Linux og Mozilla Firefox

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Allan M »

Skulle have ny computer og besluttede mig for at skrotte Microsøft Windows og prøve det dér Linux-hejs :)

Det virker, hold da op, hvor kan det mange ting grafisk, og det er hurtigt. Dette forum ser ud helt som det plejer med Mozilla-browseren.

Jeg har købt en lavbudgets-Zepto til 2599,- kr, alligevel kan jeg jonglere rundt med 4 skriveborde på en 3d-terning med dvd-afspilning igang på det ene, dokument på nr 2, browser åben på nr 3 og installation af program på nr 4. UDEN at noget hakker eller kører dårligt. Den var ikke gået på Windows. 8)

Åhja: Det er gratis :mrgreen: Også office-pakken, som hører med. http://www.ubuntu.com

Men regn med 3-5 dages øve-sig-tid for at få det lært/tilpasset egne ønsker.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Allan, tillykke med købet & valget..

Jeg har også tidligere forsøgt mig (3-4 år siden) men havde svært ved at vænne mig til de andre programmer (det er uden tvivl blevet bedre)

Jeg stødte hele tiden ind i ting jeg kunne med windows programmer, som jeg pludselig ikke kunne i linux.

Lad os ENDELIG høre om dine løbende erfaringer.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Allan M »

Jeg prøvede Ubuntu 7.10 og PCLinuxOS først. Det gik ikke. Jeg var også lige ved at blive sindssyg af at så virkede lyden ikke, så virkede noget andet ikke.
Den nye version Ubuntu 8.04 virkede fra start. Hvis ikke det havde gjort det, så havde jeg også droppet projektet igen. Jeg var på grænsen af, hvad jeg gad at rode med.

Mht programmer, så er der en (gratis) integreret download-funktion, hvor man kan vælge mellem for tiden ca 24.000 diverse programmer og tilføjelser. Dem, jeg har installeret er lige så gode som Windows-programmerne. Nogle er bedre, f.eks billedbehandlingsprogrammet og mediaplayeren! Den gratis OpenOffice-pakke (som også findes til Windows) har dog en ret dårlig stavekontrol på dansk.
derudover kan man ikke spille de spil, som de unge spiller. Så vidt jeg forstår, fordi de ikke udgives af spilfirmaerne til Linux.
Og man skal også lige lære at leve med, at man bliver spurgt om godkendelse af ting før computeren gør dem af sig selv.

Jeg har faktisk en licens til windows og en officepakke liggende. Men lige nu kan jeg ikke få mig selv til at gå tilbage fordi Ubuntu/Linux har boostet hvad min computer kan. Det, som kan få mig til at ændre mening er, hvis jeg ikke kan finde mig til rette med OpenOffices skriveprogram, som jeg bruger dagligt. Jeg er ikke religiøs omkring det :wink:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Morten - Webmaster »

UPS !

Så ligger der også ubuntu på min laptop... endda på et eksternt usb drev, så når jeg sætter den i docking stationen hjemme så booter den på usb og ubuntu, ellers bare firma install (XP)

Så kan jeg rode alt det jeg vil, jeg må jo ikke instalere noget på den ellers :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det her går jo helt godt....

Bruger du messenger Allan ? og i så fald hvilken ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Linux og Mozilla Firefox

Indlæg af Allan M »

Jeg bruger ikke messenger, men min (væsentligt yngre) svoger siger, at der er inkluderet et program, som går direkte på messenger. Men jeg er ikke inde i det dér nymodens noget :wink:
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"