jeg har i den grad brug for hjælp

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Brian H
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:14
Kontakt:

jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Brian H »

når jeg giver gas er det som om at den bare 4t og ikke vil tage omdregninger :evil: når jeg køre på den så efter et stykke tid er der ikke noget og den køre perfekt men står den i tomgang bare 1/2 min så er det det samme igen :cry: ..HJÆLP MIG jeg er på renden til at smide den på genbrugen... det skal lige siges at jeg har skiftet tænding to gange og kab to gange, prøvet en masse dysser, tændrør og membraner.. der er lige en lille film til dette....

http://www.scootergalleri.dk/html/vid_v ... eoID=56072
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af nielsfup »

Hej brian
jeg har lige set filmen. Det virker som den får alt for fed blanding. Det ser ud til den starter fint.

Hvilken opsætning køre du med. Karburator / dyser / cylinder
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Så let som den starter så glem alt om at der er noget galt med tændingen,,,, en yamaha har altid villet firtakte lidt når den lige er startet med choker og når den har stået i tomgang lidt ,,, indtil den kommer op i omdrejninger ,,, men har du prøvet at sætte en dyse i som er et nr mindre ( måske flytte nålen et hak ned kan gøre det ),,, og justere lidt på luftskruen,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Brian H
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:14
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Brian H »

den er helt lovlig minus udstødning... ja jeg har prøvet at skifte dysse og flytte nålen op og ned det er det samme :? .. jeg er begyndt at få grå hår over den :evil:
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af nielsfup »

Hej
Ja min 4t også lidt hvis den har stået i tomgang.
Men det der er alt for meget.
Hvis der er en lille utæthed ved indsugningen (pladen) kan det være du er nød til at stille luftskruen for meget.
Hvor står din luft skrue.. Den skal normalt justeres i bund og derefter 1-1/2 til 1- 3/4 mod uret. Er der en tomgangs dyse i din karburator :?:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af maxibent »

Har haft noget af det samme problem,der hvor membranhus skal pakke
tæt med studsen kan let opstå utæthed.
Prøv at få fat i noget pakningspapir og lav en pakning der passer 112%
og giv den noget silicone pakning,så tror jeg du får en ny knallert det kan
være meget svært at se utætheden selv om man står med de to dele,men
vist man giver det noget opvaskemiddel og vand kan man måske se det
bobler et sted når man puster ind i studsen.
Brugeravatar
Brian H
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:14
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Brian H »

jeg har prøvet 3 indsugningsplader for at væer sikker på de ikke var skæve og selv lavet pakning hver gang... jeg tror ikke det er noget med karburator eller indsugning da jeg har prøvet ALT
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af nielsfup »

Hmm
Bruger den olie.
Det kan jo også være udstødningen.
Jeg tror det kan være fordi der ikke kommer luft nok gennem motoren i tomgang og der derfor bygges et lille lager af benzin op i krumtap huset.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Frandsen »

nielsfup skrev:Hmm
Bruger den olie.
Det kan jo også være udstødningen.
Jeg tror det kan være fordi der ikke kommer luft nok gennem motoren i tomgang og der derfor bygges et lille lager af benzin op i krumtap huset.
jeg tror faktisk Niels godt kan ha ret prøv at løfte gummihætten ved karburatoren eller kør helt uden dæksel
jeg har selv bikset en del med mit luft insugnings system mest pga stort tun men symtomerne er de samme
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Poul-Erik A. »

Her er måske en fejlkilde : I sommers prøvede jeg noget lign. med den grønne SS, for den ligesom druknede ved bl.a. at holde for rødt lys og jeg havde også karburatoren under mistanke. Jeg prøvede en anden karburator - men det hjalp ikke og nærmest lidt febrilsk åbnede jeg ind til tændingen for at tilse platinafstanden og da jeg drejede lidt på svinghjulet, hørte jeg en "snøften" - og så var jeg klar over at der var opstået en utæthed i simmerringen !!!! Efter udskift af denne, kørte den bare godt igen... :wink:
Jeg havde ellers forestillet mig, at det skulle bevirke det modsatte - nemlig ligesom falsk luft - men nej ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Brian H
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:14
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Brian H »

ja den har meget let ved at drukne :? hvad skal jeg stille op for at løse det problem :?: :?: jeg har prøvet uden dækselet uden held...
jeg må jo bare på ryggen af den motor igen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af strynboen »

måske kan man prøve at skrue olie proppen/pinden ud mends den køre..og se om der ændres noget,,,hvis den anden simmering i krumtappen er gået...men så burde den ryge,,og bruge gear olie
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af nielsfup »

Hvad er historien. Hvornår begyndte den med det.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af bonde søren »

jeg kender en der havde en std yamaha fs1, men den ville ingenting med 5.4 hk udstødning, prøv at sætte std og se løjer :)
fuskeren
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Kim B S »

bonde søren skrev:jeg kender en der havde en std yamaha fs1, men den ville ingenting med 5.4 hk udstødning, prøv at sætte std og se løjer :)
Hej bonde søren.
Jeg har prøvet at køre både med og uden Plump, med 5,3 udstødning. :wink: Og min Yamaha kørte helt fint både med og uden. :wink: Så det burde ikke have noget at sige. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Brian H
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:14
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Brian H »

historien er den at den er lige samlet med nye lejer og simmerringe og da den lige blev startet op var den gal fra starten af,ikke så slemt som nu men det er nok fordi jeg har skiftet fra 16 mm indsugning til lovlig :roll: det er så slemt at den ikke er til at køre på så jeg ved af gode grunde ikke om den bruger olie..
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af nielsfup »

hmm
bruger den olie.....
Syntes dem røg lidt :?: :?: :?:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg har i den grad brug for hjælp

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Brian H skrev:den har nok kun kørt max 5 km siden, så jeg ved ikke om den bruger olie


hvor stor er din dyse :?: ,,,, en 110~ højst 115 dyse ,,, når den kun har tun udstødning på,,,
og dyse nålen i midterste hak,,, og hvor høj er svømmer standen i karburatoren,,, for høj væske stand i bunden af karburatoren kan gøre at den står og "slubre" en smule benzin extra med ind i tomgang,,, igennem hulerne til luft blandingen,,,, ( måske har du en kort nåleventil i og en kort svømmer i ) ,,, det vil give en høj væske stand,,, måske en længere svømmer kan ændre lidt på det,,,, et andet let overset problem kan være at din nåleventil ikke vil lukke helt tæt ,,, der skal kun nogen få extra dråber benzin til i tomgang for at den vil "drukne",,, og så spørgsmålet til millionen er det en original mikuni karburator du har sat på eller er det hr hansens mokuni,,, mokunien har en tendens til at når den har været monteret lidt ,,, så begynder svømmeren at ville "hænge" lidt ,,, det er ligesom om de svømmere vil udvide sig lidt når de kommer i benzin på dem,,,så kan der slibes lidt af de styre vulker i siden af svømmerhuset,,, eller man finder en original svømmer og bund til karburatoren,,, det var bare lidt af de ting jeg selv har rodet med i tidens løb,,, for jeg tror ikke helt på den med at den er utæt ,,, så den suger falsk luft ind,,, den lyder jo ellers fint og starter nemt,, ( jeg har prøvet at den dobbelt semmiring som sidder bag det lille primær tandhjul har lavet numre ved at være revnet ) men da firtaktede den hele tiden,,, håber du finder en løsning på det :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"