tændings udsætter ved topfart

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: tændings udsætter ved topfart

Indlæg af Kim B S »

subwoof skrev:kai

kan det godt rense ud på 1-1,5 time??

og skal man pille føjte osv ud?
Hej subwoof.
Ja, pil fløjten ud. :wink: Der i sidder meget af soden som regel, og kan skrabes ud med en skrugetrækker. Når fløjten så er ude kan man også skrabe sod af længere inde, bare man har en lang stang eller lignede som kan nå ind. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: tændings udsætter ved topfart

Indlæg af subwoof »

ok må jeg lige gører ;)

har lig taget noget "fyfy" med hjem fra arbejde..
det virker som ætsratron(kautisk soda) bare 10x gange kraftigere :O vi bruger det til malkeanlægget når det skal ha den store rens 2 gange om året.. det er vandopløseligt og skummer næsten ikke.. vi må kun bruge det fordi det er en arbejdsplads og med handsker osv.. ingen salg til private :O det er forbudt hehe.. tror måske det kan gøre tricket på 15 min :D
men må lig skrabe det værste ud først
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændings udsætter ved topfart

Indlæg af strynboen »

hmmmm i gamle dage brugte vi salpetersyre,,til malkespanden,,det røg ud gennem et rør i gulvet,,og ud i haven,,hvor der stod en kæmpe hybenrose,,den blev kæmpe stor,,så det er en slags kunstgødening,,,når det er fortyndet,,,det er self forbudt i dag,,som alt andet godt,,,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: tændings udsætter ved topfart

Indlæg af subwoof »

strynboen skrev:hmmmm i gamle dage brugte vi salpetersyre,,til malkespanden,,det røg ud gennem et rør i gulvet,,og ud i haven,,hvor der stod en kæmpe hybenrose,,den blev kæmpe stor,,så det er en slags kunstgødening,,,når det er fortyndet,,,det er self forbudt i dag,,som alt andet godt,,,,
yes yes
jeg har endda malket med spandmaskiner.. som nok et af de sidste steder i DK, der havde vi os noget fyfy :D
men tror sq det her er effektivt, det kradser ihvertfald godt når nu man "glemmer" handskerne, og har et lille sår på fingerene

men må lige ha skildt skidtet ad hehe, og så ha renset ud :twisted:

men tror heller ikke det skal ha for lang tid, det skal jo heller ikke være sådan at der kun er chrom laget tilbage :mrgreen:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"