Nu må i hjælpe mig!!

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af nielsfup »

// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
grossmann
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 22:18
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af grossmann »

Tak for linket
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg sad lige og surfede på det der med luftskruens effekt i det høje område.
Her en tegning der viser at skruen har lidt virkning i dette område. Så jeg tror faktisk der er en effekt.

Især med lovlig karburator da hoved dysen her er lille og derfor ikke han "overdøve" luftskruen lige så godt som en 16mm med stor dyse.
Vedhæftede filer
miku.gif
miku.gif (4.87 KiB) Vist 4871 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af strynboen »

ja det har også været min teori,,at på meget små kaburatore,,har tomgangs skruen en lille effekt ved alle omdrejninger,,men ved større kaburatore er det mikroskopisk forskel,,pga de større dyser..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af claus olieklud »

godaften... tegningen viser jo med al tydelighed at "luftskruen" overlapper de øvrige systemer. jeg går ud fra at der er tale om en yamaha med vm 10 med plump. der hvor jeg gik ind i tråden og blandede mig, var da man sagde at man med fuld gas stillede lidt frem og tilbage til maximale omdrejninger, og i det er jeg uenig... hvis knallerten er justeret så den går optimalt i tomgang og med lidt gas, men får enten for meget eller for lidt ved fuld gas, er det da ikke luftskruen man skal forsøge at hente det hjem på, men derimod dysestørrelse ( nål/dysestørrelse) der skal tilpasses !!! en ny påstand fra min side er at det ikke er givet at en knallert skal kunne tage maximale omdrejninger ubelastet !!! tænk på en motorsav - ubelastet må den gerne lige 4 takte pludre lidt på toppen, for så at trække rent under belastning... strynboen er nok den som har mest ret - han siger nemlig at vi alle har lidt ret, og en yamaha ikke er en rumraket - så er det jo heller ikke mere avanceret... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu må i hjælpe mig!!

Indlæg af nielsfup »

Hej Claus
Jeg er helt enig med dig.
Jeg vil ikke afvise at luft skruen kan gi lidt i toppen på en lovlig karburator med alle begrændsninger intakt. MEN det er meget lidt og slet ikke meningen.

Luft skruen skal stilles ved tomgang. Og blandingen ved fuld gas bestemmes af Dysen. strålerør og nål justere blandingen i mellem området.

Og som du skriver "det ikke er givet at en knallert skal kunne tage maximale omdrejninger ubelastet !!!"
Det er lige præsis det jeg kan mærke på min Yamaha, i 1 gear virker det som den får for meget benzin og kan ikke komme så højt op i omdrejninger ( den dør på toppen) 2 gear går det bedre, som den kan i 3 og 4 gear hvor der er belastning på.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Tuning"