Bagbro fra Gilera til Bravo

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Bagbro fra Gilera til Bravo

Indlæg af Tusse »

Er det korrekt at bagbro fra Gilera CBA 50 er ens med den som sidder på Vespa Bravo ?

Har kik på en Gilera CBA, ved dog ikke om den kan forsikres i DK, men hvis bagbro er god er den jo rar at have på hylden til en DK Bravo, med rådden bagbro.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Bagbro fra Gilera til Bravo

Indlæg af 12V »

Jeg har faktisk en CBA på bordet lige nu. Giv mig nogle dage, så har jeg samlingen diverse mål.

Umiddelbart vil jeg tro den er ens med 1. generation Bravo. Synes remlængde er lidt anderledes og så kører den med den gamle type støttefod.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Bagbro fra Gilera til Bravo

Indlæg af 12V »

Jeg havde kun en 2. gen. Bravo at sammenligne med. Hovedmål mellem motor, bagnav, støddæmpere er ens, men støttefodsholder er til Bravo 1. gen og så passer Ciao udstødning på den, igen ligesom en 1. gen Bravo. Så jeg tror den er ens med første model Bravo, i hvert fald den 77'er jeg har stående på liften. Om nyere CBA har bunden fra 2. gen Bravo?

Du kan hurtigt kende forskel på støttefoden, 1. gen ligner mere en Ciao fod med "ombuk" og 2. gen er med lige ben og forstærkning direkte på bunden.

Dette er en 77'er CBA:
Vedhæftede filer
IMG_20220121_210757.jpg
IMG_20220121_210757.jpg (197.06 KiB) Vist 1237 gange
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Bagbro fra Gilera til Bravo

Indlæg af Tusse »

Takker👍👍👍

Det nu en fin maskine, tror virkelig den køre drøn lækker.

Reservedele, er det på ebay eller er der andre steder det kan findes, evt. nyt ?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Bagbro fra Gilera til Bravo

Indlæg af 12V »

Ja det er ebay, subito og italienske Facebook grupper. Og naturligvis en masse piaggio/vespa stumper lånt fra andre maskiner 😉
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"