvask »

Morten - Webmaster skrev:H
Macel skrev:Er der blevet gjort noget ud af det? :) Nu når vi nærmer os vinteren, kom jeg til at tænke på at skulle have lidt kraftigere lys på min vinter-FS1'er da jeg ofte kører på landet=totalt mørkt. Samtidig kunne det jo være sjovt med en elektronisk tænding. :)
Hej, ja der er faktisk testet en del på det, men jeg har ikke været 100% tilfreds med spændingsreguleringen. Der kører 2 testpiloter rundt i sydsjælland som har haft lidt problemer med pærer der springer pga overspænding. Til gengæld kører de med 12 volt 35 watt halogen i forlygten, og det skal jeg hilse og sige giver en del lys :(y)

Der skal laves noget sikring mod overspænding ved løse forbindelser / sprængt pære før jeg tør frigive det. Selve tændingsdelen fungerer perfekt og driftsikkert.
lyder spændende!

er den tændning med cdi?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

roberthandvask skrev:
lyder spændende!

er den tændning med cdi?
Ja, det er CDI og ca 85 watt lys/ladeanlæg
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Kai »

Morten - Webmaster skrev:Til gengæld kører de med 12 volt 35 watt halogen i forlygten, og det skal jeg hilse og sige giver en del lys :(y)
Second that. Forlyset bliver bare SÅ meget bedre :(y) Kørsel i mørke er en fornøjelse, for nu kan man faktisk SE hvad der sker længere end 15meter frem (Høj lys er suverænt og lyser godt op et langt stykke fremad) og batteriet er aldrig halvdødt, så blinklys og bremselys virker bare altid :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af roberthandvask »

Det lyder rigtig fedt! Hvornår vil den tænding komme tilsalg?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

roberthandvask skrev:Det lyder rigtig fedt! Hvornår vil den tænding komme tilsalg?
Det tør jeg ikke love noget om præcist, men jeg skal nok arbejde videre på det snarest.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Allan M »

Hvis det blev før jul, så kender jeg én, som ville sætte den på ønskelisten ;o)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Allan M skrev:Hvis det blev før jul, så kender jeg én, som ville sætte den på ønskelisten ;o)
Det tør jeg nok godt garantere at det IKKE bliver, men jeg arbejder som sagt videre på det snarest (har lige hentet kassen frem så jeg kan rode lidt med det på torsdag)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af roberthandvask »

Det kunne være spændende og følge dit arbejde. Kunne du evt oprette en tråd med masser af billeder? :b
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"