Yamaha Passola årg. 1980. Byttet væk.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af tøffe »

Kim B S skrev:Hej Alle.
Var ovre hos Michael (Tøffe) i dag. Og har i dag skruet lidt i Passolaen i hans værksted. :wink: Vi fandt ud af at den faktisk er rimelig sund i motoren. Ikke noget med dårlige lejer eller andet som kræver den store renovering. :D Cylinder og stempel ser også rimelig sund ud. :D
Jeg har også tank og karburator pillet af, for at rengøre alt indvendig. :wink: Jeg skal der over igen i morgen for at samle, og måske lave mere. :wink: :D
Hilsen Kim.

Og lige en speciel hilsen og tak til Michael for lån af værksted og hjælp med Passolaen. :wink: :D
hej kim det var da så lidt men syntes selv du skal fortælde hvordan dagen giki dag :P mvh michael tøffe
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
:D :D :D Var igen i dag ovre hos Michael (Tøffe). :D :D :D :D Og nu kan den køre, endda rimelig godt. :D Den trækker fint og fortsætter langt op i omdrejninger, hvis den får lov ned af bakke. :D Så nu drejer det sig om elsystemet, da lyset ikke virker og der er også knas med tændinglåsen. :lol: Man kan starte den uanset hvor nøglen er drejet hen. :lol: Og der næst skal der pyntes lidt på udseendenet. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Reedvalve »

Kim B S skrev:Hej Alle.
:D :D :D Var igen i dag ovre hos Michael (Tøffe). :D :D :D :D Og nu kan den køre, endda rimelig godt. :D Den trækker fint og fortsætter langt op i omdrejninger, hvis den får lov ned af bakke. :D Så nu drejer det sig om elsystemet, da lyset ikke virker og der er også knas med tændinglåsen. :lol: Man kan starte den uanset hvor nøglen er drejet hen. :lol: Og der næst skal der pyntes lidt på udseendenet. :wink: :D
Hilsen Kim.
Det var da lækkert. Den kører nu bare dejligt, sådan en passola. Hvad var problemmet så?

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Reedvalve skrev:
Kim B S skrev:Hej Alle.
:D :D :D Var igen i dag ovre hos Michael (Tøffe). :D :D :D :D Og nu kan den køre, endda rimelig godt. :D Den trækker fint og fortsætter langt op i omdrejninger, hvis den får lov ned af bakke. :D Så nu drejer det sig om elsystemet, da lyset ikke virker og der er også knas med tændinglåsen. :lol: Man kan starte den uanset hvor nøglen er drejet hen. :lol: Og der næst skal der pyntes lidt på udseendenet. :wink: :D
Hilsen Kim.
Det var da lækkert. Den kører nu bare dejligt, sådan en passola. Hvad var problemmet så?

Kenneth
Hej Kenneth.
Jeg er faktisk ikke hel sikker, men jeg har rengjort tank og karburator, og sat ny benzinslange på, og renset Cylinder, topstykke og udstødning for sod, og så fik den selvfølgelig ny udstødningspakning, top og bundpakning. :wink: Jeg havde lidt småproblemer under vejs, med at få den tæt ved toppakningen. Men efter at Michael havde to stødstænger under kærlig behandling med en gevindskære, kunne jeg samle den med 4 nye bolte til topstykket, og starte den op efterfølgende uden problemer. Og da lød den helt rigtig. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af tøffe »

Kim B S skrev:
Reedvalve skrev:
Kim B S skrev:Hej Alle.
:D :D :D Var igen i dag ovre hos Michael (Tøffe). :D :D :D :D Og nu kan den køre, endda rimelig godt. :D Den trækker fint og fortsætter langt op i omdrejninger, hvis den får lov ned af bakke. :D Så nu drejer det sig om elsystemet, da lyset ikke virker og der er også knas med tændinglåsen. :lol: Man kan starte den uanset hvor nøglen er drejet hen. :lol: Og der næst skal der pyntes lidt på udseendenet. :wink: :D
Hilsen Kim.
Det var da lækkert. Den kører nu bare dejligt, sådan en passola. Hvad var problemmet så?

Kenneth
Hej Kenneth.
Jeg er faktisk ikke hel sikker, men jeg har rengjort tank og karburator, og sat ny benzinslange på, og renset Cylinder, topstykke og udstødning for sod, og så fik den selvfølgelig ny udstødningspakning, top og bundpakning. :wink: Jeg havde lidt småproblemer under vejs, med at få den tæt ved toppakningen. Men efter at Michael havde to stødstænger under kærlig behandling med en gevindskære, kunne jeg samle den med 4 nye bolte til topstykket, og starte den op efterfølgende uden problemer. Og da lød den helt rigtig. :wink: :D
Hilsen Kim.
ja den lyder rigtig sund og det var igtig hyglig at vær to i værkstedet og jeg fik min 77er dx lidt mer samlet det er ligsom at når det er liv i motoren så får man mer lyst til at samle tingen så på lørdag skulle min værer så meget samlet at den kan prøvkøres for første gang du uden at tank er malet og uden forbremse meeen det kan da prøvkøres håber jeg på og kims pasola lyder rigtig sund ja så god at man godt kan sige han er rigtig heltig med den så lykke til mvh michael tøffe
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Har i dag pillet det store motorsiddeskjold med kikstarter af, og fandt ud af at pakningen og olien manglede. Men der var også kun 3 skruger ud af de 11 der skal være. :lol: Men den er ellers meget fin i motoren, ser ikke ud til at være slidt ret meget. Så nu bliver den gjort ren indvendig, og får en ny pakning og olie. :wink: Og så skulle den gå som en symaskine. :wink:

Er der nogen som kan anbefale noget motorolie til min Passola? :?:

Jeg kan nemlig ikke rigtig huske hvad slags jeg brugte, da jeg havde tilsvarende køretøj i firserne. :lol: Og jeg ved jo at der er flere her på forum, som har en Passola. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Reedvalve »

Kim B S skrev:Hej Alle.
Har i dag pillet det store motorsiddeskjold med kikstarter af, og fandt ud af at pakningen og olien manglede. Men der var også kun 3 skruger ud af de 11 der skal være. :lol: Men den er ellers meget fin i motoren, ser ikke ud til at være slidt ret meget. Så nu bliver den gjort ren indvendig, og får en ny pakning og olie. :wink: Og så skulle den gå som en symaskine. :wink:

Er der nogen som kan anbefale noget motorolie til min Passola? :?:

Jeg kan nemlig ikke rigtig huske hvad slags jeg brugte, da jeg havde tilsvarende køretøj i firserne. :lol: Og jeg ved jo at der er flere her på forum, som har en Passola. :wink: :D
Hilsen Kim.
Hej Kim
Ifølge manualen er det 600 cc SAE 10w/30. Jeg troede egenlig, at det var noget transmissionsolie den skulle bruge?

Hilsen Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Reedvalve skrev:
Kim B S skrev:Hej Alle.
Har i dag pillet det store motorsiddeskjold med kikstarter af, og fandt ud af at pakningen og olien manglede. Men der var også kun 3 skruger ud af de 11 der skal være. :lol: Men den er ellers meget fin i motoren, ser ikke ud til at være slidt ret meget. Så nu bliver den gjort ren indvendig, og får en ny pakning og olie. :wink: Og så skulle den gå som en symaskine. :wink:

Er der nogen som kan anbefale noget motorolie til min Passola? :?:

Jeg kan nemlig ikke rigtig huske hvad slags jeg brugte, da jeg havde tilsvarende køretøj i firserne. :lol: Og jeg ved jo at der er flere her på forum, som har en Passola. :wink: :D
Hilsen Kim.
Hej Kim
Ifølge manualen er det 600 cc SAE 10w/30. Jeg troede egenlig, at det var noget transmissionsolie den skulle bruge?

Hilsen Kenneth
Hej Kenneth.
Tak for hjælpen! :!: Det vil sige at man kan bruge samme slags olie på Passolaen, som man bruger på sin FS1. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Kim B S skrev:Hej Alle.
Har i dag pillet det store motorsiddeskjold med kikstarter af, og fandt ud af at pakningen og olien manglede. Men der var også kun 3 skruger ud af de 11 der skal være. :lol: Men den er ellers meget fin i motoren, ser ikke ud til at være slidt ret meget. Så nu bliver den gjort ren indvendig, og får en ny pakning og olie. :wink: Og så skulle den gå som en symaskine. :wink:

Er der nogen som kan anbefale noget motorolie til min Passola? :?:

Jeg kan nemlig ikke rigtig huske hvad slags jeg brugte, da jeg havde tilsvarende køretøj i firserne. :lol: Og jeg ved jo at der er flere her på forum, som har en Passola. :wink: :D
Hilsen Kim.
Hej Alle.
Fik i dag samlet motoren igen med ny pakning og olie. :wink: Den var utæt i første forsøg, men ved hjælp af (Tøffe) Michael`s flydene pakning, lykkedes det at få den tæt i andet forsøg. :wink: :D Så vil jeg samle de sidste småting i morgen. :wink: :D
Der efter mangler jeg at få lys og tændingslås til at virke. :lol: Ikke en af mine stærke sider. :lol: Den kan startes uanset hvordan tændingsnøglen er drejet. :lol: Og ingen lys virker. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af FS1originalen »

Det ser ud til at Taiwansen stadig har tændingslåsen (i Middelfart) og kun til gammel model. Den har jeg kørt med i årevis.... Den duede faktisk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men prøv lig at se om der er en løs stelledning (sikkert sort) et sted. Får tændingslåsen ikke stel kan den ikke slukke og får lyset ikke stel kan det ikke tænde :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

FS1originalen skrev:Det ser ud til at Taiwansen stadig har tændingslåsen (i Middelfart) og kun til gammel model. Den har jeg kørt med i årevis.... Den duede faktisk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men prøv lig at se om der er en løs stelledning (sikkert sort) et sted. Får tændingslåsen ikke stel kan den ikke slukke og får lyset ikke stel kan det ikke tænde :!:

Erik
Hej Erik.
Jeg har også lagt mærke til at tændingslåsen er i T Hansen`s katalog, så det er da rart og vide at den er brugbar, hvis det skulle blive nødvendigt. :wink:
Mange tak for hjælpen. :wink: Det med stelforbindelsen vil jeg undersøge nærmere noget senere i dag, det lyder jo meget sandsynlig at det kan være det. :wink: Men skal lige sove først. :lol: :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Har i dag samlet det sidste, og monteret skjolde og det hele, men kan vidst godt pille dem af igen. :lol: For nu vil den hverken det ene eller det andet. :lol: Tændrøret bliver bare vådt, den starter ikke. :lol: Har tjekket at der er gnist, og det er der. :wink: Men alligevel ingen reaktion når man træder på kikstarteren. :lol: :? :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af strynboen »

det er nok noget gummi melbram,,når de4n køre fint,,men ikke kan når den har stået en dags tid,,et sprøjt dieselstart eller wd-40 i indsugeningen så starter den nok omgående og kan starte resten af dagen,,men i morgen er den tørret ud,,og kan ikke få suget i gen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

strynboen skrev:det er nok noget gummi melbram,,når de4n køre fint,,men ikke kan når den har stået en dags tid,,et sprøjt dieselstart eller wd-40 i indsugeningen så starter den nok omgående og kan starte resten af dagen,,men i morgen er den tørret ud,,og kan ikke få suget i gen
Hej Lars.
Ja, det lyder meget sandsynlig. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af tøffe »

Kim B S skrev:
strynboen skrev:det er nok noget gummi melbram,,når de4n køre fint,,men ikke kan når den har stået en dags tid,,et sprøjt dieselstart eller wd-40 i indsugeningen så starter den nok omgående og kan starte resten af dagen,,men i morgen er den tørret ud,,og kan ikke få suget i gen
Hej Lars.
Ja, det lyder meget sandsynlig. :wink:
Hilsen Kim.
hejsa det er jeg da ked af at høre det var sådan min også skabte sig det var mebranen det var u tæt så kik lige efter om det ikke skulle værer den mvh michael tøffe
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Så fik jeg startet Passolaen. :wink: Den skal startes flere gange før det lykkedes at holde liv i den, og den køre ujævnt i starten, men når den har været i gang et stykke tid, bliver det bedre. :wink: Det lykkedes så også lige at køre en lille tur i byen. :wink: Den køre rigtig godt omkring 40 km/t ud af lige vej, og er ikke bange for at tage omdrejninger når den får lov ned af bakke. Men på et tidspunkt skulle jeg dreje ind af en sidevej og kom langt ned i fart, så gik den i stå. det lykkedes heldigvis hurtigt at starte den igen, hvor efter den trak mig fint op af en stejl bakke. :wink: Så kørte jeg hjem, og da jeg kom hjem gik den i stå igen, og siden har jeg ikke kunnet starte den igen. :( En eller anden ting er galt, men hvad? :?:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af tøffe »

Kim B S skrev:Hej Alle.
Så fik jeg startet Passolaen. :wink: Den skal startes flere gange før det lykkedes at holde liv i den, og den køre ujævnt i starten, men når den har været i gang et stykke tid, bliver det bedre. :wink: Det lykkedes så også lige at køre en lille tur i byen. :wink: Den køre rigtig godt omkring 40 km/t ud af lige vej, og er ikke bange for at tage omdrejninger når den får lov ned af bakke. Men på et tidspunkt skulle jeg dreje ind af en sidevej og kom langt ned i fart, så gik den i stå. det lykkedes heldigvis hurtigt at starte den igen, hvor efter den trak mig fint op af en stejl bakke. :wink: Så kørte jeg hjem, og da jeg kom hjem gik den i stå igen, og siden har jeg ikke kunnet starte den igen. :( En eller anden ting er galt, men hvad? :?:
Hilsen Kim.
hej kim jeg er meget sikker p at du skal prøve at skifte den mebrab ved kabrotoren og så kikke den ledning efter fra tændspolen der går i lednings nettet og det kan også værer på grund af den tænings lås jeg mener hvis man kun piller tenings låsen fra så skulle den statig kunne starte men er ikke sikker men du kan se om den statig har en gnist ikke
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
Det er rart at læse, at du har fået liv i den, håber du kan får den til at starte lidt nemmere, det er lidt træls, at den skal startes af flere gange, for at få den til at køre, håber du finder fejlen snart :D :wink:
mvh. Lars
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Kim B S »

tøffe skrev:
Kim B S skrev:Hej Alle.
Så fik jeg startet Passolaen. :wink: Den skal startes flere gange før det lykkedes at holde liv i den, og den køre ujævnt i starten, men når den har været i gang et stykke tid, bliver det bedre. :wink: Det lykkedes så også lige at køre en lille tur i byen. :wink: Den køre rigtig godt omkring 40 km/t ud af lige vej, og er ikke bange for at tage omdrejninger når den får lov ned af bakke. Men på et tidspunkt skulle jeg dreje ind af en sidevej og kom langt ned i fart, så gik den i stå. det lykkedes heldigvis hurtigt at starte den igen, hvor efter den trak mig fint op af en stejl bakke. :wink: Så kørte jeg hjem, og da jeg kom hjem gik den i stå igen, og siden har jeg ikke kunnet starte den igen. :( En eller anden ting er galt, men hvad? :?:
Hilsen Kim.
hej kim jeg er meget sikker p at du skal prøve at skifte den mebrab ved kabrotoren og så kikke den ledning efter fra tændspolen der går i lednings nettet og det kan også værer på grund af den tænings lås jeg mener hvis man kun piller tenings låsen fra så skulle den statig kunne starte men er ikke sikker men du kan se om den statig har en gnist ikke
Lasse1969 skrev:Hej
Det er rart at læse, at du har fået liv i den, håber du kan får den til at starte lidt nemmere, det er lidt træls, at den skal startes af flere gange, for at få den til at køre, håber du finder fejlen snart :D :wink:
Hej Lasse1969 og Tøffe.
Ja! :!: Det ville være rart. :wink: Jeg har på fornemmelsen at den får falsk luft et sted, som Michael (Tøffe) også har nævnt måske ved membranen, hvis den har en. Jeg har nemlig aldrig skilt en Passola motor så meget ad før, da det ikke har været nødvendigt på dem jeg havde tidligere. :lol: :wink: :D

Er der nogen som kender noget til den del af motoren på en Passola? :?:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha Passola årg. 1980.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Kim.

Jeg mener at vide, at Passola og Sting har meget til fælles og i så fald har jeg før haft en Sting motor skildt ad - dog ikke mellem blokhalvdelene !
Jeg har oplevet, at stempelringene er blevet slappe ved længere stilstand og der hjælper et nyt sæt øjeblikkelig og bliver nemmere at starte med kold motor.
Jeg har også prøvet, at een af låseringene til krydspinden er hoppet af - længe efter mont., hvilket jeg tror skyldes metaltræthed, for ellers burde det være sket kort efter mont. og afprøvningen. Det gav dybe ridser i foringen. :twisted:

Tilføjelse : Hvad med den lille slange mellem oliepumpe og karburator, sidder den på og er den tæt, for ellers får den falsk luft den vej ind ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"