jeg føler mig dum :-(

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

jeg føler mig dum :-(

Indlæg af martin p »

jeg er jo så velsignet at jeg er blandt de få af min årgang der har gennemført en uddannelse..

jeg er udd. automekanikker.

så idag da jeg alligevel havde fri ville jeg lige lave min kickstarter og skifte nogen pakdåser her og der.

jeg nåede dog ikke at skille noget af inden jeg kom i tanke om at jeg ikke have nogen skide låserings tang :x

nå, men så kunne jeg da mont. min originale 16mm karburator istedet.... :)

den blev lige skilt ad og renset inden jeg monterede den self.

så for jeg den mont. og benzinen pisser bare ud af overløbet, og jeg tænker hvad sker der her...
jeg roder lidt rundt med det og forstår ingenting, indtil jeg kigger på mit værksteds bord for lige at få en smøg, der ligger min svømmer sgu.... arggg.. hvor dum er man så.

den bliver monteret også kan benzinen blive hvor den skal,,, yei! lykke, nu skal hun startes og justeres...

jeg rykker liv i hende i andet hug ( YEI ), og hun står lidt højt, hun bliver grundjusteret og fin justeret og går bare dejligt.
så monterer jeg sidedækslet og kort efter går hun istå, jeg tænker ikke vidre over det fordi der ikke var meget benzin at komme efter når nu alt det andet var rendt ud uden svømmeren i ( :oops: )

så jeg køre i byen med konen og kommer hjem med mere benzin, det bliver blandet og hældt på...

jeg jogger på kickstarteren og hun springer igang og køre i ca 30 sekunder for så at gå ud, jeg tænker nå, hmm....

jeg roder lidt rundt med benzinslangen og kan se der er luft i den. det får jeg fjernet og hun starter igen, for så at gå ud...

hmmm.. mærkeligt hun gik jo så fint for få timer siden... så afmontere jeg sidedækslet igen og ser at der er et knæk på slangen... helt ærligt havde det været en kunde vogn havde jeg sgu godt nok fået en skideballe eller 2 af værkføren...

slangen bliver lagt om og så prøver vi igen... hun starter med det samme,,, yes... så tjekker jeg lige op på min justering og montere sidedækslet igen, og hun holder sig kørende.... lykke....

så nu må vi se om det går som det plejer imorgen tidlig, hun plejer nemlig at starte inden for de første 5 hug...

moralen er... lorte dag.... hvordan kan man være så dum med min baggrund i mekanik...

håber i andre havde en god dag :D
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Tjaa kender godt sådane dage hvor alting ikke fungere at lige meget hvad man gør eller hvordan man gør så går det bare i lor... :evil: men mon ikke det er fordi man er for ivrig efter at få det færdigt så man kan nyde synet eller lyden af det man har lavet :D man glemmer at hver ting tar sin tid uanset om man har travlt eller bare tager det stille og roligt :lol: :lol:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af Jensmc »

Jamen på værkstedet skal man jo osse arbejde hurtigt for at spare kunden for nogle penge, ikke?
Forøvrigt er en 16mm karburator jo ulovlig - FYYYHA. Det kunne jeg aldrig finde på. :wink:
- tror jeg nok. I hvert fald ikke når knægten ser på det.
Et lille tip: hvis det er en lovlig 3-kanals cylinder, så hæv lige udstødningsporten 2 mm. Det kan godt give 10-15km/t på toppen. Nååh nej - det er jo osse ulovligt. Men det virker!!
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af Kim B S »

Hej Martin P.
Det lyder bekendt, den slags dage har jeg tit :lol: Nogen gange kan jeg godt komme til at skille og samle noget 4 eller 5 gange inden det er helt perfekt, fordi man glemmer noget, der er nød til at blive samlet, før noget andet, hvis det skal kunne lade sig gøre. :oops: Har prøvet det utallige gange. :roll: :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af dexta »

Det var da noget træls noget den dag, men det endte jo godt :wink: Ja, jeg kender udemærket de dage hvor alting bare DRILLER og IKKE vil som jeg vil, det er bare irriterende, men det plejer da også for det meste at lykkes for mig :D :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af FS1originalen »

Jamen Martin...

Kan se dit indlæg er skrevet en mandag. Troede ikke der var nogen der gad at have en mandagsknallert. Prøv igen idag - det bliver meget bedre 8)
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: jeg føler mig dum :-(

Indlæg af martin p »

FS1originalen skrev:Jamen Martin...

Kan se dit indlæg er skrevet en mandag. Troede ikke der var nogen der gad at have en mandagsknallert. Prøv igen idag - det bliver meget bedre 8)
hehe, hun er ikke nogen mandags knallert. hun er altid glad for at komme ud at køre, idag var hun faktisk så fræk at starte i første hug lige foran min chef. som at der er meget imod at jeg har skiftet bilen ud med en en knallert, også tilmed en yamaha...
jensmc skrev:Forøvrigt er en 16mm karburator jo ulovlig - FYYYHA. Det kunne jeg aldrig finde på.
- tror jeg nok. I hvert fald ikke når knægten ser på det.
Et lille tip: hvis det er en lovlig 3-kanals cylinder, så hæv lige udstødningsporten 2 mm. Det kan godt give 10-15km/t på toppen. Nååh nej - det er jo osse ulovligt. Men det virker!!
det gav faktisk en masse moment og ca. 5km på toppen, hun køre med 16mm plade og karburator og 5,3 udst. og 11 tands, hun går ca 60. men kan det næsten svare sig at "hæve" udstødnings porten for at få 10km mere på toppen, så hellere montere et 12 eller 13 tands fortandhjul så gearene blev lidt længere, og man fik de 10km mere på toppen....
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"