43 mm alu stempel ringe

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

43 mm alu stempel ringe

Indlæg af bonde søren »

hej jeg har et 43 mm alu cylinder der kører rigtig godt indtil for nylig den kunne ikke startes på kickstarter, men den kunne med nød og næppe løbes igang, men havde ikk det samme træk så skildte det ad og så stempel ringen er færdig. men der er heldigvis ikke sket noget med cylinderen... :wink:

Er der nogle der ligger inde med sådan nogle sataner, det er det stempel med kun en ring...
Eller har i et link til hvor man kan købe dem. Jeg vil gerne have fat i et par stykker til lagret da det er et fantastisk cylinder :D

også jeg har også et andet problem min yamaha bankede rigtig meget, fandt så ud af at stempel gik på toppen. Så troede jeg det var fordi det var et hjemme planet topstykke, men efter skift blev det ved, så lagde jeg to bund pakninger i det tog lidt af comp. men den gik godt.. ingen banken. Så da jeg havde cylinder af for at konstatere det med stempel ringen, så ødelagde jeg bundpakningerne, da de hang fast med lidt flydene pakning... men jeg havde heldigvis en på lager men så banker den jo igen, så filede jeg noget af top pakningen selv om det er en 43 mm toppakning og det hjalp lidt men ikke nok hvordan kan det være den banker, det er ligemeget hvilket topstykke jeg bruger, er det cylinder eller stempel der ikke har de rigtige dimentioner ??
fuskeren
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af claus olieklud »

hej... der en en million faktorer der skal gå op for at tune en knallert !!! en ting vi lige må ha`på plads er hvad kompression er: det er overtryk skabt af stemplet de hopper op og ned. god kompression er når cylinder og stempel holder tæt !!! det at du kører med planet/højkomprimeret topstykke kontra lovlig, er udelukkende et spørgsmål om kompressionsforhold ! det jeg vil frem til er at når man siger god kompression betyder det: tæt i cylinder/stempel..... dvs et dårligt cylindersæt får ikke bedre kompression ved at montere planet/højkomprimeret topstykke !!! desuden er det en dårlig ide at bruge flere bundpakninger samtidig. det er af hensyn til varmeafledning mellem cylinder/motorblok !!! 2 toppakninger holder dårligere tæt end kun en... fræs istedet ud i topstykket for at lave plads.... jeg tror der er lidt forskelligt at kikke på !!! hilsen claus olieklud.....
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af bonde søren »

jeg er helt med på hvad du skriver :D men hvis cylinder er og stempel er tæt vil et planet topstykke stadig giver større /hårdere komp...
fuskeren
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af Jesper C »

claus olieklud skrev:hej... der en en million faktorer der skal gå op for at tune en knallert !!! en ting vi lige må ha`på plads er hvad kompression er: det er overtryk skabt af stemplet de hopper op og ned. god kompression er når cylinder og stempel holder tæt !!! det at du kører med planet/højkomprimeret topstykke kontra lovlig, er udelukkende et spørgsmål om kompressionsforhold ! det jeg vil frem til er at når man siger god kompression betyder det: tæt i cylinder/stempel..... dvs et dårligt cylindersæt får ikke bedre kompression ved at montere planet/højkomprimeret topstykke !!! desuden er det en dårlig ide at bruge flere bundpakninger samtidig. det er af hensyn til varmeafledning mellem cylinder/motorblok !!! 2 toppakninger holder dårligere tæt end kun en... fræs istedet ud i topstykket for at lave plads.... jeg tror der er lidt forskelligt at kikke på !!! hilsen claus olieklud.....

Hey Claus

Jeg må lige blande mig lidt i den her tråd :wink: når nu du skriver det er en dårlig ide med flere bundpakninger pga varmeafledning hvad er det så lige precist du mener? dårligt benzinflow eller cylinderen ikke blir varm nok? hehe.. jeg kører med 3 bundpakninger og det fungere fint.. bevares der er ikke så meget kompression som på din med alucylinder men den går godt og er omdrejningsvillig.. Jeg må se at få undersøgt om jeg har en længere plejlstang i og få fræst ud i topstykket for det er jo det mest rigtige med en bundpakning :!:
P.s det var godt du endelig fik købt en bobbeludstødning så vi kan køre om kap :!: Vi ses måske fredag :wink:
Mvh
Jesper C
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af Jesper C »

Protuna har hispeed stempler.
Mvh
Jesper C
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af tøffe »

det kunne også værer dti plej leje der er ved at gå så banger den også meget prøv at tage fat i din plejstan og se om du kan rygge den op og ned så er den færtig mvh tøffe
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af bonde søren »

hej tøffe der er OVERHOVEDET ingen slør i krumtappen jeg har filet toppakningen op så går det lige men er du gal der er meget komp på nu :O den går rigtig godt jeg tror jeg optager en video her en af dagene :D
fuskeren
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af bonde søren »

yam-der skrev:Protuna har hispeed stempler.
jamen hvilken tolorence ska jeg bruge a-b-c-d-e-`??
fuskeren
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: 43 mm alu stempel ringe

Indlæg af Jesper C »

bonde søren skrev:
yam-der skrev:Protuna har hispeed stempler.
jamen hvilken tolorence ska jeg bruge a-b-c-d-e-`??
Det står i toppen af cylinderen hvor toppakningen sidder.. Står der c er det et c stempel du skal bruge.
Mvh
Jesper C
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"