Indstilling af Puch maxi tænding

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Indstilling af Puch maxi tænding

Indlæg af dexta »

Hej. Jeg er lige blevet færdig med at renovere min puch maxi k, mangler kun lige lys og lidt småting. Mht tænding, lykkedes det mig at få den indstillet rigtgit således at tændrøret nu bliver lysebrunt som det skal.. :wink: Men jeg var faktisk ikke rigtigt klar over hvordan det lykkedes mig, er der en på forum, som kan forklare præcist hvordan man gør, og evt skære det ud i pap til mig ?? :mrgreen: :mrgreen: :wink: På forhånd tak.. :D
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Indstilling af Puch maxi tænding

Indlæg af strynboen »

du stiller først platin afstanden,ved max udslag på knasten,så drejer du anker pladen så tidspunktet passer med x mm før top,evt mærke på svinghjul :?: :?: hvis der er et.det er super bosch kvalitet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Indstilling af Puch maxi tænding

Indlæg af Jensmc »

I.flg. Puchs servicemeddelser: platinafstand = 0,35-0,45mm
fortænding = 1mm.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Indstilling af Puch maxi tænding

Indlæg af Rasmusbanke »

Denne Guide er til standard cylinder og tænding, tager derfor ikke ansvar for, at man har købt en tun cylinder og vælger at bruge min guide til indstilling, hvorefter noget går i stykker!

Dette skal man bruge:

Flad skrutrækker
Stjerne skruetrækker
- hvis man vil være sikker, så et søgeblad
- Tændings mikrometer (kun til indstilling af tændingspunkt)


Så begynder vi:

1. Du har din tænding med svinghjulet skruet godt fast (almindeligt spændt)
2. Du finder nu stemplets toppunkt.
3. Når stemplet er i top er platinerne også helt åbne
4. du tager nu din stjerne skruetrækker og løsner skruen til platinerne (kun lidt, så den kan give sig, men stadig er stram)
5. Tag nu din flade skruetrækker og sæt på ved platinens hak for oven og mod pladen til platinen
6. Drej skruetrækkeren til åbningen i platinen er stillet til 0.35 – 0.45 , da dette er originalt, mål evt. med søgeblade
7. Hvis ikke den står sådan er der noget galt, det anbefales derfor du starter fra nr. 5 igen.

Mvh Rasmus :)
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"