lidt mere alvorlig tuning af FS1
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Den bliver sikkert sjov Elsker motor projekter med fremmede cylindre på.
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
For at knalllerten ikke skal føle sig helt forkert med den fremmede cylinder, har jeg malet cylinderen sort.
Det ser helt godt ud.
Koblingen har selvfølgelig også fået 3 plader
Mangler bare lige at tilpasse topstykke
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Det gør en verden til forskel, med sort cylinder!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er der lavet tilpasning af topstykke
Krompressions forhold er nu 11:1
Squish areal ca 40%
Squash afstand 0,8mm
Har også lavet styre bøsninger så topstykke altid sidder centeret på cylinder
Krompressions forhold er nu 11:1
Squish areal ca 40%
Squash afstand 0,8mm
Har også lavet styre bøsninger så topstykke altid sidder centeret på cylinder
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er membran og boringsplade monteret.
Det er dobbelt membran fra Benny
20mm boringsplade og 16mm mikuni
Gokart kaburator kommer ikke på i første omgang
Det er dobbelt membran fra Benny
20mm boringsplade og 16mm mikuni
Gokart kaburator kommer ikke på i første omgang
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Har lavet en lille forlænger bøsning til kaburator bespændingen. Den nye cylinder spærrer jo for hullet.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Klar til motor transplantation
Godt på vej
Opstartet og rullet lyder bare godt. 8,1 hk på baghjulet
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Fin rullefelt test, men hvordan kører den ?
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Jeg har kun kørt en kort tur, så har ikke testet så meget.
Men første indtryk er at den går super. Der er rigtigt godt bundtræk, den tager bare næste gear som ingenting.
Den kan lige køre 80km/t med 14 tands fortandhjul. Men den kan nemt trække tungere gearing.
Men jeg kommer nok til at kigge lidt mere på koblingen, selv med 3 plader kan godt glide lidt
Men første indtryk er at den går super. Der er rigtigt godt bundtræk, den tager bare næste gear som ingenting.
Den kan lige køre 80km/t med 14 tands fortandhjul. Men den kan nemt trække tungere gearing.
Men jeg kommer nok til at kigge lidt mere på koblingen, selv med 3 plader kan godt glide lidt
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3929
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Det er hæderligt med en standardpotte.
Gearingen kan helt sikkert være tungere. Dog har springet mellem 3. til 4. en tendens til at begrænse, hvor lille udveksling man kan vælge.
Den primære årsag til, FS1 kan være svær at hive noget tophastighed ud af, er gearkassen. Reelt er den sådan indrettet, man bør sigte efter et bredt træk område ved høje omdrejninger ... og der er bare grænser for, hvad den motor kan håndtere af omdrejninger uden at gå væsentligt på kompromis med holdbarheden.
Gearingen kan helt sikkert være tungere. Dog har springet mellem 3. til 4. en tendens til at begrænse, hvor lille udveksling man kan vælge.
Den primære årsag til, FS1 kan være svær at hive noget tophastighed ud af, er gearkassen. Reelt er den sådan indrettet, man bør sigte efter et bredt træk område ved høje omdrejninger ... og der er bare grænser for, hvad den motor kan håndtere af omdrejninger uden at gå væsentligt på kompromis med holdbarheden.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!