få plump ud hvordan

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

få plump ud hvordan

Indlæg af Tuddi »

Hey ..
Nu har jeg bikset og bøvlet med at få den plumb ud fra indsugning men kan simpelthen ikk få den ud.
Nogen der har nogle gode råd?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af Kai »

På eget ansvar:
Find et stump rør der passer rimelig præcis omkring studsen (den side karburatoren sidder på)
Stil rør+indsugningsplade på skruestikken eller andet lige/solidt så bagsiden af pladen vender op.
Put en kort 6mm unbrakoskrue ned gennem plumben (fra den side hvor den er svejset fast)

Et hurtigt og fast slag af en god hammer på unbrakoskruen, så følger plumben med ud.
I de allerfleste tilfælde kan svejsningen slås af bagefter med en hammer og dorn/lille mejsel
ellers er den nem at runde af med en fil fra motorsaven.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af Tuddi »

takker, skal prøves imorgen ;)
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af lund »

ellers hvor er du fra:D for så kan jeg lyn hurtigt lige flå den ud for en 50'r eller der omkring;D
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af Kim B S »

Tuddi skrev:Hey ..
Nu har jeg bikset og bøvlet med at få den plumb ud fra indsugning men kan simpelthen ikk få den ud.
Nogen der har nogle gode råd?
Hej Tuddi.
Jeg har altid fjernet svejsningen ved at bore med et sandbor, så er plumben lige til at skubbe ud. :wink: Så er man også sikker på at man ikke ødelægger noget. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af Allan M »

Plomben er for godt svejset til at slå/hive ud. I gamle dage gik det vist, men ikke på de nyere lovlige indsugningsplader.

Det nemmeste råd: Køb en 16mm fra Protuna og tilpas den så den slutter tæt.

Ellers: pil indsugningspladen af og fjern svejsningen på bagsiden af plomben med en lille multisliber/dremel. Så kan den forsigtigt slås ud.

Men husk: Man må ikke køre uden plomb :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af Jensmc »

Jeg har en studs uden plomb. Den kan du få for en 50`er plus porto.
Den passer fint i karburatoren, da den er drejet ned og har fået et bøs på de korrekte 20 mm.
Og så er den plan så den er tæt! :D :D
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: få plump ud hvordan

Indlæg af strynboen »

ja lad være med at ødelægge en lovlig plade,,find en anden :lol: :lol: og gem den lovlige som souvenir
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"