Min bror har købt en Honda Express. Jeg mente at det var en god ide, da den kan slæbe ham op ad bakker i 1. gear. Men den kunne den så ikke, det må være den langsomste knallert på havnen. Jeg troede noget var defekt, har kontrolleret ALT - men det blev ikke bedre.
Så gik jeg i gang med at montere en 15 mm karburator og fjerne begrænsninger i membranen. Det gav 3 km/t
Så fik jeg kigget på udstødningen, indvendig diameter på forrøret er 13 mm. Det må være en begrænsning! Så vi handlede et tunudstødning hjem til den, fra Treatland i USA. Dertil havde Mopedspeed lige tilbud på et Malossi cylinder til Honda Camino, så det røg også i kurven.
Har de seneste dage monteret og tilpasset, samt skudt lidt billeder og en kort video.
Mere kan i se her: https://12v.dk/honda-express-nc50-2-speed/
Den går rigtig fin nu, tror min bror bliver godt tilfreds
Honda Express NC50 2 gears
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Honda Express NC50 2 gears
De er så fine! Og lyden er præcis som Suzuki FZ50 ... motorerne lader også til at have visse ligheder?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Honda Express NC50 2 gears
Der er mange ligheder, men intet er ens
Den har i øvrigt CDI tænding, men universal 5 pins stik. En CDI fra scootere passer og virker. Jeg testede med en fra Thansen, til PGO, da jeg troede den originale var defekt. De har endda en rimelig kurve indbygget. Den originale er bare fast, på 1,2 mm før top. Men med scooter CDIen var start tidspunktet også forskudt, så den mistede bundtræk. Ankeplade og pickup er fast, og der er dårlig mulighed for at dreje den.
Men den går fint med fast 1,2 mm før top, så det piller jeg ikke mere ved.
Den har i øvrigt CDI tænding, men universal 5 pins stik. En CDI fra scootere passer og virker. Jeg testede med en fra Thansen, til PGO, da jeg troede den originale var defekt. De har endda en rimelig kurve indbygget. Den originale er bare fast, på 1,2 mm før top. Men med scooter CDIen var start tidspunktet også forskudt, så den mistede bundtræk. Ankeplade og pickup er fast, og der er dårlig mulighed for at dreje den.
Men den går fint med fast 1,2 mm før top, så det piller jeg ikke mere ved.
-
- Moderator
- Indlæg: 3937
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Honda Express NC50 2 gears
Ud fra videoklippet savner den vist heller ikke kræfter - den er ret kvik
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!