Hej alle.
Jeg har efterhånden kostet en formue på min Yamaha FS1 knallert.
Har købt følgende nye dele og påmonteret:
Cylinder 40mm Italkit cylinder med stempel (5.5 hk) (købt ved KGI
11 tands gear for tandhjul. (gearet 2 tænder).
Karburator 16mm (Ny Model). (købt ved KGI
Udstødning Skråtskåren (5.3 hk). (købt ved KGI
16mm indsugnings plade og ny indsugnings membran.
MVT Inner rotor 12 volts tænding.
Den trækker som en hest når den kommer op i omdrejninger, men den har et elendigt bundtræk
de første meter hvor den nærmest kun triller afsted med lav hastighed.
Kendt problematik ved nogen af jer?
Løsningsforslag?
På forhånd tak for alle svar.
Mest optimale bundtræk på en 4 gears Yamaha FS1
Mest optimale bundtræk på en 4 gears Yamaha FS1
Mvh. Klaus W.
Køretøjer:
Yamaha FS1 DX- årg.76.
Kreidler RMC Elektronik - årg. 77.
Dax kopi knallerter.
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha FJR 1300
3x Yamaha RD 400
1x Yamaha RS 125
1x Yamaha XS 400 Seca
Køretøjer:
Yamaha FS1 DX- årg.76.
Kreidler RMC Elektronik - årg. 77.
Dax kopi knallerter.
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha FJR 1300
3x Yamaha RD 400
1x Yamaha RS 125
1x Yamaha XS 400 Seca
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mest optimale bundtræk på en 4 gears Yamaha FS1
Hvis ikke jeg husker helt galt:
43mm F5B-cylinder er nok et bedre bud end ... hvad som helst med 40mm boring.
50ccm straffer høje porte kontant. FS1 har i forvejen ikke meget at give af, idet den tillige er ekstra følsom ift. hvad jeg kalder "over-portning".
Jo mindre slagvolumen, desto tydeligere opleves de uvægerlige kompromiser, man skal indgå mellem bundtræk og topfart.
43mm F5B-cylinder er nok et bedre bud end ... hvad som helst med 40mm boring.
50ccm straffer høje porte kontant. FS1 har i forvejen ikke meget at give af, idet den tillige er ekstra følsom ift. hvad jeg kalder "over-portning".
Jo mindre slagvolumen, desto tydeligere opleves de uvægerlige kompromiser, man skal indgå mellem bundtræk og topfart.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mest optimale bundtræk på en 4 gears Yamaha FS1
Hov!
MVT-tændingen fremhæver yderligere den hidsige karakteristik pga det lette svinghjul. Især hvis ikke tændingstidspunktet er spot on ift. tændingskurven.
En vej til afhjælpning kan også være at få tilpasset et topstykke til 12:1 i kompressionsforhold med 40-45% squishareal.
Et nogenlunde matchende forbrændingskammer giver effekt hele vejen nede fra tomgang og opefter.
FS1 har det umiddelbart stramt med for høj kompression og for meget squishareal; muligvis relateret til varmeafledningen.
50cc Kreidler kan til sammenligning klare 15:1 og 50% squishareal til 10-12.000rpm ... på 95 oktan.
MVT-tændingen fremhæver yderligere den hidsige karakteristik pga det lette svinghjul. Især hvis ikke tændingstidspunktet er spot on ift. tændingskurven.
En vej til afhjælpning kan også være at få tilpasset et topstykke til 12:1 i kompressionsforhold med 40-45% squishareal.
Et nogenlunde matchende forbrændingskammer giver effekt hele vejen nede fra tomgang og opefter.
FS1 har det umiddelbart stramt med for høj kompression og for meget squishareal; muligvis relateret til varmeafledningen.
50cc Kreidler kan til sammenligning klare 15:1 og 50% squishareal til 10-12.000rpm ... på 95 oktan.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!