hej alle det er nu ved at være noget tid siden i sidst har hørt fra mig.
det er nok mest fordi jeg jo fik en søn i november og han har taget al den tid der var tilovers efter arbejdet.
men nu prøver jeg at blive aktiv igen.
jeg skriver fordi jeg har skilt min motor af fordi den døde for mig, jeg fandt hurtigt fejlen i et defekt tændrør og stempel men jeg besluttede mig for at give den hele turen så jeg var sikker på at alt det andet bare virkede...
nu har jeg så et spørgsmål til mit gearskifte...
skal der mangle en pind i den her?
i får også lige et af junior, hans første gang i værkstedet. det gør jo ikke noget de lære det i en tidlig alder.
han skrald griner også hver gang jeg laver noget der larmer
spørgsmål til gear skifte mekanisme.
spørgsmål til gear skifte mekanisme.
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: spørgsmål til gear skifte mekanisme.
hej ja det skal der jeg havde samme bekymring første gang jeg åbnede en yamaha motor men der skal mangle en pind i kamskifteren så renover du bare vidre
fuskeren
Re: spørgsmål til gear skifte mekanisme.
ok.. det vil jeg gøre... det skal måske forestille at være fri gearet?
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Re: spørgsmål til gear skifte mekanisme.
Hej Martin P.
Tillykke med Knægten. Det er da en fin lille gut du har fået der. Det kan heller ikke være for tidligt at lære lidt om Yamahaen. Jeg begyndte nok for sent med mine sønner.
Det resulterede i at ingen af dem vil have Yamaha FS1 i dag.
Hilsen Kim.
Tillykke med Knægten. Det er da en fin lille gut du har fået der. Det kan heller ikke være for tidligt at lære lidt om Yamahaen. Jeg begyndte nok for sent med mine sønner.
Det resulterede i at ingen af dem vil have Yamaha FS1 i dag.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: spørgsmål til gear skifte mekanisme.
Kim B S skrev:Hej Martin P.
Tillykke med Knægten. Det er da en fin lille gut du har fået der. Det kan heller ikke være for tidligt at lære lidt om Yamahaen. Jeg begyndte nok for sent med mine sønner.
Det resulterede i at ingen af dem vil have Yamaha FS1 i dag.
Hilsen Kim.
hehe tak tak.
ham her griner over hele 5-øren når han kan få lov til at sidde på min 49ccm pocketbike.
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: spørgsmål til gear skifte mekanisme.
hej det er fordi at gearaksel kloen griber jo fat i de små stænger men når den er kommet i 4 gear så skulle 5 ligge der hvor den mangler men der er jo ikke 5 så det er for at når man træder på gear pedalen i 4 at man så ikke ryger i frigear sådan har jeg forstået det
fuskeren