hjælp

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

hjælp

Indlæg af bo pedersen »

jeg har fundet min gamle 78ér frem igen, den har stået stille i 10 år! jeg har skilt motoren ad, nye lejer osv. det hele har fået en tur så det skulle bare være iorden.... men! jeg kan ikke få den til at gå ren i motoren, luftskruen er 4-5 omgange ude :shock: og nå karburatordækselet ikke er på går den næsten 100 % men ikke helt :evil: nogle gode råd :?:
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bonde søren »

den får for lidt benzin fordi når du sætter karbu dæksel på vil den ikk få så meget luft da den ska "hive efter vejret" så dyse 5 numre på og så prøv ti hvis den stadig ikk går helt godt ??
fuskeren
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

okay måske. det er en 180´er der er på nu, der var en 190´er først men gik så ned.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Bo

Velkommen her på forum :D ,,,,

har du renset de 4 små huller i dyse røret,,, sider i det messing stykke dysen sider i,,, og ved siden af hoved dysen er der et tyndt støbt rør der sider en dyse deroppe den kan skrues ud med en fatnings skruetrækker,,, har du renset kanalerne godt til luftskruen så der er gennem gang i dem også ud af siden på karburatoren,,, sidder din dysenål rigtigt ,,,, og har du den rigtige størrelse dyse i i forhold til cylinder og indsugning og karburator størrelse,,,
og din svømmerstand er den forhøj så benzinen står forhøjt i karburatoren ,,,,, :?:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

alt har været blæst igemmen så det skulle også være iorden :cry:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

bo pedersen skrev:okay måske. det er en 180´er der er på nu, der var en 190´er først men gik så ned.

Hov vær lige obs på de dyser har selv lige bøvlet med en yamaha som heller ikke ville noget ,,,, det var den dyse som sad i der var galt i hul størrelsen ,,,, der var hullet i en 170 dyse noget større end det var i en 180 dyse,,,, den 180 dyse gav lidt for meget ,,, 170 dysen druknede den ,,, endte på en original 160 dyse så kørte det super så prøv lige at tjekke hul størrelsen i dyserne ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

jaa måske. den kører med 43 mm cyl. planet top- 16 mm Karburator.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

bo pedersen skrev:jaa måske. den kører med 43 mm cyl. planet top- 16 mm Karburator.
til det sæt der har jeg en 160 original dyse i og den går jævnt og med fin optræk,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af nielsfup »

Hej Og velkommen til.
Som Johnny skriver tror jeg også den får for meget benzin.

Hvordan går den i tomgang med luftskruen 1 1/2 omgang :?: ud kan den overhovedet køre med denne indstilling :?: .

Hvis den også køre dårligt i tomgang er det ikke hoved dysen men skidt et eller andet sted i karburatoren.
Måske den lille dyse Johnny omtaler eller en af de andre boringer.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

den kan godt gå i tomgang, men når den får gas er det som om den ikke helt kan få luft. den kan ikke kører vist luftskruen ikke er 2-3 omgange ude :?:
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

så er Karburatoren blæst igemmen igen og en 170´er dyse sat i, men nej det blev ikke bedre :evil:
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af nielsfup »

Måske kan du prøve med en hel anden karburator for at udelukke det.
Ellers kan det være problemer med membranen.
Hvad med udstødningen ryger den sort eller ser det fint ud.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

den ryger ikke mere end den skal, det er bare lidt sær at jeg kan kører en tur hen ad vejen hvor den kører som den skal, og når jeg så prøver igen går den ikke godt!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af strynboen »

prøv lige at skifte tændrøret,,,jeg roede med kaburatoren en uge,,og til træffet skiftede vi tændrøret,,og så kørte den pludselig fantastisk..det var et nyt rør som sad i,,,så jeg ville ikke tro at det var defekt,,men det var det...måske er kondensatoren også lidt dårlig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

det er også prøvet! men man ved jo ikke, det er jo nok en lille ting. kondensatoren er godt nok ikke skiftet.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4252
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af FS1originalen »

Hvad med membranerne. Er de monteret med fine nye unbrakoskruer på indsugningspladen. Hvis ja, så er de for høje i hovedet til at indsugningspladen slutter tæt til pakningen. Temperaturforskelle kan så gøre at den sommetider er den næsten tæt, og sommetider ikke. De 2 skruer SKAL være med lavere hoved end en unbrako.

Er det unbrakoer, så check lige indsugningspladen for skævhed inden membranerne monteres igen.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
bo pedersen
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 11. aug 2008 10:56
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af bo pedersen »

også et godt bud, men det er også iorden :!:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"