Kaliber fedt.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Frederic
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 00:45
Kontakt:

Kaliber fedt.

Indlæg af Frederic »

Hej,

Jeg er igang med at renovere min bremse cylinder og er næsten færdig, jeg skal bare samle det hele igen, men jeg skal bruge noget fedt i cylinderen men hvor før jeg fadt i det henne. Det skal være i en butik og ikke en internetshop.

på forhånd tak for hjælpen :)
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af subwoof »

kobber fedt, spørg dit lokale værksted der kan du sikkert få det for en 5'er til kaffekassen
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af Reedvalve »

For guds skyld ikke bruge kobberfedt! Jeg må endnu engang fortælle, at kobberfedt ikke høre til knallerter/motorcykler. Det er noget man bruger på biler og traktorer. Selv bruger jeg ikke kobberfedt (heller ikke på bilen). Hvis det er bremse kaliberen skal du bruge silicone fedt, som bruges til bilers bremsekaliber. Hvis det er bremse cylinderen ved styret. Skal du bruge bremsevædske til at montere indmaden med.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af Jensmc »

Der findes en speciel bremsefedt til stemplerne. Både oppe og nede. Men ikke andre steder. Der skal der bruges vandhanefedt eller siliconefedt. ALDRIG alm. fedt, da gummiet så vokser og det ikke længere kan glide ordentligt.
Bremsefedt opløser ligesom bremsevædske lakken, så pas på!!! Det gør siliconefedt ikke.
Bremsefedt kan købes i velassorterede autoreservedelsbutikker.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af subwoof »

har ellers altid brugt kobberfedt :roll: :roll:

taget fra værkstedet på gården :lol:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Frederic
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 00:45
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af Frederic »

Ja jeg ved godt hva det er for noget jeg skal bruge, men har ikke kunne finde det nogen steder. ?
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af tøffe »

mange steder hvor de sælger auto dele sælger det men det skal nok værer de steder der sælger kvalitets dele der har jeg købt en stor tube en gang og der er til mange gange i den mvh tøffe
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af strynboen »

når jeg købte rep sæt til calibren i volvoen i biltemea,,fulgte der nogle små tuber med stempel fedt med,,tror at girling og andre mærker levere det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Frederic
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 00:45
Kontakt:

Re: Kaliber fedt.

Indlæg af Frederic »

Mange tak for alle svar.
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"