Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har da tilfældigvis en 6g Hürth cross-motor til salg fra en Gebben-crosser...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af mriisj »

Hej Jesper, ja det ved jeg men den er uden for min økonomi pt.

Jeg er heller ikke sikker på at Geben gearkassen er velegnet til gadekørsel, her vil et højere førstegear måske nok være bedre.
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af kreidlerhansen »

Den er skam perfekt til gadebrug, når gearingen er tung nok eller primærsiden skiftes.

Crosserne har en tophastighed på 60-70km/t med et snævert trækområde; derfor har de glæde af seks gear med korte spring imellem.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

en lille ekstra skal monteres for den gode årsag!
Vedhæftede filer
54736626-B6BF-4D22-99C0-2CB185C6931A.jpeg
54736626-B6BF-4D22-99C0-2CB185C6931A.jpeg (168.05 KiB) Vist 12714 gange
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af mriisj »

HMMM virker lidt klodset at se på men det bliver nok kønnere når den er malet og 100% tilpasset :)
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

fint arbejde forbliver ...
Vedhæftede filer
31E56161-9AB0-49AC-BF8A-75E20259B0D1.jpeg
31E56161-9AB0-49AC-BF8A-75E20259B0D1.jpeg (165.24 KiB) Vist 12699 gange
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

testkørslen gik godt i weekenden, hastigheden følger den procentvise omdrejningstal. Ved 8500 rpm, er alle heste kick i wohoo og 100km / h hurtigt og nemt opnået. Vidunderligt trække på 2-5 "smil" !!! Hårde side vind og dårlige vejflader betød, at topspeed ikke blev testet (desuden ingen motorcykel tøj med beskyttelse og læder). Indkørslen er færdig, og brystremmen og telefonhuset (action kamera) købes til den kommende test!
Vedhæftede filer
5048F6B0-AE3B-4178-B615-D1FB8867ABB4.jpeg
5048F6B0-AE3B-4178-B615-D1FB8867ABB4.jpeg (221.13 KiB) Vist 12620 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 12V »

Lækkert resultat, jeg glæder mig til at se en video! Hvis du mangler mere fart ligger der sikkert et par km/t i din scooter topboks :P
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Touringboxen 😂 so true!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af mriisj »

Super :) glæder mig også til at se videon
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Den vigtigste sæson i 2019 er forbi, of der er sket meget. Test med forskellige drevpakker, forgasningsjustering og stempler, men nu er efteråret her, og forberedelsen til 2020 er i fuld gang. Jeg satte det første forsøg på at nå 120 km / t, som fik en hurtig afslutning i sommervarmen 😝 111 km / t tophastighed, da motoren blev overophedet 🤧 ... Jeg har nu monteret et mindre stempel ... og mere for at forhindre, at dette sker igen. Ellers er det gået meget godt, og hag er glad så længe. Tophastighed endte med 116 km / t i år alligevel 👍. Renovering af frontophæng (ikke åbnet siden 1977 🤪) og nye bageste støddæmpere (YSS specialbygget) ser jeg frem til næste år. Skal tage nogle billeder i garagen senere på dette ...

https://www.dropbox.com/s/5q54h42cazohx ... h.mov?dl=0
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Finn fem fel :lol:
Vedhæftede filer
06ABD995-F2B9-4AB0-9DA4-2CE21EFA2050.jpeg
06ABD995-F2B9-4AB0-9DA4-2CE21EFA2050.jpeg (62.46 KiB) Vist 11533 gange
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Hej, det går fremover ... langsomt 😁 1:a sæson lidt forsinket, fordi jeg fik for store stempler leverert. Begge overheated, når man prøver at nå min ønskede tophastighed. Men det er nu fast sammen med resten af ​​de nødvendige justeringer / ændringer. YSS støddæmper, nyt stempel (bedre portet), ny kæde, 6-plades 19/70 kobling, renoveret forgaffel, addinol rc80w motorolie 👍

sæson 2020 ser godt ud.
Vedhæftede filer
C6607B37-521B-47D1-A1DD-5FCFDBC5F084.jpeg
C6607B37-521B-47D1-A1DD-5FCFDBC5F084.jpeg (113.27 KiB) Vist 11082 gange
C75AC2F4-F1EB-4B9D-B7F4-2E14A220CC44.jpeg
C75AC2F4-F1EB-4B9D-B7F4-2E14A220CC44.jpeg (181.04 KiB) Vist 11082 gange
F64597BD-23DD-4C0C-88CD-32F5BFAE4FB6.jpeg
F64597BD-23DD-4C0C-88CD-32F5BFAE4FB6.jpeg (242.95 KiB) Vist 11082 gange
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 626
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af mriisj »

Ser godt ud, hvad skete der med dine stempler og hvordan fandt du ud af at de var for store ??
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

mriisj skrev: ons 4. dec 2019 23:00 Ser godt ud, hvad skete der med dine stempler og hvordan fandt du ud af at de var for store ??
Hej Michael, se videolinket for, hvad der skete med stemplet. VHM angiver 0,04 mm som et mål for den minimale afstand til deres Kreidler-stempler på grund af deres konstruktion. Johan E / BMP bruger 0,06 på sine racercykler. VHS Tuning, der gjorde jobbet sendte mig simpelthen forkert størrelse (for stor) fra starten. Angivelsen af ​​spil er nu med rød tekst på VHM:s side. 😆
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

mriisj skrev: ons 4. dec 2019 23:00 Ser godt ud, hvad skete der med dine stempler og hvordan fandt du ud af at de var for store ??
Har du noget spændende der foregår denne vinter med din Kreidlers Michael? Det er sandsynligvis dejlige maskiner!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af kreidlerhansen »

Efter så lang en strækning er et klemt stempel oftest pga mager blanding, utæt udstødning eller lidt for meget fortænding. I den mere nørdede afdeling er en for lille stinger-diameter en kendt årsag til "vollgas kolbenfresser", men det er næppe tilfældet; Johan har solgt en del udstødninger, så hvis det var et problem, ville det være offentligt kendt.

Hvis du lytter til motorlyden i videoklippet, så ændrer den karakter omkring 50-55sek og den lyder mager gennem resten af klippet.
Omkring 10-15sek lyder den også "træt". Reaktion er at rulle af gassen for at hjælpe den over et dødt punkt. Det er netop et klassisk tegn på for lille dyse.
Det kan være maskeret af en lidt for fed nål, så den lyder perfekt på gasresponsen, men den er akkurat for mager på toppen.

Jeg har ødelagt tilpas mange af mine egne motorer til at have lært af det. :hihi Dermed ikke sagt, jeg aldrig tager fejl. Det er blot min opfattelse efter at have set og lyttet til klippet nogle gange. :)

For lille tolerance viser sig gerne tidligere; feks. når motoren belastes maksimalt for første gang, 400m nede ad vejen halvvejs gennem 4. eller 5. gear.

Min egen Kreidler lå på 107-110km/t ved 10.800-11.200rpm med 44x39,7mm (14/34 udveksling)
Efter ombygning til 44x44mm er det 110-113km/t ved samme omdrejningstal (nu 14/33)
Min cylinder er en almindelig 44mm KT, som jeg har pudset i kanalerne og bygget om til membran.
Jeg kan finde et foto, senere, hvis du er nysgerrig. :mrgreen:

Hvis jeg skulle vælge én udstødning i dag til 60-70ccm, så blev det en SP60 fra JTMX Racing i Holland.
Med 60ccm og 188/128 porttimings så kører den præcis som en original 6,25HK motor fra 3-9.500rpm med 6HK mellem 8-9.000rpm... der er bare 10-12HK til rådighed mellem 11-12.000rpm, når porte og topstykke matcher. Dvs. den er fint kørbar med 13/35 på en alm. 5-trins gearkasse og holder 100+ på toppen, når den får lov.

Jeg har fra starten været skeptisk ift. Johans KTP-udstødning til gadebrug fordi den er ret kort og aggressiv. SP60 ligger 1-2HK under KTP60, men trækområdet er mærkbart bredere, og den er derfor mere fleksibel.
Til gengæld kommer KTP60 til sin ret, når cylinderen portes mellem 190/130 og 195/135. Da peaker den højere end SP60.

Vedr. et kort 5. gear, fraråder jeg det. Tandhjulene er 6. gear fra en Hürth cross-gearkasse som min, og i praksis svarer det til at gå én tand ned på forreste kædehjul. Hvorfor bruge omkring 1.000kr på noget, som kan opnås med et tandhjul til 100kr?
Det kortere gear forstærker ydermere det store spring mellem 1. og 2. gear, da man "tvinges" til at køre med en tungere gearing for at holde samme hastighed som med org. 5. gear.
Istedet bør man overveje at sætte finanser af til en komplet 5-trins close-ratio gearkasse. De koster under det halve af en 6-trins, kræver ingen ny skiftevalse og er testet op til 30HK. Springene mellem gearene er fine til gadebrug... og ja, jeg må ha' (mindst) én.

6-trins er egentlig kun investeringen værd, hvis man vil holde sig til 50ccm, som tunes til at have et snævert trækområde. Og dermed har jeg afsløret planerne for min 6g motor.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Hej Jesper hvad en vidunderlig reaktion fra dig 🤗 Jeg takker dig ydmygt for dit input på alle niveauer 👍 Du har godt kendskab til 2 slag, det ser ud til 👌 Selv er jeg en oldtimer, der lige er startet med denne vidunderlige hobby. 🥳 Hvis du synes det er sjovt, lærer du gamle færdigheder igen ret hurtigt. Jeg tror, ​​dine teorier føles rigtige, en større mainjet blev erhvervet, da jeg oplevede den samme ting, som du beskrev, da den brød. Ellers føles "systemet" i balance med størrelsen på nålen og så videre. Lidt mærkeligt at sende med 4 mindre mainjets ekstra til et større trimkit, der krævede den største co-sendte ... og som alligevel ved magtforsøg forsøgte mager. Brændstofblanding og antændelse er god, så mainjet er sandsynligvis for lille. Jeg er tilfreds med motoren indtil videre, og føler ikke, at noget må være over en tæt 5-trins eller 6-trins i de næste par år. Udstødningssystemerne opfører sig som forventet og lyder ikke så meget, som nogle siger 😉 og meget forskellige opførsler imellem dem. kør med. Det er vidunderligt mellem 8.500-13.500 o./min. 🥳 Nu har jeg købt et par ekstra lys for at kunne køre lidt om vinteren, selv når solens dage kommer og går, indtil solen går ned. Det er vigtigt ikke at påvirke den originale knallert med et par specialbeslag, det er klart. Min KT-cylinder skulle være en tidlig model med bedre porttider sagde J.Emmers, det var hans egen, jeg fik til at købe 😍
Vedhæftede filer
8D4A994B-1C39-43F8-9DD8-C4304415995C.jpeg
8D4A994B-1C39-43F8-9DD8-C4304415995C.jpeg (139.48 KiB) Vist 10844 gange
939CD7F3-8900-4314-9C24-2A80C1557AE2.jpeg
939CD7F3-8900-4314-9C24-2A80C1557AE2.jpeg (157.55 KiB) Vist 10844 gange
DEE848EC-BF15-41A4-91DE-3C2B1BF7D984.jpeg
DEE848EC-BF15-41A4-91DE-3C2B1BF7D984.jpeg (75.58 KiB) Vist 10844 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af kreidlerhansen »

Helt enig; de håndlavede udstødninger er forbavsende tyste. Vores støj-udfordring er karburatoren, da der på Kreidler ikke er plads til en effekt-venlig OG lyddæmpet filterløsning.
Jeg har godt nok et design i tankerne, men jeg skal vist først erhverve mig en 3D-printer ... æh ... og lære at tegne hvad jeg tænker 😇 Jeg kan selvfølgelig lære at tegne mens jeg sparer op!

Jeg mangler kun at knække en plejlstang og en endeaksel på en krumtap, så har jeg trukket hjem efter alle slags motorhavarier (7-9-13)
Derfor kan jeg som regel høre, når noget er skævt; "Lyden af ødelæggelse forekommer mig alt for bekendt!" 😂

Dette er min hjemmetunede cylinder, som jeg selv kører med. Den er blandt mine mest vellykkede og jeg er næsten tilfreds:
IMG_6100.JPG
IMG_6100.JPG (64.01 KiB) Vist 10821 gange
Det er altid godt at opleve, folk ikke er bange for at køre på deres maskiner. 👍😊
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
2ofakind

Re: Kreidler florett RS ”BlackMamba”

Indlæg af 2ofakind »

Kreidler er for at køre med 👍 men så mange flere i DK NL GER end i SWE og dermed meget mere viden der med hensyn til tuning. 40-50 års Kreidler-eksperiment. Det er vidunderligt at se Youtube og alle klip med alle berømte hollandske racere, der har arbejdet med Kreidler. Hendrik (Henk) Van Veen og Jan de
Vries, Aalt Toersen og andre ... kun den cylinder, jeg har nu med 5 ekstra kanaler, er noget nyt for mig og suget også membranen. Det var ikke tilfældet, da jeg var barn i Kreidler i Sverige. SOBW er godt lukket og gået op i en anden form for serier? Ved ikke, hvad det hedder nu ... at Johan E løber ind, og hvis de har noget websted. Det er sjovt, at du næsten er tilfreds med din cylinder 👍 ... det bare arbejder på det 😎
Vedhæftede filer
0805A1E7-6625-46F1-AFFC-3AC8675160F7.png
0805A1E7-6625-46F1-AFFC-3AC8675160F7.png (127.07 KiB) Vist 10807 gange
Besvar

Tilbage til "Tuning"