Jeg gjorde forleden et røverkøb (tror jeg) da jeg købte en fuldstændig original FS1 (selv alle skruer og lakeringen er original) der går perfekt i moteren for 3000.
Da jeg kom hjem med den blev jeg dog lidt betænkelig. Alting ved den ligner den danske 2 gears model problemet er bare at den er 4-gearet. Jeg tror nok det har noget at gøre med at den er købt i Sverige.
Jeg er rimelig sikker på at den ikke har været skilt ad før, men der kan selvfølelig godt være tale om en modifikation.
Er der nogen der ved om den model der på det danske marked blev solgt som 2-gearet på det svenske marked blev solgt som 4-gearet?
På forhånd tak
Mærkelig svensk model
..
2-gearen fandtes kun i Danmark, og kun for at tilfredsstille den skrappe lovgivning. Her havde den også en Sting-forgaffel (gys!) på, for at få den ned under 60 kilos vægt + andre "klejne" plasticdele
Alle andre steder (f.eks. Sverige) var modellen original, dvs 4 gear og stor forgaffel, dobbeltsæde osv.
Alle andre steder (f.eks. Sverige) var modellen original, dvs 4 gear og stor forgaffel, dobbeltsæde osv.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Hej MaaQ.
Hvad med stelnr. - det starter nok med 3EE og er der en frigearslampe, der kun lyser med motoren igang p.g.a. manglende batteri og et lille speedometer - så skal det nok være en rigtig 2 gears fra ny ! De var vistnok nemme at ændre til 4 gear(har dog ikke selv prøvet), da motor/gearhus var det samme.
Hjalp dette ?
M.v.h. Poul-Erik A.
Hvad med stelnr. - det starter nok med 3EE og er der en frigearslampe, der kun lyser med motoren igang p.g.a. manglende batteri og et lille speedometer - så skal det nok være en rigtig 2 gears fra ny ! De var vistnok nemme at ændre til 4 gear(har dog ikke selv prøvet), da motor/gearhus var det samme.
Hjalp dette ?
M.v.h. Poul-Erik A.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Stelnummeret starter med 3F4 så vidt jeg husker og frigearslampen lyser så snart der er tænding på, men ellers ligner den den danske 2-gears model.Poul-Erik A. skrev:Hej MaaQ.
Hvad med stelnr. - det starter nok med 3EE og er der en frigearslampe, der kun lyser med motoren igang p.g.a. manglende batteri og et lille speedometer - så skal det nok være en rigtig 2 gears fra ny ! De var vistnok nemme at ændre til 4 gear(har dog ikke selv prøvet), da motor/gearhus var det samme.
Hjalp dette ?
M.v.h. Poul-Erik A.
Findes der et sted hvor man kan slå stelnummeret op?
Edit: Har netop haft motoren lukket op: den ser ud til aldrig at have være skilt ad før (vil jeg ikke ødelægge før jeg får problemer) så den må næsten være original....