olie/benzin fra koblingsdæksel??

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

olie/benzin fra koblingsdæksel??

Indlæg af subwoof »

hejsa
i ved jo, at når man er ved at være på den gode side, af noget fusk, kommer der flere problemer.

var ude at køre en god tur på knap 50km, og midt i viborg by, faldt omløberen til udst. af.. når men, op på fortovet og få skruet den på med mine fine læderhandsker(lidt rocker er man vel 8) ).
meen her idag, var jeg ved at satte rpm. tæller til ledningsnettet, havde den så startet, og så til min skræk. at der løb noget olie/benzin ud ved koblingsdækslet..

har aldrig bemærket noget utæt de gange jeg har dækslet af. men det lugter og føles som en god 2 taktbenzin. men kan ikke lokalisere om det kommer fra forrøret, eller hvorfra..

har tjekket olien, og den er ved min.strege så det sku være ok. men olien ser lidt grålig ud, men føles fin.

er den grålige farve "bare" kondensvand? eller er det benzin? den kører som en drøm kan stå så lavt i tomgang at jeg kan tælle gnisterne på tændrøret.
å har næsten udelukket at krumtapshuset er utæt.
men det skal siges at udstødningspakningen, blev let beskadiget ved at blive tabt med 60 km/t og derefter sat på med varme fumle fingre :lol:
og det er kun når den er kold, og står i tomgang med choker.
når først den er varm er der ingenting.. den ståt på sidestøttefod, så den står jo skrå til koblingssiden, derfor vil evt. benzin fra udstødningsporten jo rende den vej..

kan det være overskydende benzin? det ligner og lugter som benzin.. så tænker det nok er benzin grundet den rige blanding med chokeren.

men vil lige høre jeres mening :P og vil lig tilføje at jeg ikke har undersøgt det så meget igen, da jeg ligger syg med pistol ski' :twisted:

så kan den trille på job imorgen? køber motorpakninger hos benny, da der alligevel skal laves gevind, og nogle lejer og gearolie hos tantehansen.. lejerne derfra er jo skf så de jo fine, og deres gearolie er tilpas ringe til at koblingen ikke smutter rundt :roll:

MvH
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"