Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af FS1originalen »

Ved vi om det er samme skjold til Bravo, for hvis det er så må jeg kigge i gemmerne.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Tusse »

Det rigtig pænt af dig, men det er det desværre ikke. På en Bravo er de helt anderledes.

Jeg var enlig også forbi Fredericia stumpemarked, men det var ikke let, for jeg havde to søde børn med på 6 og 10 år. Så der gik det meste af tiden med at holde øje med de ikke blev væk, i alle de mennesker der var der lørdag. Næste gang bliver det uden børn :-)

Vh.
Tusse
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg har et sæt uoriginale. Mener de er nye.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

bikser lidt med at montere 31mm forgaffel rør på monzaen..har købt et billigt rodehoved(som kommer engang fra kina)..så jeg kan dreje puch befæstningerne 4 mm ud..til de tykkere rør...doner er en kopi kina Yamaha forgaffel til en 125cc..

Monza forgaflen med svejste stål glidebøs...så umulige at renovere..og nye inderrør ville bare blive spist/rever det billige crom af..så prøver lige denne løsning..så får vi også skivebremse med gratis....hvis det bliver skidt kan jeg stadig samle en orginal forgaffel af reservedelene..
Vedhæftede filer
DSCF3910.JPG
DSCF3910.JPG (203.01 KiB) Vist 10370 gange
monza forgaffel.JPG
monza forgaffel.JPG (203.15 KiB) Vist 10370 gange
strynboen på test profil
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Tusse »

Det lyder interessant Jensmc, jeg sender lige min mail adresse i en pb til dig. Vil gerne lige se et billede af dem. 👍

Vh.
Tusse
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Fed med custom Monza forgaffel. For ja, træls de originale ikke kan fikses på en nem måde.
Er du sikker at det det er en Kina gaffel? Det ligner den der sidder på Suzuki GT50 og dens søskende modeller.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa...

jens mc skrev sms til mig i går, at strynboen var lidt bekymret, idet jeg ikke havde været login længe.
det er også rigtig, men jeg har dog kikket lidt med en gang imellem alligevel.
alligevel tak for bekymringen, men der er altså ingen problemer, selv om jeg ikke har skrevet meget længe.
sagen er nok at jeg har fået ny båd, ny kone, og ny motorcykel, og så er tiden gået med det i stedet.
jeg havde jo inden da en dejlig LM27 motorsejler, som jeg købte for snart 2 !/2 år siden, og som jeg brugte et helt år på at sætte i stand, og netop som jeg troede jeg skulle til at sejle med den, ja da var der en af de lokale på havnen der købte den.
det var slet ikke meningen den skulle sælges, men det var sådan det gik.

kort tid efter fandt jeg en Dueholm 27 til salg, en der var blevet ofret mange penge på, men som ikke var særlig køn udvendig.
efter 10 minutters besigtigelse købte jeg den, straks overførsel fra bank, og dagen efter sejlede jeg den hjem fra København til køge.
der fulgte en mappe med båden indeholdende faktura for en kvart million, bla. en ny motor til næsten 100000 kr.
det var derfor jeg købte den, sådan en Dueholm er nemlig et bund solidt skrog, og når der så også var ofret en masse nye komponenter, ja så kunne jeg godt se igennem med de ting der manglede at blive lavet for at gøre den fin & færdig.
jeg lavede bla. skridsikkert dæk med epoxy og sand, malede dæk, fribord, overbygning, samt en masse andre småting.
midt i istandsættelsen mødte jeg så en ungpige på havnen, dvs. at det faktisk var hende der fandt mig, fordi hun ringede og spurgte om jeg havde nogle tændrør til hendes påhængsmotor.
kort fortalt var hendes påhængsmotor helt færdig, kaput, ikke værd at rode med, så de nye tændrør som hun spurte til hjalp ikke.
kort tid efter blev vi så kærester, jeg havde en anden påhængsmotor som kører godt, den blev så monteret + der blev lavet en masse andre ting, så nu er det så vores fælles speedbåd.
så jeg har min Dueholm, og i fælleskab har vi en lille speedbåd, men hun har også sin egen motorbåd, en amerikansk sea ray benzinsluger med V8 motor - den køber hun selv benzin til, så skal jeg nok sørge for at tanke diesel på min Dueholm.

vi har i år været på rigtig mange sejlture, flest med min Dueholm, men også med hendes sea ray benzinsluger.
vi har haft mindst 10 overnatninger i fremmed havn, og vi når sikkert og få et par stykker mere inden året er gået, min båd ligger nemlig i vandet hele året rundt.

min kæreste som hedder Christina bor midt inde i København, og det skete flere gange sidste vinter jeg fik parkeringsbøder når jeg er på besøg, simpelthen fordi der ikke må holde biler på Nørrebro, så jeg tænke jeg måtte købe en motorcykel til sommerperioden, sådan en motorcykel kan nemlig parkeres lovligt i baggården.
jeg kan leve med at få nogle enkelte p-bøder i vinterhalvåret, men om sommeren vil jeg ikke havde bøder.
jeg fandt en fin Yamaha årgang 1995, men indregistreret første gang i 2001, og som kun havde kørt 25000 km - købte den, og synet/ejerskiftet dagen efter... efterfølgende har jeg skiftet kæde, tandhjul, alle bremsebelægninger, ny bremsevæske, ny motorolie/filter.
den kører skide godt, helt lydløs og stiv, og så kører den faktisk også ret langt på literen.

til jeres orientering samler Christina tilsyneladende på sko, jeg finder det i hvert fald unormalt at havde ca 75 par sko - jeg nævner det fordi hun slæber en masse af disse sko med hjem til mig, og jeg har fornyligt været nød til at sælge 5 knallerter for at få plads til hendes sko.
jeg ved det lyder som en bedre joke, men jeg har rent faktisk solgt 5 knallerter, 2 stk Yamaha fs1, en kreidler RMC, en puch maxi, og en gammel Hercules M1

så nu har jeg kun 4 hele kørende knallerter tilbage.

i får lidt billeder af det hele.

har de sidste 8 dage været i gang med et luksus fuglefoderbræt, det er færdigt om nogle dage, så skal i nok også få billeder af det.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
her billede fra sidste år`s julemandssejlads - vi sejlede også med julemanden her i fredags, men det har jeg ikke noget billede af lige nu
her billede fra sidste år`s julemandssejlads - vi sejlede også med julemanden her i fredags, men det har jeg ikke noget billede af lige nu
IMAG1082.jpg (108.44 KiB) Vist 10363 gange
her sejler vi igennem slusen i falsterbo kanalen
her sejler vi igennem slusen i falsterbo kanalen
IMAG1273.jpg (90.26 KiB) Vist 10363 gange
og her er vi i den sydlige del af falsterbo kanalen, lige inden udsejlingen til østersøen
og her er vi i den sydlige del af falsterbo kanalen, lige inden udsejlingen til østersøen
IMAG1279.jpg (84.99 KiB) Vist 10363 gange
båden på land, er netop blevet bundsmurt for anden gang i år
båden på land, er netop blevet bundsmurt for anden gang i år
IMAG1371.jpg (109.43 KiB) Vist 10363 gange
5 minutter inden søsætning
5 minutter inden søsætning
IMAG1380.jpg (96.12 KiB) Vist 10363 gange
det er hende her der samler på sko... hun blev heldigvis hurtig gode venner med gokke
det er hende her der samler på sko... hun blev heldigvis hurtig gode venner med gokke
FB_IMG_1546849808749.jpg (54.88 KiB) Vist 10363 gange
her er min motorcykel, selvfølgelig en Yamaha, model FZR600R
her er min motorcykel, selvfølgelig en Yamaha, model FZR600R
IMAG1206.jpg (147.77 KiB) Vist 10363 gange
det er en hidsig sag som i ser, men alligevel dejlig letkørt, og så kun 25000 km på klokken - jeg når ikke meget over 500 km i år - på lørdag er sidste dag for i år
det er en hidsig sag som i ser, men alligevel dejlig letkørt, og så kun 25000 km på klokken - jeg når ikke meget over 500 km i år - på lørdag er sidste dag for i år
IMAG1207.jpg (94 KiB) Vist 10363 gange
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

skide godt..at der er fuld tryk på....jeg har lige fået min Ejvind på land...det bliver ikke til så mange ture...men den er klar på 5 minutter..så vi kan hurtigt komme afsted..tilgængæld sejler den langsomt..men stabilt...den bliver varm ..når den får over 2000 rpm..så sejler den på 1700-1900 rpm..en gammel saltvand kølet er jo fuld af rust og sneglehuse...
Vedhæftede filer
båd opi haven.JPG
båd opi haven.JPG (217.42 KiB) Vist 10360 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Vi er glade for du har det godt Olieklud! :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Dejligt at høre fra dig, og tillykke med alle de fine ting der er sket for dig i de forgangende år :)
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Tusse »

Så kom fælge og andre dele fra maler, alt malet sølvmetal. Det chrom der var på de andre dele var ikke pænt mere. Så det også blevet sølv farvet. Så må jeg udskifte det hvis jeg kommer til at savne chrom styr osv.

Vh.
Tusse
Vedhæftede filer
984CE2C5-1DEF-4AFB-9336-51A2B3274852.jpeg
984CE2C5-1DEF-4AFB-9336-51A2B3274852.jpeg (337.46 KiB) Vist 10165 gange
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Det vigtigste er at komme ud at køre. Så kan resten komme hen ad vejen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Super flot!
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Tusse »

Så kom der dæk på fra Mitas,
Vedhæftede filer
F194117E-6CE0-4C92-A1CD-90DBE07B9E64.jpeg
F194117E-6CE0-4C92-A1CD-90DBE07B9E64.jpeg (185.02 KiB) Vist 10054 gange
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Nu glemte jeg godt nok at tage billeder.

Men har været igang med at skille V-max'en halvt ad :what2

Har jo i længere tid ønsket Coil On plugs som de mere moderne maskiner (v-max'en bliver test bænk, fungerer det efter forventningen vil jeg nok også overveje det til ninjaen)

Hvad det så har betydet er da tændspolerne foran sidder meget akavet og utilgængeligt (det er gemt væk aller forrest ved motoren bag servomotorer, CDI, 70% af cyklens elektronik og indsugninger, tank attrap, luftfilter mm.)

Så jeg har simpelthen haft den umådeligt trælse opgave at skille hele skidtet ad og rykke rundt på det.. for at få de gamle tændspoler ud og komme til stikkene så 'det hele er klart til der forhåbentligt kommer et par modstande og special stik fra det store udland her senest i starten af januar :lol: :lol:

Har hermed konkluderet hvis jeg nogensinde får en bekendt med en deffekt højre for tændspole på deres V-max så er jeg syg den pågældende dag de skal bruge hjælp :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg er i gang med en K50 1972.
Er ved at rense gammel maling af en ganske ok tank, alderen til trods.
Vedhæftede filer
1576681104382-1086761189.jpg
1576681104382-1086761189.jpg (107.56 KiB) Vist 10021 gange
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

fik min kineser rovehoved..det ser fint ud...skal lige have fixet et overgang stykke..så det kan bruges i en russer fræser med lang maskin konus..det leveres med morsekonus og 38 mm gevind forskruning..mine russiske gevind er 42..men det kan tilpasses..
Vedhæftede filer
rodehoved-1.JPG
rodehoved-1.JPG (176.22 KiB) Vist 9977 gange
rovedhoved-2.JPG
rovedhoved-2.JPG (124.65 KiB) Vist 9977 gange
rovedhoved-3.JPG
rovedhoved-3.JPG (172.76 KiB) Vist 9977 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

noget skidt..gearakslen i puch,en..
Vedhæftede filer
pucg aks1.JPG
pucg aks1.JPG (147 KiB) Vist 9977 gange
puch aks.JPG
puch aks.JPG (150.43 KiB) Vist 9977 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Den er godt brugt, 3 gear aksler er ikke så svære at opdrive. Det er værre med en god 4 gears.

Har du en erstatning?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

nej..er bange for at det er en 4 gear..så må på e bay,..de står til 1000 kr...men er det bare en låsering som der sidder der..kan man måske tigsvejse nog matriale på...skal det trække et tandhjul..vil det brække af...
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"