Dette her bliver lidt af en blandet landhandel, så hører ikke rigtig til nogle steder - så bær over med mit random ranting
Vinteren er så småt ved at komme snigende - der er kun 2½ måned til at kalenderen skriver 1. december (faktisk lidt mindre end 2½ måned...), og så er det jo at jeg skal have fundet på noget at lave... først og fremmest er planen at jeg skal på to ugers barsel fra 6. december - og faktisk planlægger at holde ferie i resten af decembers kalenderdage; på den måde får jeg også lidt ekstra tid med mit barn.
Inden barnet kommer skal Odder Vita barnevognen fra slut-60erne have service, og også den nyere Bugaboo Bee 3/5 (hybrid med Bee 5 stel men Bee 3 lift) som min søster gav os - selv kommer jeg mest til at bruge Odderen!
Knægtens BMW gåbil skal også have et omend både den og den gamle gyngehest (som også trænger til service) godt kan vente i alt fald et halvt år før jeg behøver at gå i gang med dem.
Når service er overstået skal jeg jo bruge vores altanbord til noget andet - og jeg har længe barslet med tanken om at tage endnu en af knallerterne hjem fra værkstedets lagerhylde - omend jeg ikke helt ved hvilken én - men jeg er næsten overbevist om at det bør være den svenske, røde FS1-S eftersom at den står mest i vejen deroppe - de to Casal-knallerter er skubbet pænt ind i reolerne. Derudover burde jeg have alle dele liggende til FS1en så den skulle være mere eller mindre til at gå til - men der er nok alligevel nogle dele jeg enten er nød til at bestille eller vil bestille fordi det bare gør livet lettere!
Dog tror jeg at min hustru og min svigermor på det nærmeste vil slå mig ihjel; først og fremmest for at køre en knallert op i lejligheden, dernæst op på et bord(!) - og så..... jeg er faktisk nød til at gøre noget jeg ikke rigtig selv har lyst til: Jeg er nødsaget til at pakke knallerten ind i vores nye bil... det kræver først og fremmest at den bliver skildt i hoveddele (hjul, motor, stel, og tank som minimum) - og jeg frygter jo lidt for at der eventuelt kommer til at hænge en lugt af brændstof, selvom tanken burde være tom.
Jeg kunne jo også hente min Mobylette hos min søster, men igen står den mindre i vejen end min samlede FS1 gør det... så derfor tror jeg altså at det bliver nød til at være FS1 frem for noget andet! Så kan vi altid senere tage noget af det andet hjem - måske den adskilte FS1 eftersom at de fleste dele jo så nok allerede er derhjemme...
Og så er det altså bare dejligt at nyde sin nye bil; både hustru og den nye killing har været glad for den tur vi tog for at hente hende (killingen) i den nye, fine vogn - og jeg har nydt de første dage på arbejdet - selvom jeg bestemt ikke har noget som helst i mod at køre i min gamle, velholdte Yaris! Den blev også rost af flere ved Toyota & Lexus Træf 2022 i Køge her i starten af september for at stå flot for så gammel en Yaris, for farven der efterhånden ikke ses meget i gadebilledet men stadig er holdt som næsten ny og for det specielle lædearbejde som har været lavet på sæderne for 18 år siden mellem den kom fra fabrikken til den blev leveret af Toyota til min fader: det var dengang at der blev ydet små ekstra services for kunderne (med eller uden ekstra betaling).
Barsler med tanker
Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Barsler med tanker
Indlæg af CrazyCatman »
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"
Gå til
- Ny på forum? Læs her!
- Vigtig information
- Frit Forum - Off Topic
- Præsenter dig selv
- Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked
- Knallert Grupper
- ↳ Yamaha Forummet
- ↳ Webshoppen
- ↳ Info og download af Yamaha
- ↳ Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m.
- ↳ Karburator, rensning og justering trin for trin.
- ↳ Reperationshåndbog - Step by step
- ↳ Tilspændings momenter for Yamaha FS1
- ↳ Ledningsnettet tilsluttes på Yamaha FS1
- ↳ Bagsvinger opmåling
- ↳ 12 gode råd ved køb af knallert
- ↳ Tændings justering
- ↳ Motor renoverings guide - Step by step
- ↳ Koblingsguide - En guide der gennemgår FS1 koblingen
- ↳ Hjul & eger - en guide i opspænning af hjul
- ↳ 2 takts olie - en lille fil til computer / mobilen som kan regne oliemængde ud ved blanding af 2 taktsbenzin
- ↳ Cylinderudregning - en lille fil til computer / mobilen som kan regne Cylindervolumen ud
- ↳ Indregistrering af Yamaha FS1
- ↳ Malerguide - En guide til lakering af tank
- ↳ Regneark til grader VS mm Fortænding
- ↳ Reservedelskataloger, el-diagrammer og officiel teknisk dokumentation
- ↳ Reservedelskatalog 5 gears årg. 1969-71 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1969 (Kan kun åbnes i Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (zip fil med jpg filer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1973
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1974 (Scan i PDF format af den lille reservedelsbog i ca. A6)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1975 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1976
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1978 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog Årg 1979 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog 1974-1978 incl DX (Bemærk mange årgangsfejl fra importør)
- ↳ Reservedelskatalog fs1 2 gear DK
- ↳ Servicebog Dansk/Svensk
- ↳ Service manual FS1 5gear 1969-71 + modellerne: F5, J5, & G5G
- ↳ Stempel / Cylinder tolerancer
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Gammel model
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Ny model
- ↳ Ledningsdiagrammer
- ↳ Tum178 typegodkendelse
- ↳ Tun og reservedelslister fra "gamle dage"
- ↳ Passola reservedels katalog
- ↳ Sting reservedels katalog
- ↳ Fakta, Farver og nørdet information om FS1
- ↳ Mekanikken på Yamaha
- ↳ Start / køreproblemer > Læs her før du poster !
- ↳ Mekaniske problemer & spørgsmål
- ↳ Specialværktøjer & konstruktionsændringer af Yamaha
- ↳ Tuning
- ↳ Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha
- ↳ El-teknik på og til Yamaha
- ↳ Elektriske problemer & spørgsmål
- ↳ Guide ledningsnettet på Yamaha FS1 - udarbejdet af Nielsfup
- ↳ Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger
- ↳ Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)
- ↳ Projekter & Maskiner
- ↳ Mine kørende Yamaha'er
- ↳ Renoverings projektet, nuværende..
- ↳ Billeder af Specials
- ↳ Køb, Salg & Søges - Yamaha
- ↳ Søg efter - og registrér selv dine stel, motorer nøgler/låse
- ↳ Køb, salg og bytte
- ↳ Yamaha Passola SA50
- ↳ Yamaha Sting SG50
- ↳ Skandinavien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Vesteuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Østeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Sydeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Asien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Knallertsnak
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Tuning
- ↳ Litteratur og information
- Det gamle guld
- ↳ Motorcykler
- ↳ Øvrige køretøjer & nostalgi
- Handel
- ↳ Køb og salg af knallerter
- ↳ Køb og salg af reservedele
- ↳ Køb og salg af øvrige ting
- ↳ Henvisning
- ↳ Ydelser