44mm vs. 45mm

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Lassedinsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 9. aug 2021 16:34
Kontakt:

44mm vs. 45mm

Indlæg af Lassedinsen »

Hej
Jeg står og overvejer at investere i nyt cylindre og topstykke har altid været fan af støbejerns men er et 44 mm alu bedre er jo os en pris forskel 44mm til 1500 ca. Og 45mm til 1000 ca. Er de 500 givet godt ud? Tænker ydeevnen er nogenlunde den samme eller tager jeg fejl der🤷‍♂️

Lasse A
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: 44mm vs. 45mm

Indlæg af 12V »

Hej,

Forskellen i slagvolumen er ret lille, det er ikke den du kommer til at mærke særlig. Der er mange andre faktorer der betyder væsentlig mere, placering og layout af portene spiller den største rolle. Jeg kender ikke den nye 44 mm der er på markedet, men ved at de fleste noname 43 og 45 mm støbejerns er ret tamme i port layoutet. Typisk bare en udroslet 40 mm med større boring.
Alu med nikasil belægning er en stor fordel hvad varmen angår, især når vi taler FS1, som nemt klemmer selvom tænding og dysen er trimmet til den sikre side (oplevet på min egen).
Lassedinsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 9. aug 2021 16:34
Kontakt:

Re: 44mm vs. 45mm

Indlæg af Lassedinsen »

Ja varmen er de sku ikke særlig glade for så et portet 44mm alu er vejen frem😁
Besvar

Tilbage til "Tuning"